Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Da var sommerværet over for denne gang :regn: Det ser ut til at det kan bli kaldeste 17.mai på 10-11 år i morgen - hvertfall for oss som bor i Oslo-området. Huff.. hvorfor blir det alltid guffent vær på 17.mai?? :klø:

Jeg har ingen planer i år, så det frister å bare holde seg innendørs i morgen. Er også irritert over at 17.mai er på en lørdag, såå kjipt :kjefte:

I går ryddet jeg i klesskapet mitt, måtte bare innse at alle sommertoppene fra i fjor ikke passer meg i år. Jeg veier nok 3-4 kg mer i år enn jeg gjorde på samme tid i fjor. :vekt: Har jo forsøkt å ta meg sammen etter jul, lagt om kostholdet og spiser mer fisk, byttet ut kjøttdeig med kylling og svin + mye mer grønnsaker, og mer fiber. I tillegg til at jeg har begynt å trene flere ganger i uken og gå til/fra jobb flere ganger i uken. Men det har ikke hatt den virkningen jeg håpet på, de kg jeg vil ha bort er seige å få bort! Tidligere har det gått kjapt og greit å komme i form til sommeren, men i år har det vært vanskeligere.. Jeg føler heldigvis at det begynner å gå riktig vei, men tør ikke tenke på hvor mye jeg må ha lagt på meg siden jeg flyttet inn med samboer i fjor sommer(har nemlig ikke badevekt i leiligheten så aner ikke hvordan det ligger an kg-messig, har bare måttet kjenne på hvordan klærne sitter) Nei, det kan være livsfarlig å flytte inn med sin kjære :hjerte: særlig når han elsker is, godteri og egentlig alt som er usunt ;)

Så nå fikk jeg plutselig mye plass i skapet etter å ha ryddet vekk klær som ikke passer :S

Men men, da får man handlet litt nye klær da ;)

* Mørk blå løs t-skjorte/topp fra Mango med fin flettet kant rundt halsen - litt usikker på denne, da den sitter litt rart på meg, men kanskje den er fin å ha under noe.

* Hvit sommerkjole med knyting bak fra Vero Moda

* Korallrød sommerkjole med knyting bak fra Vero Moda - jeg er nok blitt litt ukritisk til klær jeg kjøper..denne har jeg da også kjøpt i hvit, og den sitter ok, men kostet bare 160 kr, så da er det liksom greit :plystre:

* To singletter med blondedetaljer fra Cubus, en hvit og en turkis, usikker på om jeg skal beholde begge. De er i litt dårlig, billig stoff og sitter bare ok, men er mer tenkt å ha under jakker/cardigan..

* Røde plastarmbånd fra H&M Divided

* Hårspenner med hvite og turkise tøyblomster fra H&M

* Bredt armbånd(bangle) i gull og perlemor fra Accessorize

* Sett med tre armbånd med turkise/grønne stener/perler fra Accessorize

* Kremhvit/beige kortermet strikkejakke fra Cubus - litt usikker på denne også

* Rød/hvit stripete skjorte/bluse fra Vero Moda

Tror det var det meste :)

Burde egentlig fått postet litt bilder, for jeg er elendig til å beskrive!

Ha en flott dag alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Hellu på dei, Mischa!

Ja, det var ikkje særleg finver på 17.mai... Ganske rart at det var DEN dagen som har vore verst på kjempelenge! Det var jo såååå fint og så vart det jo nesten vinter igjen! :sjokk: Eg gjekk nesten berre å irriterte meg over at dagen var på ein laurdag, at eg gjekk i protest ved å vaska og rydda istadenfor å feira :fnise: Laurdag er jo ein fin shoppingdag :fnise: Det er jo berre den dagen ein har heilt fri medan butikkane er opne, så eg følte meg ganske snytt. Samstundes var det veldig irriterande at matbutikkane var stengt, eg (me) hatar å kjøpa inn stort...

Kva gjorde de 17. mai?

Syns alle er så flinke til å rydda i klesskapa sine for tida! Alle bortsatt frå moi :sjenert: Eg burde definitivt gjort det, men eg får eit sånn veldig "personleg" forhold til kleda mine at eg greier ikkje kasta dei. Minner og dårleg samvit :ler: Beundrar dei som kan kasta utan å tenkje over det!

Du skriv at du har lagt på deg, det er jo musklar!!! Du trener og har eit bra kosthald, du er jo sunn og frisk! Ingen grunn til depping iallfall, det er tydelegvis ikkje feitt :)

Du er flink som trenar så mykje, eg har vore så EKSTREMT sløv på det området kjempesuperlenge! Eg MÅ gjera noko så fort som mogleg, før eg kjem på eitt eller anna program om usunn livstil :fnise:

Ja, det som er fordelen med å rydda i skap er jo at ein kan kjøpa nytt og føretek meir målretta kjøp!

Så mange kule kjøp du har gjort! Eg trur eg har same hårpyntblomstrane som deg :) Syns dei er så sommarlege og fine

Eg har ikkje vore innom Accessorize på ei god stund forresten :) Veit du når det vert salg der? På sommarvesker og sånt?

Skal du sjå Ungkaren ikveld? Det skal eg :hoppe: Eg syns det er så gøy!

Ha ein kos mandagskveld, Mischa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse Råsa! :vinke::hoppe:

Jeg følte meg også veldig snurt for at 17.mai falt på en lørdag, shoppingdagen! Liker ikke når butikkene er stengt..

Egentlig hadde vi ingen planer for 17.mai, men så inviterte plutselig foreldrene mine oss til et spontant selskap. Så da ble det til at vi så på barnetoget - på tvn... pga. været, og så når regnet stoppet gikk vi en liten runde i byen, det ble ingen is :is: og jeg som hadde planlagt å virkelig utnytte dagen og hive innpå ;) Så vi dro ganske tidlig opp til foreldrene mine.. deilig å komme hjem og spise ordentlig mat og kaker! Og litt.. en del.. vin :vin: Min samboer fikk også møte siste rest av slekten min ;)

Salget på Accessorize starter vanligvis i sommerferien, varierer litt fra år til år, men ville fulgt med fra slutten av juni :)

I år skal jeg hvertfall få med meg salget! Jeg finner så mye jeg vil ha, men er redd det kan bli sånne ting som fort blir liggende i skapet og samler støv.. Jeg har funnet ut at jeg må bli flinkere til å planlegge når jeg handler nye klær og sko og stæsj..

Jeg måtte se Ungkaren! Ble overrasket over at Beate røk ut.. var sikker på han skulle velge henne jeg. Han har jo virket så betatt fra dag 1.. men men, slike tv-produsenter klarer alltid å lure meg ;) De klipper det jo til slik at man skal føle at man vet hvem som vinner, også er det aldri sånn likevel, men det er jo da det blir spennende!

De driver med sommerrengjøring på vinduene på bygget jeg jobber.. Plutselig dukker det opp en kran med to karer rett foran vinduet mitt og når de begynner å spyle vinduet mitt hopper jeg i været.. skvetter! Virket som de ville ha oppmerksomheten min, så innbilsk som jeg er tenkte jo jeg at det var typisk av den sorten mennesker å prøve å få oppmerksomhet fra det andre kjønn.. Prøvde å overse de, men de bare fortsatte.. Så ser jeg i sidesynet at de vinker og peker på meg.. Jeg tenker bare "Er det mulig?! Har de ingen respekt for de som sitter å jobber.." Men til slutt gir jeg meg og vinker tilbake, til og med smiler!

De fekter med armene og jeg synes de reagerer litt rart, såååå skjønner jeg det.. de vil at jeg skal gjøre noe med vinduet mitt.. dra ned markisen.. Litt flaut ja.. :flau::ler::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Sånne vindusvaskefolk har vi på jobben min også... Jeg skvetter like herlig hver eneste gang de kommer deisende forbi vinduene (og det gjør de jo en 3-4 ganger i året), unntatt når de har med seg radio i tralla si, da hører vi dem et par etasjer før de kommer til oss. :ler: Men jeg ble plutselig ganske glad for at vi ikke har markiser utenpå, bare persienner inne. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meg!! :bursdag::danse::gave::hoppe: :blåse: :gratulerer: :dronning:

Jeg måtte bare gi meg selv litt oppmerksomhet på den store dagen min :)

* * * * ~ ~ ~ ~ * * * * ~ ~ ~ ~ * * * * ~ ~ ~ ~ * * * * ~ ~ ~ ~ * * * *

Dagen ble feiret på lørdag med gode venner, masse vin og ost/kjeks.. nam..

