Gå til innhold

Ekte tre eller plasttre?


salsera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarer fremdeles ikke å bestemme meg. ;) Etter å ha feiret jul på mange måter og med og uten tre, og både med ekte tre og plasttre oppover årene (men ikke hjemme hos meg selv), trenger jeg ikke granluft for å få julestemning.

Hvor lenge klarer et juletre seg uten "pleie"? Dvs. uten at noen er der for å vanne det?

Veldig få dager (max 1? Vårt juletre må vannes HVER dag)! Og etterpå får du granbardrysshelvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Vi har plastjuletre, rett og slett fordi det var det letteste i fjord.

Men, jeg har lyst til å ha ett lite ekte i gangen, bare for luktens skyld, får se om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte norsk gran! De lukter så godt, og at det drøsser litt er bare noe av sjarmen med å ha juletre.

Foreldrene mine hadde edelgran i fjor og da rant det fra både øynene og nesa. Antageligvis på grunn av sprøytemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke ekte tre pga lukten, men fordi plast er harry.

(Ja, dere som er allergiske er godkjent ;) )

Men hvilket tre burde jeg velge?

Dvs etter stelling, det som holder lengst, og det som ikke drysser så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på et svart plastikktre. Skal man først ha plastikk, kan det like godt være i en kul farge. Synes ikke noe om ekte juletrær, stakkars treet som blir kastet etterpå. :tristbla: Tre i potte funker jo fint, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ekte tre pga lukten, men fordi plast er harry.

(Ja, dere som er allergiske er godkjent ;) )

Men hvilket tre burde jeg velge?

Dvs etter stelling, det som holder lengst, og det som ikke drysser så!

Edelgran drysser nesten ingenting. Ikke engang når det ikke blir vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ha edelgran! :)

Plastre er for alt for gamle folk, allergiske, og de harrye!

For å være saklig: Plastre er bæsj.

Mormor har et plastre som de pyntet det året de kjøpte det, når jula er ferdig klapper de det sammen med pynten på og ned i kjelleren,når jula kommer igjen er det bare å slå de ut på 2 sek og jule ringes inn.

Det er jo koselig å pynte treet lille julaften, g så skal man ta det vekk for enkeltheten skyld? Alt disse dager skal være så enkelt, og det er bra for mye å gjøre gjør ting enkelere når det er lettere. MEN man må da jo fortsette å ha de koselige tingene.

Kan skje har man et sted som man kan reise ut en dag i skogen med bål, grillmat og godteri men familien eller venner. Da kan man ha en koselig dag, samt å ta med hjem et juletre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg har ikke hatt juletre før. Foreldrene mine har plast nå pga av allergi og alderdom. Plast høres lett ut. Ikke nåler som drysser, ikke noe stress med å finne et pent tre. Men jeg kommer jo til å pynte det på nytt hvert år.

Jeg er også allergisk mot endel ting. Juletre vet jeg ikke, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Min bestemor hadde plastttre en stund, fordi det var så "kjekt" å slippe å pynte hvert år. Kunne bare ta det ned fra loftet, og så var det klart til bruk. Men nå har hun gått tilbake til ekte, etter høylytte protester fra meg. Hun syns nå det var litt koselig å pynte likevel, innrømte hun. Og det lukter ekstra jul med ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...