Gjest gjesta Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Da vises Abortklinikken på Tv2... Vet ikke om jeg orker å se det men.. Så klipp nå, fra en klinikk der de tar abort i 8 mnd.......
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Skjønner ikke hvorfor TV2 på død og liv skal vise den dokumentaren. Det gir bare presteskapet og abortmotstandere vann på mølla. Se sjokkbildene.... å GID ja så sjokkerte vi blir. Så skal alle kvinner som noensinne har tatt abort i dette landet sitte foran TVen i joggebukse, knugende inntil en pute og grave seg dyyypt nedi skyldfølelse. Bullshit!
Gjest gjesta Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Han på klinikken sa "det er en giftsprøyte i hjertet, som en hjerteinfarkt"... Uffja.. kanskje sant det du sier. Men dette er jo litt annerledes, at de tar abort så sent... Grusomt!
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Desperate kvinner gjør desperate ting. Dette er hva som skjer når kvinner blir presset gjennom et svangerskap. For min del kunne de godt vist at et 8. mnd. gammelt foster bli kappet i to, jeg blir fortsatt ikke sjokkert. Det er som er sjokkerende er sensasjonslysten til TV2.
linky Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Uff ja så forferdeligt, får helt vondt inni meg
Ellisiv Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 (endret) :hår: Det er ganske hårreisende, og ekstremt stor forskjell på et 12 uker gammelt foster og et fullbårent på 36 uker! I mine øyne kan det ikke sammenlignes! Hvorfor er det galt å sette søkelyset på dette? skal man bare godta at det skjer? hva med å ta tak i problemstillingen så man kan hjelpe de desperate mødrene med andre alternativer; eks. adopsjon. Endret 12. november 2006 av Vilje78
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 For min del kunne de godt vist at et 8. mnd. gammelt foster bli kappet i to, jeg blir fortsatt ikke sjokkert. ←
smile Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 :hår: Det er ganske hårreisende, og ekstremt stor forskjell på et 12 uker gammelt foster og et fullbårent på 36 uker! I mine øyne kan det ikke sammenlignes! ← Er det egentlig så stor forskjell??? Du tar liv uansett, selv om det som er i 8. mnd fint kunne ha levd utenfor livmoren. Men et 12 ukers gammelt foster er også fullt utviklet og det lever! Men til trådstarter, jeg vet heller ikke om jeg orker å se det! Forkastelig! Fød heller barnet og gi det til noen som virkelig ønsker å få barn her i livet!
Ellisiv Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 (endret) Er det egentlig så stor forskjell??? Du tar liv uansett, selv om det som er i 8. mnd fint kunne ha levd utenfor livmoren. Men et 12 ukers gammelt foster er også fullt utviklet og det lever! ← For meg så er det det. Jeg vil ikke klandre noen som tar abort i f.eks 11. svangerskaps uke. MEN når du er 36 uker har du et fullbårent og levedyktig barn i magen som det på ingen måte kan forsvares å ta livet av på den måten man kan før man er 12 uker på vei. Endret 12. november 2006 av Vilje78
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Jepp. Barnet er kjempelevedyktig, det er nok derfor det er avhengig av en omsorgsperson 24/7, ellers dør det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Desperate kvinner gjør desperate ting. Dette er hva som skjer når kvinner blir presset gjennom et svangerskap. For min del kunne de godt vist at et 8. mnd. gammelt foster bli kappet i to, jeg blir fortsatt ikke sjokkert. Det er som er sjokkerende er sensasjonslysten til TV2. ←
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Jepp. Barnet er kjempelevedyktig, det er nok derfor det er avhengig av en omsorgsperson 24/7, ellers dør det. ← Så alle som er avhengige av omsorgspersoner er ikke levedyktige?
Gjest Bellatrix Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Jepp. Barnet er kjempelevedyktig, det er nok derfor det er avhengig av en omsorgsperson 24/7, ellers dør det. ← Så du mener at det er greit å ta livet av en ettåring? Eller toåring?
