Gjest Skrevet 14. november 2006 #21 Del Skrevet 14. november 2006 Hadde det vært meg hadde jeg blitt med min kjære. Jeg er veldig julete selv, ville nok ikke dratt med noen tradisjoner og slikt, megn fortsatt vært litt julete av meg. Man må gjøre det beste ut av det. Såklart, hvis du syntes familien din sin jul kommer først så velger du det, jeg ville bare ikke gjort det samme. Siden han tydeligvis ikke har det no koselig i jula der oppe så ville jeg blitt med og prøvd og få det koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #22 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Når man gifter seg blir partneren den nærmeste anhørige, men i følge deg er han ikke din nærmeste familie? Og ja du har et merkelig syn på familie, og det må jeg få lov til å mene. Du må for all del ha ditt syn på det, men jeg må få lov til å mene at det er rart. Kan jo lure på hvorfor du har giftet deg, når foreldre og søsken kommer fremfor mannen din i familierekken. Men igjen det er nå bare min mening Og for min del må dere gjøre som dere vil, men jeg må da få lov til å mene at det er rart at du ikke ser på mannen din som nærmeste familie. Hva dere gjør bryr meg fint lite, men jeg svarte med min mening, noe du også har gjort. Men tydeligvis er din mening i følge deg mer intelligent enn min, og det må jo du få mene. Men jeg forandrer ikke menin g bare fordi du prøver å forklare hvorfor du føler det som du gjør. Rart er det i mine øyne uansett, for jeg kjenner faktisk ingen gifte par som ikke ser på partneren sin som den nærmeste familien. Men for all del, man blir sikkert mer familie den dagen man eventuelt får barn. ← Dumme meg, som ikke skjønner at jeg ikke må legge meg ut med sånne som deg. I motsetning til deg og ditt kalde verdesyn, tar jeg meg nær av de ekle tingene du sier. Med dette skriver jeg meg ut av en fryktelig ekkel tråd. Jeg håper TS får en deilig jul, uansett hvor det blir! Endret 14. november 2006 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. november 2006 #23 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Dumme meg, som ikke skjønner at jeg ikke må legge meg ut med sånne som deg. I motsetning til deg og ditt kalde verdesyn, tar jeg meg nær av de ekle tingene du sier. Med dette skriver jeg meg ut av en fryktelig ekkel tråd. Jeg håper TS får en deilig jul, uansett hvor det blir! ← Er jeg ekkel, fordi jeg har et annet syn enn deg? Og du snakker om å resepktere andre, vel tydeligvis gjelder det bare når de er enig med deg. Flotte greier det, men som de sier, sannheten har av og til en tendens til å svi Endret 14. november 2006 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. november 2006 #24 Del Skrevet 14. november 2006 Tråden er ryddet. Reglene, Arwen (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. november 2006 #25 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg er enig med Madame Felle her. Det kan virke som om enkelte har problemer med å løsrive seg fra sin barndoms jul og har problemer med å takle forandringer når det gjelder feiring av jul (og evt. andre høytider). Når våre foreldre var barn så hadde de også en annen feiring av jul enn hva vi hadde når vi var barn. Slik er det å flytte ut av redet og starte sin egen familie. At det er uvant og rart i begynnelsen er forståelig, men jeg synes det vitner om problemer med å skille seg fra barndoms jul og "fly fra redet" når man ikke anser seg selv og sin samboer/mann som den man først og fremst vil feire høytider med. Det er jo en del av det å bli voksen - stifte egen familie med egne tradisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå