Gå til innhold

Jeg fikk vondt i magen da jeg leste dette.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

:kjempesinna: Jeg ble også kjempesint og lei meg på samme tid -da jeg leste både artikkel, og chat - siden der man kan lese alt som ble sagt denne kvelden.

Som mange andre her sier, virker det som om han på en måte hadde planlagt å ta livet sitt. Og hva det gjelder de andre, tro jeg det handler mer om uvitenhet. De pratet om at det ikke var så MYE det han tok. - at det ikke var dødelig.. for å virke ovenpå. Jeg tror alle innen dopmiljøet ikke vet så mye om dopet og hva mennesket i seg selv kan tåle, som de kanskje gir uttrykk for.

Og enig - klart noen skulle ringt etter hjelp, men "dophuer" beskytter hverandre, og alle var redde for å være den som "sladret"... HVIS det skulle ende slik at han ikke døde.. Så tror jeg også de var forskremte og forbasuset av det de så. De klarte ikke fatte beslutninger. (De var helt sikkert dopet selv)

Helt tragisk. :cry:

Dessverre er det som andre har sagt her, at ingenting forbauser oss lenger hva andre mennesker er i stand til... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og disse personene som bare snakka om å ringe 911... Grr... At det går ann?? Håper de får sin straff...

Jeg tror ikke det er straffbart, dette forholdet her. Ingen av dem visste jo noe sikkert om hvor han var, hvem han var eller hva som skjedde.

Hadde jeg sett noe sånt på nettet, hadde jeg ikke trodd på at personen virkelig tok livet av seg, jeg hadde nok trodd at han prøvde å skaffe seg oppmerksomhet med å svelge falske, ufarlige piller og drikke vann.

Tragisk, selvfølgelig.

Men jeg synes ikke at noen skal straffes fordi en gutt valgte å ta sitt eget liv via live-webcam på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som prøver å ta livet av seg i et offentlig rom, ønsker å bli stoppet. Det er derfor de gjør det så offentlig.

Og de som heiet på - det minner meg om skolegårder der ungene står rundt to som sloss og roper "mere blod". De "mener" det jo ikke, og blir forferdelig redde hvis de oppdager at tapern ligger på bakken og blør. Da bakker de ut og skyver skylda over på "de andre". For de bare så på.

Selv om dette skjedde på en skjerm, er effekten den samme.

Og jeg mener at de som så på - uten å prøve å hjelpe til, de er straffeskyldige - ihvertfall for å ha forlatt en person i hjelpeløs tilstand.

det er en syk verden vi lever i når dette er underholdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var forferdelig tragisk.

Jeg føler oppriktig med gutten, hans familie og venner. :(

De som var vitner og ikke forsøkte å hjelpe har det neppe godt nå, og deres anger er også deres straff. :sur:

Men jeg nekter å tru at alle var likegyldige.

Noen prøvde, men klarte ikke å oppspore ham. :o

Stakkars gutt, må ha hatt det helt ubeskrivelig vondt med seg selv.

Håper vi kan lære noe av dette tragiske utfallet -kanskje sette fokus på narkotika og psykiske problemer.

Hvordan kan vi være til hjelp, og hva kan vi gjøre for å hindre at noe slikt skjer igjen ? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg fikk den i mail' date=' jeg............log, bilder og det hele.[/quote']

Fikk du bilder fra seansen (ettersom det hele ble filmet med webcamera)? Finnes det i så fall noe sted på nettet der man kan de disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, akkurat denne skapningen kan ikke klandres.. Du refererer til "pnbot" (tror jeg det var), det er en bot, et program, som er programmert til å reagere på ulike måter ved ulike kommandoer, altså om noen sier kun et nick, sier bot'en noe om det nicket, i tillegg til at den vilkårlig kommer med andre programmerte kommentarer.

:oops: :oops: :oops: Trodde det var en person jeg ..... men det var nå bra da ..at det ikke var en person som a dette ..da ville jeg blitt bekymret for vedkommendes intellekt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes bilder fra seansen på nettet - men bilder av Ripper (Brandon Carl Vedas) finnes ...går det an å legge ut bilder her på forumet? tror igrunnen ikke det da .......sitter og se på dette nå ..men siden det er i en mail så går det jo ikke an å legge en link til det heller ....hm ..har ikke så mye teknisk innsikt igrunnen....

Her er en link forresten - http://www.legacy.com/azcentral/LegacySubP...PersonId=725033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det første innlegget har jeg lagt en tråd i fra dagbladet.no. Jeg trodde at dette bilde var tatt fra web-kamera. Det ser iallfall slik ut. Hvem vet, kanskje det er fra den aktuelle kvelden. Noe mer vil jeg ikke se. Synes det er ekkelt nok som det er :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodite

Jeg tror ikke man kan se dette noe sted.. for det ble ikke FILMET, men sendt LIVE. Men det finnes ikke noe opptak av det, med mindre en av guttene som "heiet" fant ut at det var så kult at de ville tape det. (Den ene snakket jo om det i starten). :(

Kan man se det noe sted, synes jeg det er enda sykere enn det som hendte, at noen vil legge et LIVE dödsfall ut på nett... enda sykere er det hvis noen vil se det. det er kvalmende nok å lese om det, syns nå jeg da..

:cry:

Jeg håper virkelig det som hendte var en skrekkopplevelse for de som så det, og for alle som har lest om dette i ettertid. Dessverre tror jeg likevel mange "blåser i det" og fortsetter som för. Det er syk verden vi lever i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en trist historie eller hendelse får jeg si. Trodde ikke sånne ting skjedde jeg i disse opplyste dager. Jeg har akkuratt lest loggen og jeg ble helt sjokkert. Jeg fikk inntrykk av at Brandon selv valgte å proppe i seg all narkotikan. Det var flere personer som under hele loggen, ba han slutte og de ville også at han skulle brekke seg for å få opp de pillene han hadde tatt. Når noen av personene ville hjelpe ham ba han dem dra til helvete. Det var en som ba ham stoppe flere ganger, men han gadd ikke å høre. Hva mer kan vi da forlange av dem.

Det var også mange som ikke trodde på ham og var usikre på hva som skjedde. Om han bare tullet med dem eller ikke. Som han ene personen som oppfordret ham til å ta mere stoff, sa selv på loggen at han bare spøkte med ham. Samtidig som han oppfordret ham til å ta mere stoff.

Det jeg stusser over er at denne personen ikke reagerte med alvor da han ringte ham på telefonen senere. Jeg får også tanker om at Brandon selv ble usikker på seg selv da han ber de følge med ham på web camera, og at de må ringe ham hvis han slokner. Jeg mener at allerede da skulle han som ringte ham ha ringt 991 eller noe for å skaffe hjelp.

Nei det hele er tragisk, men likevel kan vi ikke laste noen for det som skjedde. Brandon hadde bestemt seg for dette på forhånd, og det kunne ingen stoppe. Men jeg syns noen kunne ringt for å skaffe hjelp siden de både så ham på web camera og snakket med ham på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist lesing :cry: :cry:

Fikk vondt inni meg og ble kvalm.Leste også loggen og det gjorde til at jeg ble :kjempesinna:

koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...