Gå til innhold

Forberede huden på sol?

Gjest Étoile

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile

Hei jenter!

Skal snart på ferie, 3 ukers seiltur i Karibien, og da får nok min vinterbleke hud solsjokk.... :briller:

Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan forberede huden på forhånd? Hjelper det å ta sol? Hørte nemlig at strålene i solarium er forskjellige fra ekte sol og at selv om huden blir brun får den ikke ekstra beskyttelse, stemmer dette eller er det bare sprøyt?

Tips om hvordan man får en fin holdbar brunfarge og hvordan man får den til å vare en stund etterpå mottas også med takk!

Étoile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en grei "båt-tur" du skal på ja.... :blunke:

Kjøp deg en god skrubbekrem for kropp/ansikt, og skrubb vekk døde hudceller.

Kjøp deg også en Pre tan lotion, og bruk den som en bodylotion 7 til 10 dager før avreise.

Denne fremmer produksjon av pigmentene i huden, noe som gjør plagene med solen mindre.

(Mine soleksem problemer blir faktisk mye mindre, dersom jeg bruker en Pre Tan Lotion.)

Du må uansett bruke solkremer med høy faktor, for til tross for evnt. solstudiotimer, så er UVA og UVB strålene like skadelige.

Sløs også med Aftersun produkter på turen. Og bruk flittig en bodylotion med fuktighetsgivende egenskaper. En som inneholder Aloe Vera er nok ikke så dumt i så henseende.

Og drikk masse vann, noe som også motvirker fuktighetstapet i huden fra solen.

Uansett, ha en flott tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita gir deg gode råd!

Jeg vil bare understreke betydningen av å bruke høy solfaktor hele tiden.

Du vil uansett bli knallbrun på en slik tur så du trenger ikke å sjokk-sole deg med lav faktor.

Fargen sitter nemlig uendelig bedre og lengre hvis du unngår å skade/forbrenne huden!

Ha en god tur!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Tusen takk for tipsene!

Cita: hvor får jeg kjøpt en bra pre tan lotion? Anbefaler du noe spesielt merke? Høres midt i blinken ut for meg, er også ganske plaget av soleksem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !!

Ang. Merke på Pre Tan lotion så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Oriflame hadde en jeg likte godt men den har gått ut av sortementet.

Er faktisk på jakt etter en sånn selv, så vi får håpe at noen andre kommer med tips. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ta sol i solarium noen ganger i uka. Begynn med ti minutter, så øk etterhvert som huden har vendt seg til sola. Bruk en god fuktighets/solkrem og husk briller! FSI solstudio er å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Som cita sier så er solstrålene like skadelige selv om du har tatt solarium på forhånd. Jeg vil ikke anbefale solarium, men høy solfaktor, opphold i skyggen (særlig midt på dagen) og hodeplagg. Du kommer helt sikkert til å bli veldig brun og det er minst skadelig og mest holdbart å være forsiktig.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at det å ta solarium faktisk ikke forbereder huden, at det er andre stråler du får fra solen, og at huden derfor ikke er mer forberedt på den ekte solens stråler, selv om huden venner seg til solariumstrålene. Men helt klart, for egenfølelsens skyld, så kan det jo lønne seg, samt at man da kanskje ikke føler det samme behovet for den sjokk-solingen man gjerne utsetter seg for dersom man er vinterhvit når man kaster seg ut i solen.

Så å få litt farge før du drar, kan gjøre at du har ett mer avslappet forhold til solingen, og dermed ikke brenner deg eller skader deg på grunn av at du ikke MÅ være i solen for å bli brun hele tiden.

Ellers har du allerede fått gode råd, og jeg håper noen har tips om slit pre-tan-sak, da det høres ut som noe min hud også kunne trenge når sommeren kommer. Milla kanskje? Vet ikke du ganske mye om hudpleie? Noen tips kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Nå har jeg endelig klart å oppdrive et pre - tan produkt!! Jippi! Har vært innom massevis av parfymerier og inntil i går var det eneste jeg fant en Pre - tan krem fra Helena Rubinstein som kun var ment for ansiktet... men siden det ikke bare er ansiktet som skal i sola fortsatte jeg jakten - og bingo! På Magic på Oslo City fant jeg en kropp og ansiktskrem fra Decleor: Déclic Solaire. Liten og kjempedyr tube, så er ikke sikker på hvor mange runder det holder til, og det gjenstår å se om den holder soleksemen vekke og gir fargen en lekker glød som lovet... men verd et forsøk tenkte nå jeg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de funker

Skal kjøpe dem selv også. For som jeg nevnte i et tidligere innlegg, så funket den Oriflame hadde, veldig bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...