Gå til innhold

Hvordan stole på kjærest?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg er i et forhold, hvor jeg sliter veldig med å ha tillit til kjæresten. Jeg vet han har hatt mange sexpartnere før meg, og jeg vet sex opptar han veldig. Selv setter jeg pris på sex, og tar fjerne intiativ og avviser aldri. Jeg glad i dette, men føler jeg ikke kan tilfredstille han slik han skulle ønsket. Jeg føler jeg ikke kan måle opp med de han har hatt før, da jeg ikke kan all verdens teknikker. Dessuten går det aldri for meg, noe jeg tror han opplever som frustrerende. (Det gjør forsåvidt jeg også, men mest fordi da slipper han føle seg utilstrekkelig - for det er han ikke. Han er faktisk den beste jeg har hatt sex med.)

Han er en meget kjekk mann, jeg tror i grunnen han kan få nesten hvem han vil. Han sier han er veldig glad for han har funnet meg, noe som virker veldig ekte der og da. Men jeg føler konstant konkuranse fra andre. Jeg har vel alltid vært slik at jeg være best, om ikke føler jeg meg utilstrekkelig. Jeg har derfor store problemer med å forholde meg til hans kvinnelige venninner som er penere enn meg, eller.. jeg har i det hele tatt store problemer med å forholde meg til hviken som helst kvinne som er penere enn meg - bare hun paserer han på gata. Jeg vil ikke kalle meg sjalu, bare at jeg ikke har den tilliten jeg burde ha til han. Jeg er dessuten livredd for å miste han.

Han er inne på en del chattekanaler, han har trappet ned en del - men jeg vet han fortsatt er der. Jeg tør ikke ta det opp med han, da jeg ikke vil ta fra han det livet han lever uten meg.

Men mitt store spørsmål her er: hvordan klarer dere å stole på at kjæresten deres ikke faller for fristelsen til sex med andre? Selv om jeg vet han er glad i meg, så er jeg redd lystene hans skal gå over styr om anledningen er der. Og des penere kvinnen er, des reddere er jeg for at han vil prøve seg. Jeg klarer rett og slett ikke vise tillit. Hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Det hele bunner vel ut i det faktum at du har svært lav selvtillit. Det virker som om du aldri helt klarer å slappe av og det tror jeg at kjæresten din merker. Kanskje det er derfor han chatter litt på nettet, rett og slett for å få litt fri fra all denne spenningen som er mellom dere.

Dere trenger hvertfall og prate ut om dette, kjæresten min er på reise store deler av året og jobber bla. endel med modeller. Hadde jeg ikke stolt på ham ville forholdet vårt aldri fungert.

Du skal ikke gå rundt å ha det sånn. Det er også vondt for vennene hans at du ikke stoler på dem. Jeg har selv måttet kutte kontakten med flere av mine guttevenner pga. sjalu kjærester og samboere og det har vært skikkelig trist og opprivende.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest

Fryktelig trist situasjon du er inne i...

Jeg er også i en situasjon der hvor min Bananmann har hatt MANGE sex-partnere før min tid, mens jeg bare har hatt 1 (Bananmannen), men jeg kan ikke si at det spiler noen stor rolle....

En kan ikke konstant gå og være redd for at han skal hoppe i seng med noen andre bare han ser dem på gata....

Bananmannen er fremdeles venn med noen av sien x-sex-partnere, og fester med dem innimellom, men jeg kan ikke si at jeg bryr meg...

Eller, jo, det første halve året etter at vi ble sammen, så tenkte jeg litt på det da de festet sammen uten meg, men etter hvert så har han jo vist at jeg kan stole på ham, så hvorfor skulle jeg ikke det da?!!!!!

Et forhold går veldig dårlig dersom en ikke stoler på hverandre....

Det spiller INGEN rolle om en er god i senga, forteller gode vitser, er aldti så pen og oppvartende - dersom en ikke klarer stole på den andre, så har jeg store problemer med å se noen fremtid for forholdet - så jobb med deg selv, jente.... Dette vil di ikke!!!!

Nå vet ikke jeg hvor lenge dere har vært sammen, for det skriver du ikke noe om, men dersom det er et ganske "nytt" forhold, så får du vel bare vente, og la ham vise deg at han er til å stole på....

Dersom det er i et "gammelt" forhold (over 6-8 mnd) så synes jeg at du burde ta en prat med ham, og fortelle hva du føler...

Vær da VELDIG oppmerksom på at du IKKE må klandre ham for noe i fortiden hans - det tjener du IKKE på....

Men du kan fortelle ham hvilke situasjoner du føler sånn....

Og ang jente-vennene hans - ikke tving han til å gi slipp på dem....

Du tjener på at han har dem - husk alt de kan være med å rådgi han på.... Og ting han ønsker å høre en jentes syn på, men at det er litt for "pinlig" å spørre deg (det er ikke slik at de greier å spørre oss om alt - samme hvor mye vi ønsker det - men det gjelder jo den andre veien også)

Jeg har også en guttevenn, og ser ikke noe galt i det - en venn er en venn!!!!

Lykke til

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Èn ting er ihvertfall sikkert: Hvis det er erotisk chat han driver med, er det stor sjans for utroskap. Har vært såpass mye innom slike chatterom at jeg vet det. Omtrent alle de menn jeg har chatta med, har foreslått møte, selv om jeg er sambo og de selv er gift el sambo. Ble nesten forbauset over å registrere i hvor stor grad dette forekommer. Dette var jo beklageligvis ikke et sånt svar du hadde ønsket deg. Men det er faktum at dette skjer hele tiden, enten gutta er kjekke el ikke. Må jo si at sambisen min driver på med det samme, var faktisk jeg som innførte han i (sex)chattens verden, for moro skyld. Jeg syns det er gøy, samme syns vel han, og vi har kontroll på det - SO FAR!!! Men fristelsen KAN bli for stor, innser det, tenker mye på dem jeg har chatta med og har mail-adressen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan stole på han?

Ok, elsker du han=?

Da burde det være lett å ha tillit til han.

Hvordan kan du elske han om du ikke stoler på han?

Han stoler vel på deg, gjør han ikke?

Burde han ikke det kanskje?

Men på den andre siden- - -

HVIS du ikke har noen tillit til deg selv, så forstår jeg vel at det er vanskelig å ha tillit til kjæresten...........................

Du kommer ikke utenom; Du er pukka nødt til å bygge opp selvtilliten din, helst før forholdet vil lide alvorlig under det!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han elsker deg sikkert nok, hvis han både sier det, og viser det på andre måter.

Og hvem er du som kan SE hvem som er mer eller mindre pen enn deg.

Menn har oftest andre verdier også, ikke bare utseendet.

Og han valgte da DEG, ikke sant? Da er du nok mer enn bra nok for han......

Du burde bare rett og slett stole på han, ellers vil du kanskje miste han en dag.

Han gjør da rett i å stole på deg?

ok, stol DA også på han tilbake!

Han fortjener det synes jeg!!!!!!!!!!!!

Jeg synes også at DU fortjener å føle deg elsket, for det er du sikkert.

Få deg selvtillit jente, og lykke til med jobben du har foran deg med å sette i gang med å STOLE PÅ HAN!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...