Kanskje litt mye vin men.. :vin: Litt ute av trening merker jeg ;)

Så i dag blir det vel ut og spise med min kjære :hjerte: tenker jeg :)

Tenker jeg skal ut på en liten shoppingspree også! Dessverre sjekket jeg kontoen i går og hadde mye mindre enn jeg hadde trodd! :hår: Det har vært så mange fridager i det siste og jeg føler liksom ikke at jeg har shoppet noe særlig, så jeg ble overrasket over å se hvor lite det var.. Jeg trenger lønnsøkning nå! :tommelsmil:

Jeg har veldig lyst på katt, men er dessverre allergisk.. Gleden var stor da en kompis av samboeren min sa at de hadde fått en katt som var allergivennlig og han var egentlig veldig allergisk, men tålte katten. Vi fikk lov å komme på besøk for å teste meg ovenfor disse kattene, som forøvrig er sibirske skogskatter. Disse mangler et enzym som mange allergikere reagerer på. Utroolig nydelige, flotte katter.. :katt: med herlig pels, og vakkert utseende. Det var bare litt synd at jeg merket at nesen begynte å renne, og jeg begynte å nyse, og på vei hjem klødde jeg sinnsykt i øynene.. så jeg tåler nok heller ikke denne rasen. Veldig trist, men er ikke overrasket. Heldigvis er det noen flere raser vi kan teste ut før vi utelukker katt helt.. Kanskje får det bli hund i stedet, selvsagt mer styr og strev med hund, men føler også man får litt mer igjen for det.. så jeg gir ikke opp ;) Vi kan uansett ikke ha dyr i leiligheten hvor vi bor nå, så det haster ikke!

Ha en flott dag alle sammen!! :sol: Jeg kommer vel med en oppdatering når jeg har vært på shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerar så mykje med dagen, Mischa!! :bursdag::smilyblomst: :juhu: :blåse: :roser:

Klart du må få oppmerksomheit på den store dagen din!!! Så kjekt at du fekk feira masse på laurdag! Sånt er gøy! Håpar de får ein fin kveld ikveld når de skal på restaurant :)

Eg er veldig spent på shoppingrunden din, eg :hoppe: Håpar du kjem med ein oppdatering på den!

Så kjipt at de ikkje kan ha katt grunna allergi! Verkar som du har veldig lyst på ein katt også... Toler du hundar? Då kan du jo kjøpa deg ein kattaktig hund :) Sjølv har eg også lyst på katt, men den vil nok ikkje trivast her me bur no... Ein katt skal jo få lov å gå i skog og mark!

Korleis reagerar du på kattar? Og når reagerar du? Må du vera i fysisk kontakt med sjølve katten?

Du fekk iallfall ein herleg dag på bursdagen din med :sol: ! Eg gjekk heim frå jobb idag og det var fantastisk! Berre litt dumt at eg hadde vonde sko på meg :( Har gnagsår... Herregud, at eg aldri lærer!

Men dette er din dag, Mischa! Kos deg masse!!!! Og gi oss eit samandrag av dagen din når du får tid :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh.. da var bursdagsfeiringen vel overstått :)

Det ble jobb som normalt og så ut å spise med min kjære etterpå. Tapas og sangria :sikle: Åhh det må være noe av det beste jeg vet altså! Spiste til jeg kunne rulle hjemover!

Rakk ikke dra på noen shoppingspree på bursdagen gitt, men tok igjen litt i går da hehe..

Kjøpte en sort veske jeg har siklet lenge på. Den er ganske firkantet i formen, litt baggy med ganske korte stropper og den ser ut som den er vevet/flettet, litt Bottega Venetta-aktig :)

Det ble også hele tre skjerf/sjal. To store silkeaktige fra Vero Moda, et i masse freshe farger som rosa/blått/sort/oransj og et annet i hvitt/blått/gult/grønt - det siste minnet meg litt om Pucci.

Kjøpte også et hvitt/sølv glitrende skjerf/sjal med rosa/sort trykk fra Bianco. Liker når de glitrer og skinner så fint :hjerter:

Ellers ble det et turkist/blått skjørt med litt rysjer, fra Oasis.. på salg :danse:

Også fikk jeg byttet en parfyme til Calvin Klein Euphoria, .. som jeg har ønsket meg lenge! :hjertesmil:

Ønsker meg også noen sandaler fra DNA, men det får jeg ta en annen gang.. i morgen kanskje ? ! ;)

Takk igjen for alle gratulasjoner!

Prinsesse Råsa: Jeg trenger vanligvis ikke en gang ta på en katt før jeg begynner å merke allergien.. det kan ta 1 time eller det kan ta 3 timer før jeg reagerer. Kommer an på katt, hvor rent det er i rommet.. osv.. Buhuu, triste saker altså. Katter er så skjønne..