Gjest Ulva35 Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 (endret) Desperate kvinner gjør desperate ting. Dette er hva som skjer når kvinner blir presset gjennom et svangerskap. For min del kunne de godt vist at et 8. mnd. gammelt foster bli kappet i to, jeg blir fortsatt ikke sjokkert. Det er som er sjokkerende er sensasjonslysten til TV2. ← Maken til kynisme har jeg aldri hørt Er det mulig å ha et sånt syn på mennesker. Når man ser hvor tidlig babyer blir født og faktisk overlever og får et godt liv, ja så kan jeg ikke kalle dette noe annet enn mord. Hjerteinnfarkt, framprovosert Og kalle det abort. Jeg er ikke abortmotstander, men jeg er heller ikke for mord, og dette er mord, og ikke noe annet. 8 måneder foster bli kappet i to og du blir fortsatt ikke sjokkert. Vel, jeg er sjokkert-over deg. Jeg har selv godt igjen eks antall ufrivillige aborter for mange år tilbake, og har desverre ikke vært så heldig å få et barn. Men tro meg, jeg hadde blitt provosert av sånne dokumentarer og sånne innlegg uansett min egen bakgrunn. MIn tanteunge ble født etter 7 og en halv måned. Et lite nydelig mennesker som er en fantastisk 16-åring i dag. Og han skulle liksom være et foster og kappes i to, eller få et fremprovosert hjerteinnfark fordi kyniske mennesker ikke ønsket han. Vet at desperate kvinner kan gjøre mye, men--om man ikke selv er i stand til å ta vare på barnet er det faktisk mange andre som kan det og ville blitt lykkelig. Det er strenge fengselsstraffer for mord, og dette er MORD Endret 13. november 2006 av Ulva35
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 Så alle som er avhengige av omsorgspersoner er ikke levedyktige? ← Et spedbarn som ikke får mat, varme og ly vil etter relativt kort tid dø. Et barn født for tidlig ville ikke klart seg uten tekniske dippedutter - hva gjør et barn født på USAs beste sykehus på prematur-barn mer verdt enn et barn født i tjukkeste Afrika? Siden sannsynligheten er overhengende stor at et prematurbarn på det sykehuset i USA vil overleve, og forsvinnende liten for barnet i Afrika. Er det da OK å ta abort i si.. 6 mnd. i Afrika, mens det i USA er mord fordi barnet kunne klart seg ved hjelp av tekniske hjelpemidler? Et foster lever ved hjelp av moren. Et foster er ingen autonom person. Et menneske får ikke bevissthet - en følelse av at man er et jeg - før de er rundt halvannet år gammelt. Før den tid, er de ikke klar over at de "er". Man kunne forhindret mye lidelse ved å tenke over det .. Nå er det forskjell på avhengig av omsorgsperson og avhengig av omsorgsperson.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Da viser jeg til denne tråden der vi allered har uttalt oss.Håper de som mener dette er "greit" ser dokumentaren http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=234511
Lizzee Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 Dette tar jo helt av!!! Det handler da ikke om hverken å gi norske jenter som har tatt abort dårlig samvittighet eller hvorvidt et fortidlig født barn har omsorgspersoner eller ei!!! Dette programmet handler om en klinikk og en lege som utfører inngrep som er totalt uakseptable! Dette er en privat klinikk som utfører noe som er forbudt og de tjener penger på det! Dette skjer helt sikkert flere steder også. Og om det ikke settes fokus på slike ting så stoppes det ihvertfall ikke. Det er ikke abort når det blir utført et inngrep hvor et 8 måneder gammelt barn blir tilført en giftsprøyte som gjør at det får hjerteinfarkt og deretter blir det presset ut som om det var en fødsel. I Danmark er allerede denne dokumentaren vist og den vakte sterke reaksjoner. Det hadde kanskje vært en ide for TV2 å kutte ut de verste bildene? Det er viktig at folk reagerer på det som skjer - men det er kanskje viktigere at vi reagerer med avsky pga hva som blir gjort og ikke nødvendigvis på detaljene om hvordan?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Et barn født for tidlig ville ikke klart seg uten tekniske dippedutter Et foster er ingen autonom person. Et menneske får ikke bevissthet - en følelse av at man er et jeg - før de er rundt halvannet år gammelt. Før den tid, er de ikke klar over at de "er". Man kunne forhindret mye lidelse ved å tenke over det .. ← Barn født i uke 30 kan klare seg uten duppeditter. Siden du menerat de ikke har bevissthet om at de er før de er halvannet (noe jeg forøvrig er uenig i) så må du vel mene det er greit å drepe barn yngre enn 18 måneder?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #19 Skrevet 13. november 2006 Du må gjerne være så uenig du bare vil i det at et barn ikke har selvbevissthet før det er halvannet år, men sånn er det faktisk. Helt sant. Nei. Jeg er ikke enig i at man kan ta livet av et barn yngre enn 18 måneder ut av det blå. Dersom det kan spare barnet for en hel mengde lidelse, og foreldrene støtter det, så er jeg derimot for aktiv dødshjelp av små barn som er -født-. Forskjellen på et ufødt og et født foster/spedbarn er at dersom fosteret er uønsket, er det faktisk ingen som har et forhold til det - bare moren som er rugemaskin for et foster som ikke er ønsket. Et født barn som er ønsket, er det noen som har et forhold til - man har sett et smil, fått et blikk osv. Man MÅ faktisk ikke synes at abort i 8 måned er helt forferdelig, det står man faktisk fritt til å mene at det ikke er. Skulle gjerne sett dokumentaren om jeg hadde hatt TV. Et ufødt foster er ikke en person.
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Et spedbarn som ikke får mat, varme og ly vil etter relativt kort tid dø. Et barn født for tidlig ville ikke klart seg uten tekniske dippedutter - hva gjør et barn født på USAs beste sykehus på prematur-barn mer verdt enn et barn født i tjukkeste Afrika? Siden sannsynligheten er overhengende stor at et prematurbarn på det sykehuset i USA vil overleve, og forsvinnende liten for barnet i Afrika. Er det da OK å ta abort i si.. 6 mnd. i Afrika, mens det i USA er mord fordi barnet kunne klart seg ved hjelp av tekniske hjelpemidler? Et foster lever ved hjelp av moren. Et foster er ingen autonom person. Et menneske får ikke bevissthet - en følelse av at man er et jeg - før de er rundt halvannet år gammelt. Før den tid, er de ikke klar over at de "er". Man kunne forhindret mye lidelse ved å tenke over det .. Nå er det forskjell på avhengig av omsorgsperson og avhengig av omsorgsperson. ← Amen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå