Miracl3 Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Varierer vel litt, men pleier det ikke å være 8 pølser i en 500 g's pakning, da? 500/8 = 63,3 g. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Kommer an på produsent. Det står oppgitt på pakka hvor mye pakka veier, og hvor mange som er inni kan du jo telle, og så deler du vekta på antall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 16. november 2006 Men jeg har ikka pakka. Trikken min ble forsinket, og jeg var så sulten at spiste en grillpølse med brød på Narvesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 En grillpølse fra narvesen veier somregel langt mer enn de vanlige grillpølsene, de vi kjøper i butikken, for de er vel tykkere og lengre normalt sett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 16. november 2006 #6 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Stor eller liten grillpølse? Regn ca 70 g., du, dersom det er av de minste pølsene på Narvesen. Og husk til senere at lompe er bedre enn pølsebrød. Edit: Malama har vel rett i at de pølsene er tykkere og litt lengre enn "vanlige" grillpølser, ja. Regn 100 g, kanskje? Endret 16. november 2006 av niomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 16. november 2006 En grillpølse fra narvesen veier somregel langt mer enn de vanlige grillpølsene, de vi kjøper i butikken, for de er vel tykkere og lengre normalt sett? ← uff dette er ikke bra. Må hoppe over middagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 16. november 2006 Stor eller liten grillpølse? Regn ca 70 g., du, dersom det er av de minste pølsene på Narvesen. Og husk til senere at lompe er bedre enn pølsebrød. ← Det var liten pølse, og ja jeg så det med pølsebrød. Et pølsebrød fra Bakers er 109 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. november 2006 #9 Del Skrevet 16. november 2006 Ehh.... når jeg har spist grillpølse fra narvesen er jeg egentlig mett ganske lenge, men er det slik at hele verden faller sammen dersom du har spist ei sånn pølse uten om det du ellers hadde "planlagt å spise"? Et enkelt unntak er vel ikke krise? (Evt spis en sunn middag, med mye salat?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 16. november 2006 Ehh.... når jeg har spist grillpølse fra narvesen er jeg egentlig mett ganske lenge, men er det slik at hele verden faller sammen dersom du har spist ei sånn pølse uten om det du ellers hadde "planlagt å spise"? Et enkelt unntak er vel ikke krise? (Evt spis en sunn middag, med mye salat?) ← Jeg hopper rett og slett over middagen. Er ikke så veldig sulten nå, men blir det sikkert. Jeg hater å ikke ha kontroll over matinntaket mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 16. november 2006 Ok jeg er litt smårar i hodet. Men jeg ringte Narvesen Pølsene inneholder 225 kcal, og kommer fra Leiv Vidar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 16. november 2006 #12 Del Skrevet 16. november 2006 Kjekt å vite! Så pølse med brød på Narvesen er altså 330 kcal. Fyttiggrisen, det var mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 16. november 2006 Kjekt å vite! Så pølse med brød på Narvesen er altså 330 kcal. Fyttiggrisen, det var mye! ← Ja det er utrolig mye Siste gang jeg spiser grillpølse med brød på Narvesen Mens en grillpølse fra Prior laget av kalkun med lompe inneholder 145 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 16. november 2006 #14 Del Skrevet 16. november 2006 Pølse med brød er vel uansett noe ganske dumt å spise, sånn rent ernæringsmessig. Hvitt brød=ingen fiber, bare masse veldig raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige inn i himmelen, og pølse, som i hvertfall i run-of-the-mill Narvesen-eksemplet (jeg tenker nå på ordinære grillpølser, ikke kalkunpølse e.l.) inneholder overmengder mettet fett, og lite annet nyttig, annet enn selvsagt noe protein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #15 Del Skrevet 16. november 2006 Pølse er ekkelt! Bare tenk på hva som er inni grisetarmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 16. november 2006 #16 Del Skrevet 16. november 2006 Pølse er ekkelt! Bare tenk på hva som er inni grisetarmen ← Inni tarmen? De fleste pølser har syntetisk skinn, hvis det er det du hinter til? Verre er det at jeg så et program der de laget pølse, og oppi hadde de både haler og tryner fra de stakkars grisene. Ikke for det, selv har jeg ikke spist pølser på mange år før dette, men allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. november 2006 #17 Del Skrevet 17. november 2006 Pølse med brød er vel uansett noe ganske dumt å spise, sånn rent ernæringsmessig. Hvitt brød=ingen fiber, bare masse veldig raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige inn i himmelen, og pølse, som i hvertfall i run-of-the-mill Narvesen-eksemplet (jeg tenker nå på ordinære grillpølser, ikke kalkunpølse e.l.) inneholder overmengder mettet fett, og lite annet nyttig, annet enn selvsagt noe protein. ← Pølse er selvsagt ikke sunt, men på Narvesen (i hvert fall her i Bodø) så kan du få kjøpt dem med grove brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå