Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 29. januar 2007 #201 Del Skrevet 29. januar 2007 SAMBOER!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 29. januar 2007 #202 Del Skrevet 29. januar 2007 "Noen som vet?" eller "Er det bare meg?" som overskrifter alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazuli Skrevet 29. januar 2007 #203 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg irriterer meg ikke over noe spesielt på KG. Imidlertid syns jeg det er vittig at folk retter andres skrivelfeil...for så like etter å gjøre en selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 29. januar 2007 #204 Del Skrevet 29. januar 2007 Det ær mellomrom etter pungtom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 29. januar 2007 #205 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Jeg irriterer meg ikke over noe spesielt på KG. Imidlertid syns jeg det er vittig at folk retter andres skrivelfeil...for så like etter å gjøre en selv ← Det synes jeg er helt i orden. Det finnes da ikke et menneske som aldri skriver feil! Jeg tror likevel det er verdifullt å ha rettskriving som et tema. Støy for noen, jeg vet, men noen lærer faktisk av det. Makes my day! Edit: Skriveleif... Endret 29. januar 2007 av Hedda Gabler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. januar 2007 #206 Del Skrevet 29. januar 2007 Det ær mellomrom etter pungtom! ← Og komma! Det er en ting ejg lurer på, hvorfor kaller alle foreldre barna sine for poden? Hva er det for en ord?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 29. januar 2007 #207 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg prøver virkelig hardt, men det er vanskelig å la være å irritere seg når man hver gang man leser dette ordet, begynner å nynne på "Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus dokkemann" ← Oioioi... er det noen som har huska å melde den sangen der til rasismepolitiet i forlagene? Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus Dokkemann er nesten verre en Hoa. Smått alvorlig fleip til side: Ordet "sambo" får meg stadig til å tenke på "mambo", som ikke bare er en dans, men også betegner en hjemme-hos-mamma-boende mann på over tretti (gjerne femti) med fett ufrisert hår, tresko, slitt grilldress og sneip i kjeften. *grøss* Begge orda er forresten henta fra svensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fresh Skrevet 29. januar 2007 #208 Del Skrevet 29. januar 2007 Oioioi... er det noen som har huska å melde den sangen der til rasismepolitiet i forlagene? Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus Dokkemann er nesten verre en Hoa. ← Ja, for i den sangen brukes jo faktisk betegnelsen "negermann" om Sambo. FY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 29. januar 2007 #209 Del Skrevet 29. januar 2007 Og komma! Det er en ting ejg lurer på, hvorfor kaller alle foreldre barna sine for poden? Hva er det for en ord?? ← Du må da begripe at det er sånn man får barn: 1. Skjær av en av pappas fingre. 2. Lag et sår et eller annet sted på mammas kropp. 3. Sett sårflata på pappas avskårne finger mot sårflata på mammas kropp. 4. Surr god fast med bast og teip. Om nødvendig kan skjøten vokses. 5. Vent i ni måneder, og man har et ferdig barn. Siden barnet er allerede fastvokst på utsiden av mammas kropp, egner pode-metoden seg derfor best til foreldre som sverger til langtidsamming og slyngebæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 29. januar 2007 #210 Del Skrevet 29. januar 2007 Du må da begripe at det er sånn man får barn: 1. Skjær av en av pappas fingre. 2. Lag et sår et eller annet sted på mammas kropp. 3. Sett sårflata på pappas avskårne finger mot sårflata på mammas kropp. 4. Surr god fast med bast og teip. Om nødvendig kan skjøten vokses. 5. Vent i ni måneder, og man har et ferdig barn. Siden barnet er allerede fastvokst på utsiden av mammas kropp, egner pode-metoden seg derfor best til foreldre som sverger til langtidsamming og slyngebæring. ← :klø: Jeg ble ikke mye klokere, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 29. januar 2007 #211 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg har to * det ene er det mye omtalte "sambo" ...og det andre er * "dog" Jeg trodde det var et ord bare snobbete eldre mennesker brukte,jeg.Og når folk bruker ordet,kliner de ofte til med det to ganger i løpet av en setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 29. januar 2007 #212 Del Skrevet 29. januar 2007 :klø: Jeg ble ikke mye klokere, hehe ← Spør Bjørnsdatter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 29. januar 2007 #213 Del Skrevet 29. januar 2007 :klø: Jeg ble ikke mye klokere, hehe ← Det er slik "poding" foregår...Vanligvis gjør man det i planteverden for å krysse to forskjellige arter -eller noe sånt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. januar 2007 #214 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg har to * det ene er det mye omtalte "sambo" ...og det andre er * "dog" Jeg trodde det var et ord bare snobbete eldre mennesker brukte,jeg.Og når folk bruker ordet,kliner de ofte til med det to ganger i løpet av en setning. ← Enig i den første, men dog bruker jeg ofte selv. Kanskje det er kulturforskjell mellom de som hater ordet og de som synes det er et greit, presist ord, tenker ikke på det som snobbete, bare skriftlig (sier det aldri). Men om jeg bruker det to ganger i en setning vil jeg gjerne bli gjort oppmerksom på det, enig i at det er litt i overkant. Ellers har jeg litt problemer med at folk skriver lange innlegg om utfloden sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 29. januar 2007 #215 Del Skrevet 29. januar 2007 Dog er et greit og presist ord å bruke skriftlig synes jeg, men jeg bruker det ikke muntlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 30. januar 2007 #216 Del Skrevet 30. januar 2007 "Noen som vet?" eller "Er det bare meg?" som overskrifter alene. ← Det slår ikke HJELP!!?!!?!?!!?!!?! Men ja, folk som ikke klarer å lage bra emnetitler er provoserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 30. januar 2007 #217 Del Skrevet 30. januar 2007 Uff, denne tråden må jeg bare holde meg unna. Blir faktisk irritert når jeg leser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 4. februar 2007 #218 Del Skrevet 4. februar 2007 Åh, morsom tråd! At jeg ikke har sett den før nå...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 4. februar 2007 #219 Del Skrevet 4. februar 2007 - Sambo - Poden - Smurfen - Guttungen - Jentungen - Gubben Nok en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Tara* Skrevet 4. februar 2007 #220 Del Skrevet 4. februar 2007 Noe av det typiske ved innskrivere på KG er å legge IS til slutten av et ord - ser mange hårreisende (og irriterende) ord: sambis lapis modis Ellers så er det diverste betegnelser på familiemedlemmer: Min kjære Min elskede Prinsessen Prinsen Mamsen Papsen Når man bruker min kjære og min elskede om mannen sin - så er det akkurat som om man vil vise for hele verden at man elsker mannen sin SÅÅÅ mye mer enn om de hadde skrevet "mannen min". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå