Gå til innhold

Utførte aborter i syvende måned

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er født 3 måneder for tidlig.....

Ingenting som feiler meg, er frisk og oppegående.

Jeg er enig om at dette er mord.

Skrevet

dette er MORD,,,,,,

hva feiler det mennesker som kan gjøre dette........?

uff ....................

stakkars små sjarmtollene.....

Skrevet

Æsj dette var fælt!! Blir helt uvel av å tenke på det.. :tristbla:

Gjest Madam Felle
Skrevet

De burde blitt straffet på lik linje som folk som tar livet av mennesker, for dette er ikke annet enn mord. :frustrert:

Skrevet

Dette er helt forferdelig! Ingen tvil om at dette er MORD! De som har utført disse abortene bør tiltales for drap! :frustrert:

Skrevet

Helt enig med de som har skrevet før meg! Sjokkerende og tragisk!! :frustrert:

Man kan diskutere abortlov, grenser og greier alt man vil (selv er jeg av de liberale på dette feltet) men dette er ikke situasjonen. Ganske enkelt drap ja!!

Og en ting er de legene som utfører dette, men jeg (som aldri har hatt særlig lyst på barn) hadde da aldri klart å føde et dødt barn som jeg hadde gitt tillatelse til å drepe... Regner med at de sliter de som har gjort det (ville skrive "håper" men vet ikke...)

Gjest Tweetypie
Skrevet

Jeg er sjokkert, opprørt, lei meg og jeg kan rett og slett ikke beskrive hva jeg føler. Drap er det. Kan ikke fatte og begripe hva som foregår i hodene til slike folk.

Får bare lyst til å sette meg ned å gråte, men det hjelper ikke de barna stort.

Skrevet

Helt GRUSOMT! :overrasket:

Noe så umennskelig og vemmelig! :tristbla:

Dette er MORD! Det er barnemord! Dette kaller jeg ikke abort på et embryo, dette er små barn med evne til å leve opp i den alderen!

Søsteren min fikk et barn født i uke 27! Barnet er i dag 16 år og helt uten "skavanker"

Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt å kalle dette et mord. Ja, det er mye senere enn det som er lov her i landet men senaborter foregår over hele verden og mange land har lengre grense enn Norge for når man kan ta abort. I England fks. kan man ta abort i uke 24, og det er ikke så innmari stor forskjell. Det er bedre at noen tar seg av disse kvinnene så de ikke må føde barn de ikke vil ha! Tenk på at når de betaler så mye for en abort så må de ha en veldig god grunn. Hva vet dere egentlig om disse kvinnenes situasjon? Jeg syns ikke dere skal fordømme dem når dere ikke vet hva som gjør at de ikke vil ha barn eller hva de har opplevd. Det er ingen som tar abort for moro skyld! Ihvertfall ikke senabort. Og uansett så er faktisk fosteret fremdeles en del av kvinnens kropp og det er bare kvinnen selv som kan ta et slikt vanskelig valg som angår hennes kropp og hennes fremtid.

Skrevet
Jeg synes det er litt drøyt å kalle dette et mord. Ja, det er mye senere enn det som er lov her i landet men senaborter foregår over hele verden og mange land har lengre grense enn Norge for når man kan ta abort. I England fks. kan man ta abort i uke 24, og det er ikke så innmari stor forskjell. Det er bedre at noen tar seg av disse kvinnene så de ikke må føde barn de ikke vil ha! Tenk på at når de betaler så mye for en abort så må de ha en veldig god grunn. Hva vet dere egentlig om disse kvinnenes situasjon? Jeg syns ikke dere skal fordømme dem når dere ikke vet hva som gjør at de ikke vil ha barn eller hva de har opplevd. Det er ingen som tar abort for moro skyld! Ihvertfall ikke senabort. Og uansett så er faktisk fosteret fremdeles en del av kvinnens kropp og det er bare kvinnen selv som kan ta et slikt vanskelig valg som angår hennes kropp og hennes fremtid.

Vel, de tar faktisk livet av et levedyktig lite menneske. Det er et eget individ, helt avhenging av å bli vernet av andre mennesker. Jeg mener det er galt. Veldig galt. Uansett livssituasjon til moren, så er det å ta livet av et annet menneske. Jeg ble opprørt av dette, selv om jeg vet at det ikke er unikt det som skjer i Barcelona.

Skrevet

Jeg kjente jeg ble helt kvalm når jeg hørte om dette i dag :grine: det er bare ufattelig :tristbla:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Vel, de tar faktisk livet av et levedyktig lite menneske. Det er et eget individ, helt avhenging av å bli vernet av andre mennesker. Jeg mener det er galt. Veldig galt. Uansett livssituasjon til moren, så er det å ta livet av et annet menneske. Jeg ble opprørt av dette, selv om jeg vet at det ikke er unikt det som skjer i Barcelona.

Skriver under på dette og alle andres inlegg som er enig i at dette er uakseptabelt!!

Dette er små babyer, ikke et embryo!

Det er forskjell på det da!

Et embryo er en "geleklump" Jeg er ikke imot abort dersom 3 mnd. regelen blir fulgt!

Et barn i den alderen er levedyktig utenfor mors liv - både uten og med hjelpemidler (som respirator, oksygentilskudd og "rugekasse" (kuvøse))

Noen overlever faktisk uten også, men de fleste må ha respiratorhjelp da det siste som blir utviklet er lungene!

Disse barna blir drept i mors liv (ref linken) Ja, det er ille!

Endret av Miloine
Skrevet

Blir helt dårlig bare av å tenke på det.. :grine:

Skrevet

Men hva om fosteret er sterkt funksjonshemmet og/eller hjerneskadet og derfor ikke er levedyktig? Vi vet jo ikke hvorfor disse kvinnene har tatt abort så sent i svangerskapet. Jeg tror heller ikke at et foster lider under aborten for det har ingen bevissthet når det er i magen til kvinnen. Det er ikke et individ når det er et foster! Man kan ha like gode grunner for å ta abort sent i svangerskapet som tidlig i svangerskapet og jeg skjønner ikke hvorfor de som tar senabort skal bli kalt mordere når de ikke har gjort noe annet enn å ha tatt et valg som er til det beste for dem selv og fosteret. Alle kvinner burde ha like rettigheter, og man burde heller fokusere på de kvinnene som ikke har tilgang eller rettigheter til å ta abort i det hele tatt. Det er mye verre og et mye større problem!

Skrevet
jeg skjønner ikke hvorfor de som tar senabort skal bli kalt mordere når de ikke har gjort noe annet enn å ha tatt et valg som er til det beste for dem selv og fosteret.

Det vet du like lite som meg om. Og i mine øyne er det få, om ingen, grunner som er gode nok til å drepe et levedyktig barn.

Skrevet

Det er ikke lenger et foster når barnet er 7 mnd. Alt er ferdig utviklet, det eneste som gjenstår er modning av lunger samt at de skal legge på seg!

Gjest Miloine
Skrevet
Det er ikke lenger et foster når barnet er 7 mnd. Alt er ferdig utviklet, det eneste som gjenstår er modning av lunger samt at de skal legge på seg!

Enig

I uke 28 er babyen ca 34 cm lang og veier ca. 950 gram og sier dermed det samme som jeg tidligere har sagt her!

Gjest en av gjestene
Skrevet
Men hva om fosteret er sterkt funksjonshemmet og/eller hjerneskadet og derfor ikke er levedyktig?

Da får man lov til å ta abort her i Norge. Når det er medisinsk grunnlag for å utføre en senabort, så gjør en det.

I dokumentaren så ble det poengtert at det var helt friske barn og mødre med helt normalt svangerskap. Grunnen til at de aller fleste tok abort, er fordi de har ombestemt seg eller ikke vil ha barn. Eller som den ene damen sa at hun ikke hadde oppdaget at hun var gravid før i syvende måned. Om man skal tro på sistnevnte er vel noe annet. Fortrengning tror jeg mer på enn "ikke visste".

Så i bunn og grunn har disse kvinnene samme personlige årsak til å ta abort som de som tar abort før uke 12. Men de aller fleste av oss synes det er mye verre siden fosteret er levedyktig utenfor mors mage om det hadde blitt født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...