Kjenner meg igjen i fine sko = ofte gnagsår! Au.. jeg har vannblemmer på flere tær etter å ha gått med pumps på mandag og trange ballerinasko i går.. Nei, sneakers er tingen altså.. hadde på meg noen Converse-lignende sko (Kitson) i dag og det var jo heaven i forhold til de to forrige dagene! Og Converse og lignende sko er jo flate som fy og egentlig ikke noe særlig å gå med..

Nei, man må til tider lide litt for skjønnheten, men jeg klarer aldri i verden å kun gå med ubehagelige sko bare fordi de er nydelige.

Mitt største problem er egentlig open-toe shoes, for der har foten min en tendens til å skli fremover i skoen og nesten presse seg ut av hullet foran på skoen, noe som fører til at kanten på skoen, der åpningen til tåen/tærne er, gnager veldig mot huden. Veldig kjipt, for sånne sko er jo så nydelige! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så nydelig vær :sol: Helt fantastisk. Det er sånn det burde vært hele sommeren! :)

Sommerklærne har jeg fortsatt ikke fått brukt for det er så kaldt inne på jobben, vi har air condition som fungerer litt for godt.. *brrr* Dessuten står vekta stille om dagen, og det er fortsatt en del plagg jeg ikke føler meg vel i! :vekt:

Men jeg jobber fortsatt med saken..

Kjedelig å jobbe når det er så fint vær. . Vil ut, sole meg, slappe av, dra på stranda og i parken..blir nesten litt frustrert :gråte:

Men men, sånn er livet! ;)

Har shoppet bittelitt siden sist:

* Flate sølvsko fra Din Sko

* Sorte pumps fra Din Sko

* Lilla strikket (tynn) cardigan med 3/4 arm fra H&M

* Grønt skjørt i bomull fra H&M Divided

* Hvit singlet fra H&M

* Rosa enkel singlet fra H&M

* Fotfil og fotpleie-penn fra Scholl

* Redken UV Rescue Shimmering Oil

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk. Grønn

Synes du det hjelper med solbeskyttelse av håret? Lurer på om jeg må investere i noen gode produkter til ferien :)

Håper du får tid til å nyte finværet på ettermiddagstid så du ikke går helt glipp av det :) Skal du på noen ferietur i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frk.Grønn! :vinke:

jeg har faktisk ikke prøvd solprodukter for hår tidligere, så jeg vet ikke. Det jeg vet er at jeg ofte blir brent i hodebunnen, og det flasser noe voldsomt hvis jeg først blir brent, også gjør det så vondt.

Mulig den hjelper litt mot det :)

Kjøpte den mest fordi frisøren min brukte produktet i håret mitt sist jeg var der og sa at det fungerte som beskyttelse mot hårføner og rettetang. Nå er det riktignok ikke nevnt i produktbeskrivelsen så det er mulig det var et sleipt salgstriks, men likte produktet. Det gjorde ikke håret mitt tungt og klissete, som mange andre produkter gjør. Så vi får se:) Satser på å teste den ut i ferien. Skal to uker til Ibiza - så satser på å få litt sol da :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver om aircondition på jobb. Vi har det også ganske kjølig der vi sitter. Får nesten hetesjokk når vi skal ut en tur! :fnise: I tillegg så har vi en mannlig kollega som alltid er god og varm, så han skrur alltid temperaturen ned, og når han ikke er tilstede så skrur vi den opp igjen!! ;)

Ja, det er kjedelig å være på jobb i dette nydelige været! Heldigvis har jeg en så fleksibel arbeidsplass at jeg kan gå og komme når det passer meg, selv om jeg som regel jobber 8-16. Har derfor gått noen timer tidligere disse dagene og heller jobbet litt på kveldstid. :hallo:

Fine sko du har kjøpt deg på Din Sko! De ligner litt på dem som jeg kjøpte på Bianco tidligere i uken. :)

Ha en fortsatt fin ettermiddag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen på veeldig etterskudd :)

Håper det løser seg når det kommer til katt. Jeg luurer på om du kanskje skal oppsøke noen som har rasen britisk korthår. Jeg vet om et par tilfeller som ikke reagerer på den rasen altså :)

Når det gjelder hund så er det jo flere aktuelle raser. Men, du må jo se an hva slags hund du vil ha også; gemytt, størrelse, hva du vil med hundeholdet ditt, etc. :) Du må ikke bare fokusere på at du ikke skal reagere, da kan du gå på en smell for å si det sånn. Det er store forskjeller på en storpuddel og en bichon frisè ;)

Jepp, da skal jeg slutte å bable her.

Ha en flott dag, Mischa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...