BergensAnd Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har vært medlem av SATS i over tre år nå, og regna på det, har lagt igjen nesten 14 000 kroner i løpet av den perioden. Før klær, mat og vann er regnet med. Det har irritert meg i lang tid at bare de som melder seg inn i særlige perioder får gaver, ikke de av oss som trener jevnlig (det vil si, vi kan jo være med i konkurransene, da ). Så jeg tenkte jeg skulle spørre om å få en treningssekk fordi jeg har vært så trofast. Som sagt så gjort, men sekkene var fra en kampanje som ikke gikk lenger og sjefen som kunne ta en beslutning om jeg kunne få en sekk var ikke tilsted. Så spurte jeg om jeg kunne melde meg ut av SATS for å så å melde meg inn og få gaven, men kampanjen var avsluttet så det kunne jeg heller ikke. Så da meldte jeg meg ut i stedet. Og er nå på leit etter et annet treningsstudio. Der jeg for eksempel kan få en treningsbag i innmeldingsgave Tenk for en fjomp bak disken. Miste en så god medlem som meg bare fordi han ikke kunne ta en beslutning som dreide seg om 100 kroner? 200 kroner? Ja, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Hjelpe meg.... Melde seg ut pga en gymbag...? Tipper du er en sånn som hisser seg fort opp og alltid skal vinne situasjoner og samtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest >TRUDE Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Synes mest synd på deg, bergenser. Trude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 16. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 16. november 2006 Hjelpe meg.... Melde seg ut pga en gymbag...? Tipper du er en sånn som hisser seg fort opp og alltid skal vinne situasjoner og samtaler. ← Synes mest synd på deg, bergenser. Trude ← Jøss, var det noen av dere som leste det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 16. november 2006 #6 Del Skrevet 16. november 2006 Hei! Hvis jeg skjønte dette riktig var dette en prinsipp sak, og ikke om en bag til noen hundre lapper. Skal veldig snart også melde meg ut fra Telenor av (nesten) samme grunn. De som er lojale og trofaste må betale mye mer for internett eller telefon hos de, enn de som melder seg hos dem nå. Dette gjør meg sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 16. november 2006 #7 Del Skrevet 16. november 2006 Synes det var litt barnslig jeg. Det er veldig vanlig at både treningssentre, bokklubber og det meste annet som vil ha nye medlemmer/kunder har kampanjer med gratis stash fra tid til annen. Å forvente at eksisterende kunder skal få gaven også (og i såfall ved hver kampanje da eller?) synes jeg blir drøyt. Selv om det selvsagt hadde vært kjekt med en liten oppmerksomhet til trofaste kunder hadde vært kjekt det også. Det er vel der konkurransene kommer inn i bildet. Men uansett, eksisterende kunder har jo gjerne fått noe når de meldte seg inn - så lenge de gjorde det under en kampanje da. Men men. Har gjort lignende selv, så kjenner følelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannkvinne Skrevet 16. november 2006 #8 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, er enig i at din reaksjon virker veldig barnslig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #9 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg synes du gjorde rett. De tjener ekstremt bra på deg som kunde, at de egentlig burde gi dere enkelte smiskegaver imellom for å vise at de setter pris på dere. Og jeg har faktisk sagt opp både strømabonnement og telenor i protest på dårlig service for eldgamle/lojale kunder. Eneste måten som virker, å fortelle ledelsen hvorfor du sier opp. Ohyeah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 16. november 2006 #10 Del Skrevet 16. november 2006 Men altså, prinsipp eller ikke, de driver trossalt butikk og kan ikke dele ut bagger til alle. Melder du deg ut og inn så får du vel et innmeldingsgebyr i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 16. november 2006 #11 Del Skrevet 16. november 2006 Og jeg har faktisk sagt opp både strømabonnement og telenor i protest på dårlig service for eldgamle/lojale kunder. Eneste måten som virker, å fortelle ledelsen hvorfor du sier opp. Ohyeah. ← Helt off topic, men jeg sa nettopp (akkurat nå) opp mitt Telenorabonnement av samme grunn. Jippi! Jeg sa forøvrig også opp mitt medlemsskap hos SATS for flere år siden, men det var fordi jeg var støttemedlem, og det var en gledens dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 16. november 2006 #12 Del Skrevet 16. november 2006 Helt off topic, men jeg sa nettopp (akkurat nå) opp mitt Telenorabonnement av samme grunn. Jippi! Jeg sa forøvrig også opp mitt medlemsskap hos SATS for flere år siden, men det var fordi jeg var støttemedlem, og det var en gledens dag. ← Får dere aldri noe kult av telenor? Jeg får kule ting heletia. Noenganger kan jeg få gratis telefon, og andre ganger sier dem "nå kan du ringe for 1500 kr, uten å betale!" Har fått masse kult nå i det siste, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 16. november 2006 #13 Del Skrevet 16. november 2006 Så dere vil egentlig ha "smøregaver" for å være kunder hos et selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #14 Del Skrevet 16. november 2006 Sats er jo knusedyrt, bor du i Bergen er det mye billigere alternativer. SIB treningssentrene er jo billige også for ikke-studenter, er vel 1700 kr i semesteret eller noe sånt? Og sentre i sentrum, på fantoft og sandviken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 16. november 2006 #15 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har vært medlem av SATS i over tre år nå, og regna på det, har lagt igjen nesten 14 000 kroner i løpet av den perioden. Før klær, mat og vann er regnet med. Det har irritert meg i lang tid at bare de som melder seg inn i særlige perioder får gaver, ikke de av oss som trener jevnlig (det vil si, vi kan jo være med i konkurransene, da ). Så jeg tenkte jeg skulle spørre om å få en treningssekk fordi jeg har vært så trofast. Som sagt så gjort, men sekkene var fra en kampanje som ikke gikk lenger og sjefen som kunne ta en beslutning om jeg kunne få en sekk var ikke tilsted. Så spurte jeg om jeg kunne melde meg ut av SATS for å så å melde meg inn og få gaven, men kampanjen var avsluttet så det kunne jeg heller ikke. Så da meldte jeg meg ut i stedet. Og er nå på leit etter et annet treningsstudio. Der jeg for eksempel kan få en treningsbag i innmeldingsgave Tenk for en fjomp bak disken. Miste en så god medlem som meg bare fordi han ikke kunne ta en beslutning som dreide seg om 100 kroner? 200 kroner? Ja, ja. ← Jeg har vært inne på tanken selv jeg, uten å gå til det skrittet som du har gjort da. Men jeg har vært trofast medlem i snart 5 år, og har aldri fått noen gave. Vært med på noen konkurranser, men vinner jo aldri. Så det ga jeg opp. Bare å melde seg inn igjen når de kommer med en kampanje der fri innmelding er inkludert det. Ser til stadighet de kampanjene. Jeg har nettopp meldt meg ut av SATS av andre grunner, og er nå på leting etter et nytt alternativ. Eller jeg vet egentlig hvilket studio jeg skal velge da, får bare håpe at de har et fristende lokketilbud nå i desember. Ellers kan det hende at jeg venter til nyåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 17. november 2006 #16 Del Skrevet 17. november 2006 Dette var vel litt drøyt? Du kan umulig ha vært fornøyd med det tilbudet Sats ga deg, iom du gikk så drastisk til verks. Skjønner prinsippet ditt, det må jeg jo si. Selv har jeg vært medlem på samme senter siden 1996, vært med i en del konkurranser og vunnet 1 gang. På Elixia der jeg trener, har de jevnlig konkurranser hvor alle får premier hvis de klarer fullføre. F.eks trene 25 ganger på 90 dager. Alle får da f.eks håndkler, ryggsekker etc. Vervekampanjer pågår også støtt, der man kan få forskjellige ting for å verve noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #17 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg trener ikke på Sats, men en annen kjede. Der får vi beholde lav månedspris, mens nye medlemmer starter på en høyere medlemspris. Så fordelen med å være trofast medlem er gjerne minst 50kr mindre å betale hver mnd enn for de nye medlemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #18 Del Skrevet 17. november 2006 Et viktig trekk ved å drive forretning er å sette pris på de trofaste kundene. Det er viktigere å pleie gode stabile kunder enn å jage etter nye og glemme de gamle. Det er det mange såkalt proffe aktører som ikke tenker på. Syns trådstarter gjorde helt rett. Husmusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 17. november 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg har problemer med å skjønne at handlinga mi var barnslig. Jeg er kunde hos dem, jeg betaler veldig bra for å være medlem, og når jeg da spør, på en ordentlig måte, om jeg ikke, som de andre som melder seg inn, også kan få en bag, og får beskjed om at bagene bare skal ligge der, så ... Jeg mener det ville være god kundebehandling, jeg Men så er jeg også en sånn som ikke har noe problem med å prutte på store utlegg i butikkene, eller be om at "når jeg nå handler for 10 000 her så kan jeg vel få med det skjerfet der ...". Men jeg blei lei meg da de ikke skjønte hva jeg som trofast medlem hos dem betyr; kanskje desto større grunn til å melde seg ut og finne et sted der man i hvert fall ikke betaler striekjorta for det? Jeg er student og det koster 600 i halvåret å trene på SiB. Jeg var medlem hos SATS før jeg ble student så det har ikke vært aktuelt å bytte før nå. Men det er klart, jeg vil få en veldig fin bag for 1560 kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannkvinne Skrevet 17. november 2006 #20 Del Skrevet 17. november 2006 Det er selvsagt lov å være litt frempå og spørre (en nok selv altfor forsiktig), men jeg synes ikke du kan kalle avslaget du fikk, for dårlig kundebehandling. Det er lov av både bokklubber, treningsstudioer etc å prøve å karre til seg nye kunder ved hjelp av lokketilbud/gaver/vervepremier etc. Men jeg synes ikke at man, som eksisterende kunde, skal kunne forvente å bli tilbudt det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå