Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Ja det ble veldig mye fint på en gang... :jepp: Bare synd jeg først sjekket kontoen ETTER jeg hadde laget listen :omg: og fått så mange fine ting på hjernen. :sukk: Det står litt dårlig til gitt! Jeg har et enormt forbruk egentlig og føler ikke jeg kjøper så mye ordentlig, men en liten slant her og en liten slant der :dry: , det gjør store hogg på kontoen det gitt! Så nå må jeg bli litt mer fornuftig, slutte å være big spender!! :forvirret:

Ja.. for det ble jo litt shopping i går også da :sjenert:

Skulle kjøpe bursdagsgave til søsteren min (har allerede kjøpt noe, men manglet litt) Så da bar det gjennom Bogstadveien som det ofte gjør! Og jeg må jo innom både her og der!

Kjøpte en paisley-mønstret tunika/kjole fra H&M Divided i lilla/turkisgrønt/sort/hvitt/rosa mønster. Den er litt hippie/folklore-inspirert, men når jeg kom hjem så synes jeg egentlig at den blir litt for fasongløs og halsen er så vid, så den glir litt ned på skuldrene.. (minner veldig om den her kjolen fra asos ) Så nå tenker jeg kanskje at jeg skal levere den tilbake (hvertfall etter at jeg sjekket kontoen og så hvor ille det stod til!) :klø:

Kjøpte også et lilla/burgunder skjerf med litt glittertråder i, tenkte det kunne sprite opp mine sorte kåper og jakker :) Skal prøve det med jakke og se om det er noe vits, ellers går det tilbake!

Kjøpte også en topp som ser ut som en pudderrosa body med en sort tube-minikjole over - vanskelig å forklare ;) Har prøvd den før men da resonnerte jeg meg frem til at jeg ikke hadde bukser eller sko som passet til, i går følte jeg at nå hadde jeg det som skulle til for å lage et antrekk! :)

Hvor mye bruker dere på klær i måneden? Jeg begynner å nærme meg 4000 i september.. og sko ligger på 1800 akkurat nå!

Har riktignok brukt nesten 2000 på accessories (skjerf, kjeder, hårpynt, armbånd, vesker) også..

:hakeslepp:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk. Grønn

Vi er nok mange storforbrukere her inne. Jeg har ikke turt å sjekke hvor mye jeg bruker hver måned, for som du sier så blir det en slant her og en slant der. Og det blir ganske mye til slutt. Kanskje vi skal ha shoppingfri måned i oktober? :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frk. Grønn der, ja... Uff. Jeg bruker altfor mye penger. Men jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å gjennomføre shoppingfri måned, heller... :tunge1:

God fredag, Mischa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei jeg klarer nok ikke en shoppingfri måned - selv om jeg burde hatt det, men kan jo sikte på å halvere forbruket på sko/klær og accessories til sammen. Det vil jo hjelpe betraktelig tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh når jeg kom hjem fra jobb oppdaget jeg at glidelåsen på de nye buksene mine er ødelagt! :sur: Og de buksene som var så fine og deilige :grine:

Begynner å bli lei av å returnere varer.. først krølltangen, så de rosa pumpsene og nå buksa! :rope:

Vet ikke om de har flere av buksa, så er det noen som vet hvordan det blir om man får en skredder til å bytte glidelås? Blir det like bra som det egentlig var? Og må man ta med glidelås selv?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange storforbrukere her inne. Jeg har ikke turt å sjekke hvor mye jeg bruker hver måned, for som du sier så blir det en slant her og en slant der. Og det blir ganske mye til slutt. Kanskje vi skal ha shoppingfri måned i oktober? :erter:

God idè! Tror jeg nesten skal klare det da jeg ikke kommer til å bevege meg så mye utomhus den måneden. :) Men så var det nettshoppingen da, så er vel like langt. :lol:

Åh, så kjedelig det med buksa... Kanskje de på klesbutikken kan hjelpe deg? Hvis du går til skredder tror jeg tror ikke du trenger å ta med nytt glidelås selv. Håper det ordner seg! :klem:

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh når jeg kom hjem fra jobb oppdaget jeg at glidelåsen på de nye buksene mine er ødelagt! :sur: Og de buksene som var så fine og deilige :grine:

Begynner å bli lei av å returnere varer.. først krølltangen, så de rosa pumpsene og nå buksa! :rope:

Vet ikke om de har flere av buksa, så er det noen som vet hvordan det blir om man får en skredder til å bytte glidelås? Blir det like bra som det egentlig var? Og må man ta med glidelås selv?

