Gå til innhold

Diverse ord og uttrykk som jeg hater!

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest GossipGirl

Jeg misliker ordet "hate", spesielt når det blir brukt i feil setting. Jeg tror neppe du hater diverse uttrykk, men jeg har forståelse for at du kan mislike dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Cowgirl_*

Veldig morsom tråd:) - for de av oss som skjønner litt ironi vel å merke.

Jeg irriterer meg over at man fortelle at man er både sykepleier, advokat og diverse uten problem. Men prøv å så mye som å hinte innpå at du er lege, og du har 15 personer i strupen umiddelbart.

"Drøm videre!"

"Ingen leger har tid til å være her inne"

Min favoritt:

"Det er uetisk av leger å oppgi sin yrkestittel"

Uetisk faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Veldig morsom tråd:) - for de av oss som skjønner litt ironi vel å merke.

Jeg irriterer meg over at man fortelle at man er både sykepleier, advokat og diverse uten problem. Men prøv å så mye som å hinte innpå at du er lege, og du har 15 personer i strupen umiddelbart.

"Drøm videre!"

"Ingen leger har tid til å være her inne"

Min favoritt:

"Det er uetisk av leger å oppgi sin yrkestittel"

Uetisk faktisk...

Noen av de uttrykkene som kommer frem er morsomme, jeg oppfatter ironien, men jeg synes ikke den er morsom av den grunn. Vi har alle ulike måter å uttrykke oss på, og personlig synes jeg det blir feil å rakke ned på andre på grunn av måten de skriver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sosialist
"Bebi" -det heter faktisk baby.

Jeg vil si at de som bruker ”bebi” er langt mer språklig bevisst enn de som bruker ”baby”. Det er rett og slett sløvt å skrive baby. Elller harry, som noen også ville formulert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hva er det jeg ikke liker.... *ler.... jeg hoppet rett fra side 3 og hit, gadd ikke lese alle innleggene, men legger meg på noe fra de første sidene jeg Når jeg har mensen pleier jeg bare og si at nå jeg har jeg "uka". Ikke korrekt norsk nei, men det driter jeg i :ler:

Har en samboer gjennom 6 år, og uansett hvor normalt det er for meg og an GOD del andre kvinner og si ordet mensen, så vet jeg det at menn , de er ikke så begeistret for det ordet :) de vrir seg litt i stolen og får en liten grimase nåe det ordet blir snakket om, de sytes rett og slett både ordet mensen og mensen generellt er veldig ekkelt :ler:

Så jeg har ingen problem med og bruke ett mildere ord som "uka".

Det er ikke vits og gjøre det mer vanskelig en det trenger og være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hva er det jeg ikke liker.... *ler.... jeg hoppet rett fra side 3 og hit, gadd ikke lese alle innleggene, men legger meg på noe fra de første sidene jeg Når jeg har mensen pleier jeg bare og si at nå jeg har jeg "uka". Ikke korrekt norsk nei, men det driter jeg i :ler:

Har en samboer gjennom 6 år, og uansett hvor normalt det er for meg og an GOD del andre kvinner og si ordet mensen, så vet jeg det at menn , de er ikke så begeistret for det ordet :) de vrir seg litt i stolen og får en liten grimase nåe det ordet blir snakket om, de sytes rett og slett både ordet mensen og mensen generellt er veldig ekkelt :ler:

Så jeg har ingen problem med og bruke ett mildere ord som "uka".

Det er ikke vits og gjøre det mer vanskelig en det trenger og være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at de som bruker ”bebi” er langt mer språklig bevisst enn de som bruker ”baby”. Det er rett og slett sløvt å skrive baby. Elller harry, som noen også ville formulert seg.

:kaffe: Eeeeh, men det skrives altså baby da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med mange av innleggene her. Å sitere lange innlegg for bare å skrive "enig" eller en smiley på slutten er utrolig frustrerende å måtte bla seg igjennom. Sambo irriterer meg også. Og alle de "kan jeg være gravid?" og "Er denne fin?"-trådene.

Synes også skrivefeil er vanvittig irriterende. Jeg vet at jeg gjør mange selv, men har alltid anstrengt meg for at det skal bli mest mulig korrekt, både skrivemåte, gramatikk og måten jeg bruker ordene på. Da er det frusterende å se at folk som har fått språket "inn med morsmelken" ikke gidder å legge til to bokstaver, eller lese igjennom innlegget sitt en ekstra gang før de trykker send.

Tenkte jeg skulle prøve meg på prøverforumet en gang, men ble litt forundret over alle forkortelsene. Prøvde å starte en tråd hvor jeg spurte om hva disse tingene betydde, men fikk til svar at de måtte jeg kunne for å bli gravid! Hoppet ut igjen, jeg, og ble gravid med bare hjelp av mannen min ;)

En annen ting som ingen har nevnt er alle barnevernsannmeldelsene som dukker opp i barne-forumet. Synes synd på barnevernet, hvis de skal måtte ta imot så mange teite henvendelser. En ting jeg la spesielt merke til da begynte å lese barneforumet var at det stort sett fantes to typer tråder:

*- Idag så jeg noen som gjorde X.

-Herregud! Han/hun burde vært annmeldt til barnevernet

* -Idag kommenterte noen på at jeg gjorde X. Hvilken rett har de til det? De vet da ingenting om mine grunner. Jeg er en fantastisk mor!

- Herregud! Folk burde lære seg å passe sine egne saker.

Husker jeg en gang fant to nesten helt like saker som ble diskutert slik. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med mange av innleggene her. Å sitere lange innlegg for bare å skrive "enig" eller en smiley på slutten er utrolig frustrerende å måtte bla seg igjennom.

Noen ganger sier ett bilde mer en tusen ord :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med mange av innleggene her. Å sitere lange innlegg for bare å skrive "enig" eller en smiley på slutten er utrolig frustrerende å måtte

Og det enkle er ofte det beste.. :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg ganske mye over at ordet "rasisme" blir brukt hver gang en mørkhudet blir behandlet feil eller dårlig.

Som om ikke alle utsettes for idioter fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Jeg irriterer meg over enkelte som alltid kommer inn å kommenterer tråder som i utgangspunktet ikke er spesielt seriøse. Vi vet at dette ikke er på ramme alvor. Dersom andre kan still helt høl i hue spørsmål på andre forum, må vi få lov til å le litt. Liker du ikke tråden så ikke svar.

Svarer du så bidrar du.

La oss få være litt barnslige av og til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Jeg irriterer meg over enkelte som alltid kommer inn å kommenterer tråder som i utgangspunktet ikke er spesielt seriøse. Vi vet at dette ikke er på ramme alvor. Dersom andre kan still helt høl i hue spørsmål på andre forum, må vi få lov til å le litt. Liker du ikke tråden så ikke svar.

Svarer du så bidrar du.

Ja, la oss være :kaklehone: ! Hvis ikke er jeg nødt til og gi dere en :pisk: på rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Oddrun
"Rosinen i pølsa"...

Hvordan kom rosinen inn i pølsen og hva hadde den der å gjøre til å begynne med? Hvorfor skal det symbolisere noe positivt og bra at det er en rosin i en pølse? :forvirret:

Rosinen kom inn i pølsa fordi det ble regnet som spesielt godt med rosiner i blodpølse. Jeg har aldri smakt rosiner i blodpølsa, men kan se for meg at det er noe bedre enn rosiner i vanlige kjøttpølser :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Hehe

Svarer du så bidrar du.

Dette er et diskusjonsforum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...