Gå til innhold

Diverse ord og uttrykk som jeg hater!

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Jeg bruker det ganske ofte. Lærte det på KG, fordi det er mye enklere å bare skrive sambo enn samboer. Og jeg vil bruke samboer fordi det er ikke lenge siden vi ble det og jeg er stolt  :smilbla:

To ekstra bokstaver, og de er rett ved siden av hverandre du! Du har jo skrevet ER to ganger i løpet av bare det innlegget :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ekstra bokstaver, og de er rett ved siden av hverandre du! Du har jo skrevet ER to ganger i løpet av bare det innlegget :tunge1:

ÅÅÅåå, sjaddap!

Det er kvinneguiden som får meg itl å skrive sånn. ræva greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet sambo får jeg fnatt av.

Ja, hvor ble det av Sambo? Var h*n en av dere kanskje?

Da vil jeg fra nå av kalle mannen min for ma, og datteren min for datt. Det er så mye enklere å skrive.

Av en eller annen grunn fant jeg det du skrev der ufattelig morsomt. :hoho:

Jeg synes forresten det er ganske ekkelt at noen av og til sammenligner utfloden sin med cottage cheese her.

:overrasket: Ja, det er unektelig ekkelt, selv om jeg aldri har lest det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er disgusting her. (Enig med cottage cheese-bildet ja)

Jeg synes det er småfestlig at når noen i en diskusjon er SÅ laidback på å stikke tunga si de aller fleste steder på et annet menneskes kropp. "Klart jeg masserser hans indre g-punkt med tungsespissen - no problem" Men i en annen diskusjon kan samme personene synes det er helt utrolig disgusting om en mann ikke vasker fingrene sine etter å ha tissa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med alle de som har problemer med spørreordene? Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være så vanskelig, kan det være et dialektfenomen? Det finnes jo bøttevis av tråder som har slike feil :overrasket:

Kanskje, og kanskje et resultat av latskap. Jeg får fnatt når jeg ser spørsmål som "hvem bil" og "hvem sko"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Siden vi er disgusting her. (Enig med cottage cheese-bildet ja)

Jeg synes det er småfestlig at når noen i en diskusjon er SÅ laidback på å stikke tunga si de aller fleste steder på et annet menneskes kropp. "Klart jeg masserser hans indre g-punkt med tungsespissen - no problem" Men i en annen diskusjon kan samme personene synes det er helt utrolig disgusting om en mann ikke vasker fingrene sine etter å ha tissa. :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er det faktisk ikke. Man skriver da ikke "jeg skal på tur med samboer i dag". Da ville man måtte skrive "min samboer" eller "samboeren min" og det blir plutselig en del flere taster å trykke på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Er enig i en del her, men får samtidig en følelse av at jeg helst bør trå veldig varsomt framover om jeg vil unngå å tråkke noen på tærne... Håper ikke folk slutter å spørre om "dumme" eller opplagte ting. Ellers ville man vel knapt hatt et forum. Det er alltid noen som syns noe er helt opplagt som andre ikke har peiling på. Og selv om jeg nok aldri selv ville ha lagt inn et innlegg som "Kan jeg bruke disse plaggene sammen?" og "Hva syns du om denne?", så syns jeg det er morsomt når andre gjør det, selv om de til syvende og sist må stole på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Er enig i en del her, men får samtidig en følelse av at jeg helst bør trå veldig varsomt framover om jeg vil unngå å tråkke noen på tærne... Håper ikke folk slutter å spørre om "dumme" eller opplagte ting. Ellers ville man vel knapt hatt et forum. Det er alltid noen som syns noe er helt opplagt som andre ikke har peiling på. Og selv om jeg nok aldri selv ville ha lagt inn et innlegg som "Kan jeg bruke disse plaggene sammen?" og "Hva syns du om denne?", så syns jeg det er morsomt når andre gjør det, selv om de til syvende og sist må stole på seg selv.

Ja, for all del. Folk må bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Enig.

Jeg har ikke noe imot enig da. ;)

Så enkelt er det faktisk ikke. Man skriver da ikke "jeg skal på tur med samboer i dag". Da ville man måtte skrive "min samboer" eller "samboeren min" og det blir plutselig en del flere taster å trykke på.

Man kan skrive "jeg skal på tur med samboer'n idag" - Ikke at det høres så bra ut, litt upersonlig kanskje, men det går an å skrive det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe imot enig da.  ;)

Man kan skrive "jeg skal på tur med samboer'n idag" - Ikke at det høres så bra ut, litt upersonlig kanskje,  men det går an å skrive det.  ;)

Ja, det kan man jo faktisk si. :) Litt uvant for meg, kanskje derfor jeg ikke tenkte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man velger å si tante rød eller mensen hva rolle spiller det egentlig?

Folk er forskjellige å har forskjellig måte å formulere seg på så synes det er teit å henge seg opp i assn måte folk skriver ting på.

Er faktisk bare å overse eller ikke lese det man ikke liker å respektere at folk skriver å er forskjellige.

selv bruker jeg å kalle det UKA ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kanskje, og kanskje et resultat av latskap. Jeg får fnatt når jeg ser spørsmål som "hvem bil" og "hvem sko"...

ja, og: "Jeg trenger og kjøpe ny"... det er så ille med å/og feil synes jeg da. Spesielt i overskrifta :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av ekstremt dårlige overskrifter/topics. Vil gjerne ha informasjon om hva det dreier seg om, ikke bare "hjelp" osv..

Enig. Problemet mitt er at jeg MÅ jo inn og se på tråden, for tenk om det er noe interessant? Men som regel er det jo ikke det da... :sur:

Hva med alle de som har problemer med spørreordene? Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være så vanskelig.

Og alle andre skrivefeil og grammatiske feil. Har ikke folk her inne lært seg norsk? (Jada, jeg vet det er fremmedspråklige og dyslektikere her, men noen ganger lurer jeg på om absolutt alle her inne er det)

De som konsekvent bruker "prinsen" og "prinsessen" om barna sine! :overrasket:

Huff ja. Jeg har verdens fineste nevøer, som jeg er mer glad i enn jeg trodde gikk an, men å kalle dem prinser? Æsj, så klissete! Det blir litt som med "min elskede" også...

Egentlig synes jeg at denne kan brukes som svar på veldig mange spørsmål på forumet her ;)

Nemlig! Eller evt et lite søk på forumet...

...og datteren min for datt.

:ler: Denne fikk meg til å fnise høyt her jeg sitter alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dyslektiker selv jeg da + at jeg ofte blander trøndersk inn i måten jeg skriver på.

Synes selv det er lite voksent å sitte å påpeke andres feil på den måten som enkelte hær gjør.

Dette er ett forum der masse forskjellige folk treffes for å diskutere ting med hverandre på godt å vondt. Er nok flere generasjoner hær inne og kansje ikke alle er like flinke på å / og da? men gir det andre rett til å påpeke "håne det da" for all del si deres mening men lite voksent å vise til tråder eller utsagn skrevet av andre hær inne .

Respekt for andre folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...