Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #1 Del Skrevet 12. november 2006 Tenkte å begynne med b-vitaminer for å få håret til å vokse raskere, så hvor mange tabletter kan jeg ta daglig uten at det blir feil/skadelig? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 12. november 2006 #2 Del Skrevet 12. november 2006 B-vitaminer får ikke håret til å vokse raskere, dessverre. Hvor raskt håret ditt vokser, er genetisk betinget, og det eneste B-vitamintilskudd kan gjøre, er å sikre at det håret som vokser ut, er sunt og friskt. Da vil det ikke knekke, og du mister kanskje, om du er heldig, mindre hår enn før. Det er vanskelig å overdose på B-vitaminer, siden de er vannløselige, og det overskytende skylles ut med urinen. Men det blir dyrt piss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 15. november 2006 #3 Del Skrevet 15. november 2006 Å, ok... Ble litt skuffet nå, trodde jeg skulle kunne påvirke håret mitt til å vokse raskt i vinter... Noen andre ting jeg kan gjøre for å få det til å vokse raskt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 15. november 2006 #4 Del Skrevet 15. november 2006 Å, ok... Ble litt skuffet nå, trodde jeg skulle kunne påvirke håret mitt til å vokse raskt i vinter... Noen andre ting jeg kan gjøre for å få det til å vokse raskt? ← Spise sunt, eller generelt leve sunt, ikke røyke (setter ned blodsirkulasjonen), ikke slite unødig på håret med farging/bleking, føning, rettetang, så det ikke blir slitt og brekker. Og selvsagt bruke bra produkter som forebygger slitasje. Men egentlig er nok tålmodighet den beste kuren. Jeg er i samme situasjon selv, og håper jeg holder ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Mirabella Skrevet 15. november 2006 #5 Del Skrevet 15. november 2006 Nå fikk jeg lyst å proppe i meg b-vitaminer! Håret mitt trenger sårt å bli sterkere.. Er det noen som vet hva slags mat som inneholder mye b-vitaminer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 15. november 2006 #6 Del Skrevet 15. november 2006 Gulrot kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 15. november 2006 #7 Del Skrevet 15. november 2006 Gulrot kanskje? ← Nope, gulrot inneholder provitamin A. Du finner mye B-vitaminer i ølgjær, som fås billig på enhver matbutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 15. november 2006 #8 Del Skrevet 15. november 2006 Oki. Har hørt at håret vokser raskere i varmen, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 18. november 2006 #9 Del Skrevet 18. november 2006 Det vokser litt raskere om sommeren ihvertfall. Om det er varmen som gjør det vet jeg ikke. Men angående vitaminer, man skal ikke kjøre opp dosene bare fordi man ikke kan overdosere. Det er begrenset hvor mye kroppen tar opp. http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin Der kan du lese litt om vitaminer og dosering. Kan være lurt å ta en titt på den engelske versjonen da den norske er noe kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 18. november 2006 #10 Del Skrevet 18. november 2006 ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #11 Del Skrevet 18. november 2006 Har venninner som påstår at i hvert fall neglene vokser raskere når de har tatt folsyre i forbindelse med graviditet, men vet ikke om det bare skyldes at neglene blir sterkere og dermed ikke slites eller knekker like lett, så det "ser ut som" de vokser mer. Ellers stemmer nok det andre her sier:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 19. november 2006 #12 Del Skrevet 19. november 2006 B-vitamin er vannløslig, så det skal vell mye til for å ta for mye. Eller er jeg helt på jorda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå