Gå til innhold

Diverse ord og uttrykk som jeg hater!

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg ikke over noe spesielt på KG. Imidlertid syns jeg det er vittig at folk retter andres skrivelfeil...for så like etter å gjøre en selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler
Jeg irriterer meg ikke over noe spesielt på KG. Imidlertid syns jeg det er vittig at folk retter andres skrivelfeil...for så like etter å gjøre en selv :ler:

Det synes jeg er helt i orden. Det finnes da ikke et menneske som aldri skriver feil! Jeg tror likevel det er verdifullt å ha rettskriving som et tema. Støy for noen, jeg vet, men noen lærer faktisk av det. Makes my day! :hoppe:

Edit: Skriveleif... ;)

Endret av Hedda Gabler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ær mellomrom etter pungtom!

Og komma!

Det er en ting ejg lurer på, hvorfor kaller alle foreldre barna sine for poden?

Hva er det for en ord??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver virkelig hardt, men det er vanskelig å la være å irritere seg når man hver gang man leser dette ordet, begynner å nynne på "Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus dokkemann" :tristbla:

Oioioi... er det noen som har huska å melde den sangen der til rasismepolitiet i forlagene? Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus Dokkemann er nesten verre en Hoa. :tristbla:

Smått alvorlig fleip til side: Ordet "sambo" får meg stadig til å tenke på "mambo", som ikke bare er en dans, men også betegner en hjemme-hos-mamma-boende mann på over tretti (gjerne femti) med fett ufrisert hår, tresko, slitt grilldress og sneip i kjeften.

*grøss*

Begge orda er forresten henta fra svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi... er det noen som har huska å melde den sangen der til rasismepolitiet i forlagene? Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus Dokkemann er nesten verre en Hoa.  :tristbla:

Ja, for i den sangen brukes jo faktisk betegnelsen "negermann" om Sambo. FY :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og komma!

Det er en ting ejg lurer på, hvorfor kaller alle foreldre barna sine for poden?

Hva er det for en ord??

Du må da begripe at det er sånn man får barn:

1. Skjær av en av pappas fingre.

2. Lag et sår et eller annet sted på mammas kropp.

3. Sett sårflata på pappas avskårne finger mot sårflata på mammas kropp.

4. Surr god fast med bast og teip. Om nødvendig kan skjøten vokses.

5. Vent i ni måneder, og man har et ferdig barn.

Siden barnet er allerede fastvokst på utsiden av mammas kropp, egner pode-metoden seg derfor best til foreldre som sverger til langtidsamming og slyngebæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da begripe at det er sånn man får barn:

1. Skjær av en av pappas fingre.

2. Lag et sår et eller annet sted på mammas kropp.

3. Sett sårflata på pappas avskårne finger mot sårflata på mammas kropp.

4. Surr god fast med bast og teip. Om nødvendig kan skjøten vokses.

5. Vent i ni måneder, og man har et ferdig barn.

Siden barnet er allerede fastvokst på utsiden av mammas kropp, egner pode-metoden seg derfor best til foreldre som sverger til langtidsamming og slyngebæring.

:klø:

Jeg ble ikke mye klokere, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jeg har to

* det ene er det mye omtalte "sambo"

...og det andre er

* "dog"

Jeg trodde det var et ord bare snobbete eldre mennesker brukte,jeg.Og når folk bruker ordet,kliner de ofte til med det to ganger i løpet av en setning. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
:klø:

Jeg ble ikke mye klokere, hehe

Det er slik "poding" foregår...Vanligvis gjør man det i planteverden for å krysse to forskjellige arter -eller noe sånt.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to

* det ene er det mye omtalte "sambo"

...og det andre er

* "dog"

Jeg trodde det var et ord bare snobbete eldre mennesker brukte,jeg.Og når folk bruker ordet,kliner de ofte til med det to ganger i løpet av en setning.  :sjenert:

Enig i den første, men dog bruker jeg ofte selv. Kanskje det er kulturforskjell mellom de som hater ordet og de som synes det er et greit, presist ord, tenker ikke på det som snobbete, bare skriftlig (sier det aldri). Men om jeg bruker det to ganger i en setning vil jeg gjerne bli gjort oppmerksom på det, enig i at det er litt i overkant.

Ellers har jeg litt problemer med at folk skriver lange innlegg om utfloden sin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
"Noen som vet?" eller "Er det bare meg?" som overskrifter alene.

Det slår ikke HJELP!!?!!?!?!!?!!?! ;)

Men ja, folk som ikke klarer å lage bra emnetitler er provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det typiske ved innskrivere på KG er å legge IS til slutten av et ord - ser mange hårreisende (og irriterende) ord:

sambis

lapis

modis

Ellers så er det diverste betegnelser på familiemedlemmer:

Min kjære

Min elskede

Prinsessen

Prinsen

Mamsen

Papsen

Når man bruker min kjære og min elskede om mannen sin - så er det akkurat som om man vil vise for hele verden at man elsker mannen sin SÅÅÅ mye mer enn om de hadde skrevet "mannen min".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...