Gå til innhold

Mimre litt ...Barne-Tv da vi var små - hva så DERE på?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Tror det var den figuren lille blå beskriver som gjorde meg vettskremt !

Ellers var det colargol, halvsju, det var en gang et menneske og sommeren på Mirabellaøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det jeg kan huske jeg så da jeg var liten, tror alt er nevnt allerede :) er blitt 24 snart.

Labbetuss med Smith og Smule

Vibeke Sæther hadde flere progremmer, bl.a Lekestue ja, husker vi fikk se hvordan de laget nonstopp. Lekene i studioet så ganske spennende ut. Også husker jeg hun sendte en serie om lille Marit.

Andungen som var laget som et papir, sang kvakk, kvakk hele tiden. Den likte jeg aldri.

Så husker jeg det programmet hvor du slo på en lysbryter så kom du til forskjellige steder i tid og rom, det var spennende det.

Et program med var det Kirsti Sparboe, hvor de sang sanger og tegnet om sangene. Barna hadde på seg fine gensere, eller malegensere...

Et puslespill, så jeg på , det så gøy ut å legge puslespill.

Tøydokke Anna, likte jeg sånn passe. Likte ikke den store svarte katten eller den sydokka..

Joppe, død eller levande, likte jeg ikke så godt, syns den gutten var så dum som alltid la det kosedyret på de merkeligste steder, en gang i heisen og den stoppet. Da ble jeg skremt da.

Husker en tysk serie om et postbud og noen unger. Også var det en kylling eller høne som ble robbet for alle fjærene sine.. Husker noen barn satt i et telt og spiste plommer og en annen jente ble holdt utenfor, en annen episode brakk ei jente beinet og måtte hinke på tresko..

Mitt aller første barnetv minne, var postmann Pat :) hehe den likte jeg.

Ellers har jeg også fått med meg, Kroppen vår med Tøfflus, og det hotellet hvor de hadde døvespråk, det var en juleserie. Den gyldne hale?

Sikkert mange flere jeg også har sett, elsket å se på barnetv. Men best tegnefilmer som Roadrunner og bompibjørnene. Husker jeg også så på en svenske barne tv med noen dukker som het Klara og gutten husker jeg ikke hva het. Klara hadde mørkt langt hår og stygge kanppeøyne. Også så jeg på Bamse på Sverige.. og Albert Åberg :) Husker den kjenningsmeldien enda.

Får vel gi ¨meg jeg :) Også så jeg Flode, med puss puss så får du et kyss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgen skole ja ! hjelp det er lenge siden!! :o

Noen som husker dette da: Tror det var med i smørøyet eller halvsju eller blikboks - en sånn liten "film" Ganske så åttitall *ler*...handler om en jente som er så opptatt av en sene i en film ...og så er hun forelska i en gutt ....og så bestemmer vennene seg for å overraske henne (tror hun har bursdag. ) Så de lager et rom i kjelleren om til den senen fra en bar tror jeg ...med slike trådgreier med perler på i døråpningen inn til baren ....og så kler de seg opp ...og så kommer hun inn der - og der står han hun er forelska i og venter .....i samme klærne som på filmen ......hehe husker jeg syntes det var SÅ romantisk ......

Det var en gang et menneske var forresten veldig spennende ...og musikken er bra da *ler*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÆÆ...den husker jeg Virgo, akkurat den kortfilmen. Venninna mi hadde tatt den opp på video, og vi så den om igjen og om igjen.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei :D

som barn på 60 -tallet med svart /hvit tv gikk Pernille og Mr.Nielsen,Vi på Saltkråkan,Mathilde sjørøverskuta, Falkeklubben var de litt eldre som hadde med narur og slikt.jeg likte også programmene til Sverre M Fjelstad som var en fin naturfotograf.

Men jeg fikk barn selv og tante barn har sett Colargol,Pompel og Pilt,Pippi og alt det andre dere nevner.Andungen Kvakk Kvakk ,Pink Panter og Donald Duck likte jeg meget godt.men jeg jeg husker godt eventyr stund med Ragne Tangen.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...