Gå til innhold

9 år og gravid!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:lol: Det sier datteren til min samboer. Hun har nemlig en jente i klassen som er 9 år og gravid. Hæ, nå tuller du; sier jeg. Nei, helt sant sier ******.

Dette "tøyset" serverer altså en klassevenninne til alle sine medelever. Hun sier høytlytt at hun har hatt mensen og at hun er gravid, og jenta tror på henne, det gjør hele skolen også. Herregud, stakkar jente. Tenkt å utsette seg selv for dette. Hun har også navngitt faren.

Selvsagt er dette sprøyt, men jenta skader seg selv, med å sette ut et slikt rykte. Hun vil antageligvis ha oppmerksomhet, men skjønner ikke at dette blir en negativt oppmerksomhet.

Jenta har fortalt dette til sin mamma som også sier at dette bare et tull. Men hadde jeg vist om dette, tror jeg at jeg ville informert moren til denne "gravide" jenta, hvordan saken ligger. Sånn for jenta si skyld.

Blir det å blande seg for mye inn i ungdomssladder. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdomssladder? Nei, dette vil jeg ikke kalt ungdomssladder. Har ikke voksne på skolen fått med seg dette? I så fall burde foreldre av barn som kommer hjem med denne infoen gjort det. Det kan fort bli "betent" å skulle ta dette opp direkte med mora til jenta, alt etter hvor godt man kjenner hverandre.

Dette kan komme til å følge jenta utover i skoletiden, enkelte barn "glemmer" aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Skolen bør definitivt gripe fatt i dette og finne ut HVORFOR hun forteller slike ting.

Barn glemmer lett, så jeg tror ikke det kommer til å bli tema på hver klassefest fram til de er ferdige på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn (og voksne også for den del) sier og gjør en hel masse ting for å få oppmerksomhet. I slike tilfeller som dette blir det bare trist. Hadde dette vært min datter hadde jeg absolutt satt pris på å få hvite det ja. Jeg syntes dette vitner om at denne jenten ikke har det så bra.

Husker fra min egen tid på barneskolen, - enkelte serverte de merkligste historier. Mange av disse barna ble ledd og gjort narr av i flere år etter, spesiellt i ungdomsårene ble slike historier dratt frem.

Hva med lærerne på skolen - de burde absolutt komme på banen i slike saker, syntes faktisk at de burde ta kontakt med jentas foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomssladder kan det neppe kalles; min 9 åring er i alle fall fremdeles bare et barn som går i 3. klasse på barneskolen... :roll:

Uansett synes jeg at noen burde ta en prat med moren til denne jenta, for å få slutt på dette her. Høres helt utrolig ut, egentlig, at en 9 åring kan finne på å sette ut sånne rykter om seg selv...

Veldig oppmerksomhetsbehov, kanskje???

Høres ikke helt bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv erfaring med at ting som blir sagt i barneskolen kan dras frem i ungdomsskolen som "ertemateriale", men for min del var det ikke i nærheten av å være så ille som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, barn kan være direkte nådeløse i blant. Og dette kan nok helt klart være en historie som kan bli "hentet fram" igjen opptil flere ganger i fremtiden. Derfor kan det være like godt å avverge at denne "historien" går noe særlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, så kan en slik oppførsel være en indikasjon på misbruk (uten at det trenger å ha sammenheng med personen jenta navngir). Men det trenger heller ikke å være slik... Fordømt være livets puslespill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk' date=' så kan en slik oppførsel være en indikasjon på misbruk (uten at det trenger å ha sammenheng med personen jenta navngir). [/quote']

Jada, jeg har også tenkt tanken. Kanskje det er et rop om hjelp. Vel, jeg håper noen av foreldrene reagerer på dette. Kjipt for jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er 9 år. Hun tenker som regel ikke etter det som etterfølger.

Nei, selvfølgelig gjør hun ikke det, derfor bør noen foreldre gripe inn raskt. Trist sak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt ha fått mens når man er 9. men jeg får da virkelig håpe at hun bare er ute etter oppmerksomhet. Synes at skolen burde snakke med foreldrene til denne jenta. hvis hun har "kjæreste" og de driver og koser kanskje hun tror hun kan være gravid.

det kan jo tenkes at hun først tenkte dette som en spøk, som hun nå ikke klarer og redde seg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror jeg hadde valgt å ta kontakt med skolen framfor foreldrene.

Problemet må gripes fatt i også her. Moren/faren kan jo snakke med jenten, men de har ingen mulighet for å snakke med alle de andre barna, og har ingen kontroll over situasjonen.

Dessuten er jo din "tilknytning" til problemet skolen/ditt barn, ikke en mor du ikke kjenner.

Dersom dette kan være et faresignal med tanke på ev. overgrep, er det jo også vesentlig at skolen får dette med seg.

(Hvis det f.eks. med tiden skulle oppstå andre forhold som ville gjøre det nødvendig med en bekymringsmelding til barnevernet.)

Hva med en liten telefonsamtale til barnets lærer? Da kan han/hun avgjøre om dette er så alvorlig at det bør gripes fatt i, og du har fått plassert ansvaret på en som har muligheten til å følge opp det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forundere meg at ingen av foreldrene har kontaktet enten skolen eller moren. Jeg foreslo dette til stedattene min, men hun ville ikke. Hun synetes det hørte skremmende ut at hun skulle ta det første skrittet og det skjønner jeg, hun er tross alt bare 9 år.

Man blir oppgitt når ingen gjør noe. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være ekkel, men dersom du ikke gjør noe, er du da det spøtt bedre en alle disse foreldrene du ikke forstår?

Vet du ikke er du som er moren til stedattern din, men du er en voksen tillitsperson for jenta, og har like mye eller lite ansvar som foreldrene til de andre barna. Og hvorfor gjør ikke samboeren din noe?

Men kanskje bedre å ta kontakt med skolen en med moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler ikke at jeg bør ta noe ansvar her. Det er faktisk 400 foreldre som bor på den plassen og som har barna sine på skolen som må ta ansvar, primært. For alt jeg vet, så har kanskje noen gjort det.

Foreldre må selv snakke mer med barna sine og høre på hva som skjer på skolen til barna sine.

Min samboer er ikke til stedet, så han kan ikke ta aksjon. Men takk for omtanken.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at voksne ofte tenker slik..... "alle" andre kan gjøre noe ... og slik tenker "alle" at noen kan. Så ender det opp med at ingen gjør noenting.

Jeg synes det er trist at ingen griper inn, særlig når det er snakk om barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care: Du er ett voksent menneske som vet hva som foregår, du skjønner også hva dette kan gjøre på sikt, og mener at noen burde gjøre noe. At du ikke er forelder til noen av barna i klassen gjør det vel ikke mindre din sak? Du er jo helt tydelig engasjert? Og har helt klart følelser og meninger om at her er noe galt?

Samfunnet har ett ansvar for mobbing og barns velbefinnende når vi ser at annet skjer, ikke bare foreldre som er i nærheten.

Er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en telefon til barnas lærer og spurt om hun hadde hørt disse ryktene. Og om det ble gjort noe med det. Selv om det ikke er ditt barn, er det ikke sikkert at hennes foreldre vet noe om dette ryktet.(foreldre er ofte de siste som får vite ting) Det er ikke sikkert skolen har fanget det opp.

Siden ditt stebarn, er et barn, og ikke syns hun har et ansvar for å ta det opp. Så har hun helt rett, du er voksen og bør gjøre det for henne.

Ble litt knotete dette, men jeg håper du gjør noe.

Tenk på mottoet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...