Gå til innhold

Diverse ord og uttrykk som jeg hater!

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Fornøyelig lesning dette.

En av mine kjepphester er NAM.

Ting som er nam, smaker nam, lukter nam, ser nam ut,,,,

blir nesten sur av å skrive det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterer meg er sånt som blir skrevet med bitte bitte liten skrift, gjerne som en bisetning eller ekstra kommentar som liksom ikke alle skal lese. Herreminhatt, whats the point?

Så først denne nå, er 100% enig i det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra de som bruker pitteliten skrift i innleggene sine. ÆSJ.  :frustrert:

Det er jo bare fordi du er nysgjerrig, men ikke gidder å forstørre skriften så du kan se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

"Rosinen i pølsa"...

Hvordan kom rosinen inn i pølsen og hva hadde den der å gjøre til å begynne med? Hvorfor skal det symbolisere noe positivt og bra at det er en rosin i en pølse? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Uttrykket "tante rød" om mensen er bare så....TEIT! Hva er galt med rett og slett mensen??? det er jo det det heter for F!

Sier tante rød, eller damsen jeg *ler* (damsen = noe eksen min begynte med, som en variant av mansen.. ikke spørr..)

Rett og slett fordi jeg synes tante rød er så teit, at jeg synes det er artig. Damsen? det bare ble sånn.

Mensen synes jeg er et forferdelig stygt ord, rett og slett. Lærte å hate det før jeg fikk det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er avslørt!! For nå vet jeg hvem som står bak reklamefilmen med "Doffen har dævva" :ler:

:hoho: Denne tåden var herlig! (Og jeg oppdaga den ikke før nå? :sur: )

Jeg hater de som legger inn laaaange mellomrom i innleggene sine jeg!

Jeg har forresten bare "uka mi" når jeg har mensen.... :sjenert:

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "fresh". Jeg skrev et innlegg i en tråd, og plutselig begynte hele tråden og snakke om at de følte seg "fresh" når de gjorde sånn og slik. Har det blitt et KG-moteord? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "fresh". Jeg skrev et innlegg i en tråd, og plutselig begynte hele tråden og snakke om at de følte seg "fresh" når de gjorde sånn og slik. Har det blitt et KG-moteord?  :overrasket:

Enig, jeg hater det ordet intenst. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke "fresh", eller "nam", som jeg ser er nevnt allerede. Synes ikke de ordene egner seg til å beskrive ting, skjønner ikke alltid hva som menes.

"Sambo" er heller ikke en av mine favoritter, men "Sambiss" er verre synes jeg. Den første gangen jeg leste "sambiss" skjønte jeg ikke hva det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Nam er et av mine mest brukte ord :rodme:

Men jeg liker ikke disse "for oss med mage og hofter og rumpe og pupper" som da menes "oss frodige" hvordan ser vi andre ut da, begynner skinneleggene ved halsen? Mutantkvinner! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg liker ikke disse "for oss med mage og hofter og rumpe og pupper" som da menes "oss frodige" hvordan ser vi andre ut da, begynner skinneleggene ved halsen? Mutantkvinner! :O

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er avslørt!! For nå vet jeg hvem som står bak reklamefilmen med "Doffen har dævva" :ler:

Hvem er det daaa???

Jeg skjønte den ikke!!

Liker ikke "fresh", eller "nam", som jeg ser er nevnt allerede. Synes ikke de ordene egner seg til å beskrive ting, skjønner ikke alltid hva som menes.

"Sambo" er heller ikke en av mine favoritter, men "Sambiss" er verre synes jeg. Den første gangen jeg leste "sambiss" skjønte jeg ikke hva det var..

Åå, jeg skriver alltid sambo, jeg er blitt smittet av KG og jeg hater at jeg skriver det, men jeg er så vant til det nå.. Kan ikke skrive kjæresten min for han er jo samboeren min og det er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp, skriv samboER, det er snakk om 2 ekstra bokstaver :ler:

Sambo høres ut som en ape typ herr nilson som du farter rundt i huset med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvis du ikke skriver sambo må du skrive samboeren min, som er 8 tegn mer, fordi man kan ikke bare skrive "jeg og samboer gikk tur i dag", for det høres jo bare teit ut.

Jeg skjønner ikke hvorfor sambo er så ille jeg, det er vel lov til å lage nye ord av og til uten at det skal bli så mye syting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt syt, ja jeg syter med smilefjes og fjas!

Fordi folk som meg har fått det indoktrinert (om det var rett skrevet) i hodet at halve kvinneguiden bor sammen med apekatter, og det er gysla slitsomt å lese hver gang sambo har gjort noe galt, for aper er sykt aggressive. Julius kasta stein en gang, og sånt er IKKE MORSOMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er så utrolig slitsomt å skrive, får man heller la være.

Eller som noen her ville sagt: Hv d r så utr slits å skr, f ma hel la væ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er jo så gysla stress å skrive samboer samboeren samboeren samboeren samboeren samboeren nei jeg cut/pastet ikke. 8 bokstaver, menneske! Hvor slapp er verden??? :overrasket: Nå har de jo i tillegg på rullescrollegreia på musa fått back og forward på den også, så du skal slippe og gå heeeelt opp i hjørnet til venstre og trykke på det der. Var ikke det godt? samboeren samboeren samboeren, nei jeg ser seriøst ikke hva som er peset her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO

Hvis det er så utrolig slitsomt å skrive, får man heller la være.

Eller som noen her ville sagt: Hv d r så utr slits å skr, f ma hel la væ.

Det er jo mer stress, jeg har aldri skrevet dialekt og når jeg skriver går alt så automatisk :ler

Enig, det er jo så gysla stress å skrive samboer samboeren samboeren samboeren samboeren samboeren nei jeg cut/pastet ikke. 8 bokstaver, menneske! Hvor slapp er verden??? :overrasket: Nå har de jo i tillegg på rullescrollegreia på musa fått back og forward på den også, så du skal slippe og gå heeeelt opp i hjørnet til venstre og trykke på det der. Var ikke det godt? samboeren samboeren samboeren, nei jeg ser seriøst ikke hva som er peset her.

SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO SAMBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en hel haug med folk som syter over det samme ordet da. Som sagt synes jeg det er forskjell på å lage et nytt ord, og på å forkorte alle småordene man bruker. Jeg skriver faktisk rimelig korrekt norsk, selv om jeg nå liker å bruke dette ene ordet. Så får folk irritere seg så mye de bare gidder!

Sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...