Gå til innhold

NRK Frokost TV

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser mest på NRK av den grunn at der er det sending hele tiden. TV2 er det jo mye reklame&vær. Liker også nyhetene på NRK best.

Liker vel heller ikke Cille helt uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. Men er vel det at hun ofte virker tilgjort. Synes ikke alltid hun er god i intervjusituasjoner hvor det er litt 'seriøst' innhold - da virker hun rett og slett ikke intelligent nok.

Jeg liker heller ikke Petter Nome fra et politisk ståsted,\. Synes mange av innslagene er litt farget av det. Jeg hadde ikke inntrykk av at Cille er rød - heler motsatt ??? AT det dermed gjør at de to ikke alltid fungerer bra sammen.

De andre 2 synes jeg virker morsomme og avslappede og liker de best. De har kanskje bedre kjemi mellom seg.

Tv2 er også helt ok å se på. Vår er jo den beste - hun er veldig god i intervjusituasjoner. Blomster Finn er jo kul ! Signe er hyggelig og prøver ikke å gjøre seg smartere enn hun er - dvs. hun er ikke alltid så veldig smart men virker jo sjarmerende istedenfor. Gutta er helt ok - ingen spes. mening om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signe i TV 2: Ikke den skarpeste kniven i skuffa, nei. Need we say more? Høy og skjærende stemme, liksom-blid hele tiden. Det at IQ-nivået befinner seg svært lavt gjør at alt som kommer ut av munnen blir preget av det. Slitsom...Bytt henne ut.

Nils Gunnar i TV 2: Kjedelig gubbe. Fantasiløs. Burde aldri hatt trynet på skjermen. Grå og gubbete. Lite kul. Monoton å høre på. Egosentrisk. Setter seg selv foran makkeren, gjestene og TV-seerne. Merkeløig at ingen ser dette og gjør noe med det (bytt ham ut med en mann som er mer levende og entusiastiks, f.eks. som en av de kjekke i Cheezy Keys).

Vår i TV 2: Klarer seg bra. Hun forstår samspillet mellom seerne, makkeren og gjestene. Kjapp i replikken. Våken. Smart.

Cille i NRK: Kjedelig, gammel, grå, usikker, fomlende, stotrende og har opplagte språkfeil. Svært usjarmerende.

Petter i NRK: Altfor politisk rød og det merkes i hans arbeidsmåte. Det er negativt fordi han skal være mer nøytral og ikke ha så mye i ryggsekken av tunge budskap. Vi er lei ham, bytt ham ut. Han er kjedelig. Men han er bedre enn Cille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har svært god tid på morgenene som kan sitte og analysere hver eneste programleder både på NRK og TV2 på et tidspunkit hvor de andre gjør seg klare til å dra på jobb/skole. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har svært god tid på morgenene som kan sitte og analysere hver eneste programleder både på NRK og TV2 på et tidspunkit hvor de andre gjør seg klare til å dra på jobb/skole. :kaffe:

Det stemmer! Jeg starter jobb ca. kl. 08.30 (har fleksitid) og jobber gjerne 8-11 timer pr. dag i full stilling. Jeg liker å analysere og synes det er på tide at Frokost TV i NRK seriøst vurderer å utskiftninger til det friskere.

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer! Jeg starter jobb ca. kl. 08.30 (har fleksitid) og jobber gjerne 8-11 timer pr. dag i full stilling. Jeg liker å analysere og synes det er på tide at Frokost TV i NRK seriøst vurderer å utskiftninger til det friskere.

:kaffe:

Friskere? Har ikke sett legejournalen til Cille eller Nils Gunnar, men kan ikke tenke meg at de er noe mer ufriske enn folk flest.

Virker mest som du er fordomsfull mot folk som er passert de førti. Om du jobber 11 timer i døgnet og ser mye på frokost-tv blir det nok ikke tid til så mye sosial omgang med folk, det er kanskje derfor du har ekstreme krav til frokost-tv menneskene. Hvilket er mennesker som folk flest, verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskere? Har ikke sett legejournalen til Cille eller Nils Gunnar, men kan ikke tenke meg at de er noe mer ufriske enn folk flest.

Virker mest som du er fordomsfull mot folk som er passert de førti. Om du jobber 11 timer i døgnet og ser mye på frokost-tv blir det nok ikke tid til så mye sosial omgang med folk, det er kanskje derfor du har ekstreme krav til frokost-tv menneskene. Hvilket er mennesker som folk flest, verken mer eller mindre.

Ehm, slapp av litt du da? Denne tråden handler om programlederne i frokost-TV, og da må svare nødvendigvis handle om.... akkurat, programlederne!

Jeg er ganske enig i det som er blitt sagt her. Jeg liker det ene paret på NRK, som ikke er Cille&Petter. De har så mye bra kommentarer som faller helt naturlig, og som jeg sitter og ler av i sofaen om morgenen.

Men hva skjer med han blomstermannen på NRK? Hver gang jeg ser han står han bare og fniser og ler av seg selv og kommentarene sine. Huff.

Jeg liker imidlertid ikke Vår Staude på TV2. Synes hun er veldig krass og streng og har altfor skarp stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det gikk litt fort. SvareNE skulle det være i forrige innlegg.

Forresten så er vel frisk i denne sammenhengen ment som energisk, våkent osv., og ikke noe med sykdom.

Dessuten så må det være lov å stille krav til programledere på TV. Det er jo derfor ikke hvem som helst av oss kan få jobben heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitty_*

Jeg har ikke helt sansen for Vår Staude jeg for min del. Syns også hun kan være både krass og streng ja, i tillegg frekk mange ganger. Både mot sin medprogramleder, men også mot gjester.

