Gå til innhold

Nabodamen "truer" datteren vår og hennes venner


Gjest Irritert mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert mamma
Var ikke det at hun hadde lagt dette innlegget ut på flere forum jeg reagerte på, men mange ande innlegg jeg har sett av henne andre steder der hun klager over folk. Derfor virker hun litt som en som lett lager seg problemer av ting.

Du kjenner ikke meg. Jeg er slett ikke hårsår og jeg klarer ikke på alle og enhver, Men denne nabodama er umulig. Hun har vært etter oss siden vi flyttet inn hit. Hun har ikke gjort annet enn å klage på alt vi gjør, så hun er den som klager på alt og alle.

Hun slår seg ikke til ro etter en diskusjon nemlig. Og hun har også sagt til meg at hun loggfører alt jeg gjør og alt jeg sier. Og etter å ha snakket litt med en annen nabo, så viser det seg ag nabodamen har loggført alle og enhver i denne blokken. Er det normalt? nei, jeg vil ikke si det.

Hun har også truet med barnevernet til meg og en annen småbarnsmor som bor i samme blokk.

Så jeg har liksom ingen grunn til å reagere når dette har pågått i 2 år nå? Jeg er møkk lei hele kvinnemennesket. Vi holder oss unna henne, men desverre så blusser hun opp irritasjonen med jevne mellomrom. Det kan være stille i flere uker, 3-4 mnd og så plutselig så kommer hun og sier sånne ting. Og det har bare blitt mer og mer av det i det siste når det gjelder barna.

Nabodamen kan ikke bestemme om datteren min får lov til å ha venninner på besøk. Hun har heller ikke lov til å si til venninnene at de ikke får lov til å komme hit.

Hun har holdt på sånn som dette i over 30 år, har hun sagt.

Og hun godtar overhodet ikke at folk er uenig med henne, for da blir hun sur.

Vi er ikke sure mot henne når vi treffer på henne, vi sier ingenting, vi gjør ingenting.

Men når hun holder på på denne måten mot barna mine da blir jeg irritert. I begynnelsen overså jeg det for jeg tenke det ville gå over. Men når hun fortsetter på samme måte flere mnd seinere, ja da må noe gjøres. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, for jeg har aldri vært i en sånn situasjon før og denne personen er det umulig å diskutere med, for som jeg sa, så vil ikke hun snakke med oss.

Å innkalle til møtet er håpløst, for hun kommer ikke til å møte opp........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde noe av det samme problemet da vi flyttet hit vi bor.

Før hun hadde rukket å presentere seg så kom den første klagen. Det dreide seg om noe den forrige eieren her hadde gjort, og ikke omhandlet oss i det hele tatt. Hver gang vi møtte henne så var det en eller annen klage, og hun påstod helt utrolige ting om oss. Jeg som pleier å være høflig sa aldri noe tilbake, bare sa ja og ha og lot henne gjøre seg ferdig.

Så en dag ringer hun på døra igjen, og står der og klager på et eller annet. Inni hodet mitt sier det klikk, og jeg nesten sprekker av raseri. Og skriker til kvinnemennesket akkurat hva jeg mener om henne, og smeller igjen døren.

Etter det har det ikke kommet en eneste klage.

Trikset er kanskje å sette seg i respekt eller noe? Jeg har jo alltid prøvd å løse konflikter på en sivilisert måte, men litt god gammeldags grisekjefting gjorde jammen susen det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert mamma
Jeg hadde noe av det samme problemet da vi flyttet hit vi bor.

Før hun hadde rukket å presentere seg så kom den første klagen. Det dreide seg om  noe den forrige eieren her hadde gjort, og ikke omhandlet oss i det hele tatt. Hver gang vi møtte henne så var det en eller annen klage, og hun påstod helt utrolige ting om oss. Jeg som pleier å være høflig sa aldri noe tilbake, bare sa ja og ha og lot henne gjøre seg ferdig.

Så en dag ringer hun på døra igjen, og står der og klager på et eller annet. Inni hodet mitt sier det klikk, og jeg nesten sprekker av raseri. Og skriker til kvinnemennesket akkurat hva jeg mener om henne, og smeller igjen døren.

Etter det har det ikke kommet en eneste klage.

Trikset er kanskje å sette seg i respekt eller noe? Jeg har jo alltid prøvd å løse konflikter på en sivilisert måte, men litt god gammeldags grisekjefting gjorde jammen susen det også.

Jeg har allerede "eksplodert" på henne. Men det hjelper ikke. Sikkert derfor hun ikke vil snakke med meg. For jeg svarte tilbake etter å ha prøvd godsnakking, høflighet, vært forståelsesfull osv. Etter uendelig klaging fra henne så fikk jeg nok og sa i fra. Og etter det så har hun ikke likt meg eller barna våre. Og nå tar hun det utover datteren vår og hennes venninner. Jeg vurderer rett og slett og levere en klage på henne til styret, men hva hjelper det liksom? Hun har, etter som jeg har hørt, fått mange klager på seg. Så å klage på henne til styret gjør egentlig ingen forskjell, for situasjonen vil ikke akkurat bli bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad du gjengir situasjonen som den virkelig er så virker hun sjuk, og når folk handler ut fra sjukdom så hjelper det utrolig lite å skrike og bære seg over hvor urimelig hun er. Neste gang du er hos legen din kan du be om råd der, dette høres jo mer ut som noen som har behov for psykisk helsevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ligner på en sak for konfliktrådet.

Hvis begge parter sier seg villig til å stille så er dette en sak som er egnet i konfliktrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare forklare for datteren din og hennes venninner at de ikke skal bry seg om hva nabodama sier da? Tydelig at denne damen enten er litt mentalt forstyrret, eller at hun er en bitter gammel grinebiter som liker å gjøre livet surt for andre. Det er ditt valg; enten kan du forsøke å ta dette til f.eks. konfliktrådet, eller så får du bare leve med at noen mennesker er vanskelige, og overse henne så godt du kan. Det kommer hvertfall ingenting ut av å bare gå rundt og irritere seg så voldsomt hele tiden.

(Alternativt; be henne over på kaffe og kaker en dag og se om ting endrer seg ved å være hyggelig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabodamen under sier hele tiden "stygge" ting til venninner av vår datter.

F eks har hun sagt til en venninne at hun måtte gå hjem hvis hun bråkte. Hun har sagt til samme venninnen, seinest i går om at hun aldri ville se venninnen her igjen. Og hun har klaget til de på ting hun påstår at de har gjort. Hun har også sagt til vår datter at hun skal ringe politiet sånn at de kommer og tar oss i fengsel og hun og brødrene havner på barnehjem.

Jeg begynner og bli mektig lei for naboen har ingenting med å si sånt til barna og jeg har veldig lyst til å snakke til henne og be henne om å slutte eller så klager jeg til styret. Noe som ikke er så veldig effektivt da jeg har klaget 2 ganger på henne allerede og hun holder på.

Tar jeg det opp med henne, så kommer det til å ende med krangling. Men hun kommer neppe til å åpne døren når hun ser at det er meg uansett, så diskusjon er håpløst.

Hva skal vi gjøre? Jeg vil ha slutt på dette for hun kan ikke si sånne ting til barna og hun bestemmer ikke alene over hva barna våre kan gjøre og ikke gjøre.

Nabodamen har fått mange klager på seg fra før, men ingenting har blitt gjort og jeg synes det er ufattelig at styret lar henne holde på på denne måten. Når de først snakker med henne, så bare jatter de med henne....

Vil tro at damen har problemer. Hold barna vekke fra hennes eiendom. forulemper hun mere, så anmeld henne.kansje det blir sutt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...