Det kommer litt an på buksa og hvordan den er sydd om det blir pent eller ei, men stort sett blir det fint. :) Skredderen bør uansett kunne si fra hvis de ser at det blir stygt/rart. Vi har brukt en skredder som holder til i Bernt Ankers gate en del. Liens systue, tror jeg den heter. Liten plass i andre etasje, inngang rett ved siden av Skoringen. De er billige og flinke! Du skal ikke trenge å ta med glidelås selv, nei, med mindre du vil ha en spesiell type - neonrosa, f.eks. ;)

Skjønner at det er kjedelig med alle disse returene, da! Håper du får ordnet det greit... :troest:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og tips jenter!! :)

Tror jeg skal sjekke ut denne skredderen du anbefalte itla om det viser seg at de er utsolgt for buksen.

Ellers fant jeg en grei oversikt over skreddere i byen og prisene på de vanligste tjenestene. Prisene varierer tydeligvis veldig! Den laveste prisen på skifting av glidelås er 120 kr og opp til 300 kr!

Nå sitter og slapper av i sofaen. Har roet meg litt ned etter at buksa røk ;) Min kjære har laget taco til meg og tent telys (de gode fra Ikea som lukter brownie, karamell og sjokolade) Vi har sett sesongstarten av Grey's Anatomy - dobbeltepisode! Jeg tror ikke jeg har sett én episode uten å felle en tåre.. :rodme:

I morgen må jeg ut å bytte buksene mine (krysser fingrene for at de har noen igjen i min størrelse.. buksen er fra H&M så det er jo en del butikker å sjekke ut da, men på en annen side blir det fort utsolgt!)

Ellers blir det en rolig helg sammen med min kjære :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet buksen med den ødelagte glidelåsen! :)

Måtte nesten byen rundt for å finne en i min størrelse! De hadde alle andre størrelser men ikke den jeg skulle ha selvsagt. Aker Brygge var redningen!

Jeg byttet inn noen votter og et armbånd i samme slengen som jeg skulle gi bort i gave men som jeg ble veldig usikre på.

Måtte også hamstre litt smågodt på Narvesen :sikle: Jeg liker smågodt på tilbud til 6.90 kr :sjarmor:

Samboer presset også på meg et par ørepropper til I-poden da han mener noe er galt med de jeg har :klø: Jeg er vel bare blitt vant til den dårlige lyden jeg da :sjenert:

Også måtte jeg ha ny potetskreller! Den vi har er så dårlig at jeg har sluttet å kjøpe poteter og andre ting som må skrelles.. da er det ganske ille :lol:

I dag blir det vel hjemmelaget pizza og kanskje en kake - om jeg er i humør til å være husmor senere i kveld :tunge1:

ønskeliste kjoler fra asos!

* Sort kjole med broderier - søt

* Sort ermeløs kjole med blonder

* Kremhvit tunika med hjertemønster

* Kort grå ermeløs kjole i silke

* Mønstret kjole i chiffon

* Lillarosa kjole med lommer

* Rødrosa rutete kjole i chiffon

* Sort kjole i satin

* Sort blonde promdress

* Sort satinkjole med åpning i rygg

* Sort kjole med sommerfugldekor

* Sort kjole med perle/paljettdekor

* Fasongsydd sort kjole

* Sort bandeau kjole

* Kort sort prikkete kjole

* Blå bandeau kjole i silke/satin

* Sort og grå fasongsydd kjole

* Babydollkjole i grått og sort

Mye lekkert! :sikle:

Bare synd det er begrenset med begivenheter til å bruke selskapskjoler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er det ikke så lenge til julebordsesongen så da blir det sikker mulighet til å bruke kjole. Den siste, babydollkjolen, var bare helt nydelig! :) Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Det har du rett i :) Blir riktignok bare ett julebord på meg tenker jeg.. men da må jeg hvertfall finne ett antrekk om ikke annet!

Det er vel ikke så lenge til kjoler og annet "pentøy" kommer til butikkene!

Topp 5 overdeler fra asos!

* Sort langermet topp i chiffon

* Sort topp i jersey med 3/4 arm og en stor sløyfe

* Sort langermet topp med stor hvit blondesløyfe

* Rød og hvit stripete t-skjorte med blå silkesløyfe

* Stripete tynn bluse

5 skjorter og bluser jeg kunne tenke meg fra asos

* Rutete skjorte med rysjer

* Grå skjorte med knyting i livet

* Sort kortermet bluse med sløyfe

* Sort bluse med blondedetaljer

* Blomstrete kortermet bluse i chiffon med rysjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine kjoler du linker til, Mischa! Så langt som julebord har jeg enda ikke begynt og tenke..! Men sesongen nærmer seg jo, så det er nok ikke lenge til det bugner over av kjoler i butikkene.

Likte også den sorte blusen med den store sløyfa! Kjempestilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohh yes, jeg finner mange fristelser for tiden! Driver med selvpining! Jeg skal få lønn i morgen og pengene skal egentlig gå til husleie, betale flybillett til London (og hotell.. vi må bare finne et først), månedskort og nye linser.. Blir nok ingen shoppingspree på meg de neste ukene. Men det har jeg egentlig bare godt av!

Dagens asos-liste: Gensere og strikkede plagg!

* Kortermet genser i sort/hvitt med sløyfe - søt

* Grå cableknit kortermet cardigan - det var en annen som hadde linket til denne og jeg synes også denne var fin

* Kremhvit cardigan med 3/4 arm og fargerikt mønster - søtt mønster

* Leopardcardigan - miaoooow

* En leopardcardigan til! - miaoooooooow

Bukser og jeans!

* Sorte smale bukser - slike kunne jeg trengt et par av!

* Et annet par smale sorte bukser - Kate Moss stil!

* Sorte smale bukser - skinny!

* Grå skinny jeans

* Lysere jeans med vintage wash

:Nikke:

Det har ikke blitt særlig til shopping på meg i helgen..

Jeg har riktignok handlet noen få ting på nett. Kjøpte:Clinique Pore Minimizer Instant Perfector på eBay - porene på nesa blir ikke mindre så da trenger vi litt god, gammeldags sparkel! :sminkedokke:

La også inn en bestilling på Hed Kandi World Series Ibiza på play.com - var på Hed Kandi da vi var på Ibiza i sommer og denne blir som en en slags souvenir og så måtte jeg ha Rihanna - Good Girl Gone Bad - sistnevnte kostet bare 3.99 £! :tommelsmil:

I dag skal jeg til Brilleland og få nye linser :briller: Har gitt opp Specsavers da de har begrenset med lokasjoner og åpningstider. Og jeg misliker en del av de ansatte - de kommer med så mange lite gjennomtenkte kommentarer! Det er visstnok ikke bare meg heller, det samme har mine venninner erfart :angry: Virker som noen av de mangler sosiale antenner :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

* Grå cableknit kortermet cardigan - det var en annen som hadde linket til denne og jeg synes også denne var fin

(...)

La også inn en bestilling på Hed Kandi World Series Ibiza på play.com - var på Hed Kandi da vi var på Ibiza i sommer og denne blir som en en slags souvenir og så måtte jeg ha

Det var jeg som linket til den, nyydelig :Nikke:

Og liker du hed kandi? Da liker jeg deg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som linket til den, nyydelig :Nikke:

Og liker du hed kandi? Da liker jeg deg :tommelsmil:

Det var deg som likte den cardiganen ja! :jepp:

Og ja jeg liker Hed Kandi! :Nikke:

*danse danse danse*

Var på Hed Kandi-party på Ibiza i sommer på Il Divino, det var gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppingforbudet fungerte ikke særlig bra :rolleyes:

Jeg må nok bare unngå butikker og kjøpesentre og nettet..og i det hele tatt alle steder hvor man kan bruke penger!

I går handlet jeg litt på lookfantastic.

* Kerastase Dermo-Calm Bain Riche Haute Tolerance - da frisøren min påpekte at jeg hadde sensitiv hodebunn sist jeg var på besøk. Men nå som jeg linket til produktet ser jeg at jeg har bestilt feil og skulle hatt den som var for normal/combination hair, ikke dry hair. :murvegg:

* Redken Real Control Shampoo - denne er ny, så tenkte gi den et forsøk (ikke sikker på om den egentlig er egnet for mitt hår, men det finner jeg vel ut av)

* Redken Real Control Conditioner - måtte teste tilhørende balsam, også er jo flasken lilla :hjerte:

* Sorte høye støvletter fra DNA - angrer litt på kjøpet fordi støvletten jeg prøvde hadde et parti foran hvor "skinnet" (det er jo bare pvc..) så slitt/krøllete ut, jeg sa at jeg ikke ville ha støvletten som hadde vært i butikken fordi den så litt slitt ut, det er selvsagt ikke populært å si slike ting til de ansatte for da blir de jo grinete fordi jeg er en vanskelig kunde, men så viser det seg at merket foran på støvletten kommer av at den har ligget bøyd i esken og alle støvlettene er slik! Jeg ber om å få med esken (slik at jeg kan bytte støvlettene - for jeg fant noen på Bianco også som jeg likte, men de fra DNA hadde bedre såle og virket varmere) - men da jeg er på vei hjem innser jeg at jeg har ikke fått esken - så da blir jeg vel pent nødt til å ta støvlettene. :forvirret: For man får vel ikke byttet sko uten eske?

Synes det er sleipt av butikkene å ikke informere om dette.. og "oppfordre" kunden til å kaste esken.. :angry:

Jaja, de kostet "bare" 599 kr - så jeg kan vel leve med det..

Ble overrasket over hvor trange støvlettene på Bianco var! Jeg har aldri opplevd å ikke få støvlen over leggen, men på Bianco så slet jeg virkelig med å få lukket glidelåser og få dratt støvlene over leggen! Gjør ikke godt for selvtilliten å prøve støvletter på Bianco :glare:

Jeg var hos Brilleland og skulle få nye linser, men hun som jobbet der innså at øynene mine ikke taklet endagslinsene de hadde å tilby, så da anbefalte hun meg å gå over til månedslinser. Så det var litt dumt! Jeg synes endagslinser er mye mer praktisk da jeg har en tendens til å miste linser og syns det er greit å kunne "herje" med dem uten at det gjør noe. Men, når jeg er så tørr på øynene så bør jeg nok prøve månedslinser og se om det blir bedre!

I går spilte jeg Wii Fit for første gang på lenge - altfor lenge! Wii var flink til å minne meg på at det var over 100 dager siden sist! Og jeg fikk også høre at jeg ikke hadde klart å nå målet jeg satte for noen måneder siden.

Likte ikke å se kurven på BMI'en og vekten.. :omg: Så nå er det skjerpings! Jeg må begynne å trene igjen - ikke bare for vektens skyld, men for helsen ikke minst! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med dumme butikkansatte! :sur: Jeg synes du burde få bytte dem allikevel, jeg, når de har surret... Hvis du ikke bestemmer deg for å ha dem, såklart. Jeg synes de var kjempefine, men skjønner godt at det er irriterende at de ser slitt ut oppå!

Ja, Biancostøvletter er trange i skaftet, det har jeg også oppdaget... Jeg pleier ikke å ha problemer med de nordiske merkene (Vagabond osv), men på Bianco slet jeg sist jeg prøvde støvletter! Jeg liker egentlig Duoboots bedre og bedre, jeg, ikke at det er så stort problem at jeg ikke kan finne ting andre steder, men det er utrolig greit når det passer akkurat som det skal! :Nikke:

Kjedelig at du ikke får endagslinser... Jeg har sånne døgnlinser, jeg, det kunne ikke vært noe for deg det, da? De skal jo være tynnere og mer "osmosiske" sånn at de skal holde bedre på den naturlige fuktigheten i øyet... Var ihvertfall det optikeren min sa da jeg fikk dem. ;) Og jeg må si det er utrolig praktisk å sove med linsene på!

Wii Fit hadde vel ikke trengt å være SÅ nøye på å minne deg på det! :riste: Men det er rart hvor lett det er å "glemme" å trene. :sjenert: Håper du (og jeg) kommer inn i det igjen fort! :kose:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...