Litt lite varme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det gikk litt fort. SvareNE skulle det være i forrige innlegg.

Forresten så er vel frisk i denne sammenhengen ment som energisk, våkent osv., og ikke noe med sykdom.

Hørt om ironi?

Dessuten så må det være lov å stille krav til programledere på TV. Det er jo derfor ikke hvem som helst av oss kan få jobben heller.

Å stille krav til at programledere skal være unge og mindre innhula i kinnene blir neppe et kriterie for ansettelse på tvskjermen :fnise:

Sorry, men ser jo at du er samme person som den andre her som lekser opp med merkelige krav.

Forresten: Han fyren som ledet showet i dag morges ved siden av Brita er så energisk nok for alle programlederne sammenlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Eneste gangen jeg har sett Frokost-TV var en ettermiddag i 4-5tiden vi zappa innom just in time for Hage-Tor, som alltid gikk rundt med en sokk i lomma :ler: Det var bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om ironi?

Hørt om at ironi funker svært dårlig på nett der folk ikke kjenner hverandre eller kan se hverandre? I tillegg har ikek alle samme oppfatning av hva ironi er...derfor skal man være ytterst forsiktig med når og hvor man bruker ironi.

Forøvrig er jeg enig med de som stiller krav til programledere på TV, det er absolutt på sin plass, da ikke hvem som helst får lov til å ha sitt ansikt på skjermen foran det norske folk...og de som har karret til seg en slik sjanse må jobbe for å opprettholde folks tillit!

Da holder det ikke å sitte der i en sofa, grå, gammel og utslitt. Det må være pepp, farger og litt liv. Og et snev av humor og intelligens. Jeg kan ikke se at det er for mye av det i norske TV-kanaler. Friskhet og livlighet mangler....og hun Signe i TV 2s Frokost TV er vel en parodi på fjøsbudeia som ville være matmor og mor for alle samtidig...håpløs dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signe i TV 2: Ikke den skarpeste kniven i skuffa, nei. Need we say more? Høy og skjærende stemme, liksom-blid hele tiden. Det at IQ-nivået befinner seg svært lavt gjør at alt som kommer ut av munnen blir preget av det. Slitsom...Bytt henne ut.

Nils Gunnar i TV 2: Kjedelig gubbe. Fantasiløs. Burde aldri hatt trynet på skjermen. Grå og gubbete. Lite kul. Monoton å høre på. Egosentrisk. Setter seg selv foran makkeren, gjestene og TV-seerne. Merkeløig at ingen ser dette og gjør noe med det (bytt ham ut med en mann som er mer levende og entusiastiks, f.eks. som en av de kjekke i Cheezy Keys).

Vår i TV 2: Klarer seg bra. Hun forstår samspillet mellom seerne, makkeren og gjestene. Kjapp i replikken. Våken. Smart.

Cille i NRK: Kjedelig, gammel, grå, usikker, fomlende, stotrende og har opplagte språkfeil. Svært usjarmerende.

Petter i NRK: Altfor politisk rød og det merkes i hans arbeidsmåte. Det er negativt fordi han skal være mer nøytral og ikke ha så mye i ryggsekken av tunge budskap. Vi er lei ham, bytt ham ut. Han er kjedelig. Men han er bedre enn Cille!

Hehe, dette var morsomt å lese. Jeg liker ikke Vår Staude da. Ellers synes jeg programlederparet på NRK denne uken er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om at ironi funker svært dårlig på nett der folk ikke kjenner hverandre eller kan se hverandre? I tillegg har ikek alle samme oppfatning av hva ironi er...derfor skal man være ytterst forsiktig med når og hvor man bruker ironi.

:søvn:

(ironi) Virkelig uforsiktig av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Gunnar Lie i TV 2 bør geleides diskret ut av alt som heter TV-sendinger. Han mangler sjarm og utstråling. det er liksom nødvendig å ha det når man er på TV.

TV 2, hallo...er ikke dere opptatt av å selge og overlever på reklameinntekter da? Så hva gjør dere med Nils Gunnar på skjermen da? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2's sending i dag var noe mislykket i forhold til innsalget med barn og pepperkakehus. Vår Staude eier ikke kommunikasjonsevner med barn (hvertfall ikke disse 4 barna, 4 seksåringer).

Vår Staude snakket til dem og ikke med dem, de hadde ikke kontakt og barna kjedet seg. Staude stitle de spørsmål som om hun intervjuet en minister, og hun ventet ikke på svar, hun svarte for barna. Tydeligvis ikke så bra forarbeid i forhold til disse barna.

Når det gjelder NRK og Cille Biermann er det bra at NRK plasserte henne med en annen makker (og ikke Petter Nome) i dag. Biermann fungerer bedre når mannen ved siden av tar mer styring og kontroll og ikke lar seg styre og herse med av Biermanns av og til uinteressante og kvinnedominerte væremåte.

Veldig synd at Arild Rise i TV2 ikke har sendinger sammen med hun yngre Mari som var vikar. De passet bra sammen og A. Rise blomstret opp med en yngre makker som respekterte ham og lot ham få slippe mer til. Hun bygde-Signe eller Vår Staude gjør ikek akkurat at A. Rise blomstrer opp eller slipper til...de dominerer og er ikke var for at de jobber med en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi får vel se på nyåret om det blir gjort noen endringer/utskiftinger.

De bør friske seg opp mye mer!

De bør lære av Finn Schøll og se litt med på utenlandske programledere på andre kanaler...N.G Lie er det vel ikke håp for, man kan ikke gjøre gull av gråstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...