colazero Skrevet 9. november 2006 #1 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg vet ikke om jeg er i ferd m å lure meg selv fullstendig, har fått for meg at man ikke legger på seg mye av juice uten sukker. Jeg drakk mye saft og brus tidligere, men byttet til juice for å ikke legge på meg så mye. Lurer jeg meg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 Det er like mye kalorier i juice som i Cola. Drikk vann, du. Godt, gratis, og det beste av alt - ingen kalorier!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 9. november 2006 #3 Del Skrevet 9. november 2006 1 glass appelsinjuice (1,5 dl - altså ganske lite glass) gir noe sånt som 70-80 kcal. Alt du kan telle og legge sammen vil du legge på deg av. Men, drikk gjerne et glass juice om dagen likevel, det er full av C-vitaminer og fiber (hvis det er bra juice). Det erstatter så vidt jeg vet en av dagens fem frukt/grønsaksinntak. Og i tillegg, drikk vann. Masse vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colazero Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 9. november 2006 1 glass appelsinjuice (1,5 dl - altså ganske lite glass) gir noe sånt som 70-80 kcal. Alt du kan telle og legge sammen vil du legge på deg av. Men, drikk gjerne et glass juice om dagen likevel, det er full av C-vitaminer og fiber (hvis det er bra juice). Det erstatter så vidt jeg vet en av dagens fem frukt/grønsaksinntak. Og i tillegg, drikk vann. Masse vann ← problemet er at jeg er ikke aå glad i vann og trodde derfor at juice uten sukker var sunnere enn brus og saft. Kan ikke skjønne at det innholder sukker når det står at det er sukkerfri juice.. Da må det i såfall være fruktsukker og legger man på seg like mye av det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Del Skrevet 9. november 2006 Kalorier er kalorier uansett hvor de kommer fra! Men helt klart mye sunnere i forhold til næringsinnhold å ta et glass juice enn et glass brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 9. november 2006 #6 Del Skrevet 9. november 2006 Fruktsukker har akkurat samme kalorimengde som vanlig sukker. Men juice er absolutt sunnere enn brus og saft. Men ikke noe man trenger å drikke litersvis av hver dag ... Som gjest over sier; kalorier er kalorier uansett. For mye kalorier vil føre til at man legger på seg, selv om man bare spiser "sunn" mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #7 Del Skrevet 10. november 2006 Et tips kan være å kjøpe den jusen til coop i sølvboks. Den er såpass konsentrert at den kan tynnes ut med vann, men den skal vistnok inneholde samme kalorimengde som vanlig jus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2006 #8 Del Skrevet 10. november 2006 Kjøp Fun light, det har nesten ikke kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colazero Skrevet 10. november 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 10. november 2006 Kjøp Fun light, det har nesten ikke kalorier. ← Men fun-light smaker ikke godt, og jeg tror ikke det er bra med alle de kunstige søtningsstoffene. Er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #10 Del Skrevet 10. november 2006 Men fun-light smaker ikke godt, og jeg tror ikke det er bra med alle de kunstige søtningsstoffene. Er det? ← Tar ikke sjansen på det selv iverfall. Men hva med te? Eller jus blandet med farris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Terje* Skrevet 10. november 2006 #11 Del Skrevet 10. november 2006 Syns det er så rart i disse tider med folk som lurer på om de legger på seg av det og det. Det eneste man kan svare til det er at man legger på seg om man går over et visst kalorinivå. Hvor høyt det kan være er umulig å si, da alle er forskjellige - og alle har et ulikt energiforbruk. Det er KUN den nederste linja som teller (vel, egentlig ikke, men det er ikke vits å gjøre det mer komplisert enn det om man stiller slike spørsmål in the first place) Drikker du et glass juice om dagen, og ikke spiser eller drikker noe annet, nei, da legger du ikke på deg. Tar du deg et glass juice etter å ha tømt to potegullposer i tillegg til et "normalt" kosthold - ja, da legger du på deg. Sjekk på embalasjen hvor mye kalorier produktet inneholder, og ta det derifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 10. november 2006 #12 Del Skrevet 10. november 2006 problemet er at jeg er ikke aå glad i vann og trodde derfor at juice uten sukker var sunnere enn brus og saft. ← Problemet ditt er at du som så mange setter likhetstegn mellom "sunn" og "kalorifattig". Jo, juice er sunnere enn brus og saft. Pga typen sukker, og pga vitaminene. Men det er like mange kalorier i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #13 Del Skrevet 11. november 2006 Før spiste jeg 2 brødskiver, en porsjon salat og 1-2 glass appelsinjuice til lunch. Nå har jeg byttet ut juicen med vann og droppet den ene brødskiva. Jeg tar en glass melk til frokost. Kanskje litt vin i helgen. Men ellers drikker jeg vann. Og jeg ser at vekta går nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 14. november 2006 #14 Del Skrevet 14. november 2006 Det er jo ikke tvil om at det er kalorier i juice, men saken er jo om antall kalorier du får i deg i løpet av dagen overskrider, de kaloriene du forbrenner. Altså, kommer juice-drikkingen på toppen av de vanlige kaloriene, og overskrider kalori-behovet/forbrenningen din, vil du jo legge på deg. Jeg tar meg gjerne et lite glass juice, eller frukt, om jeg er har lyst på noe søtt, det er jo tross alt mye bedre enn å spise snop/sjokolade/brus.. Eller kjøper olden/imsdal/farris med smak.. Synes de er gode, og nå har de jo mange søte og forskjellige smaker. Jeg er heller ikke så glad i å gå rundt å sutte på en vannflaske.. Ikke er det godt for blæren, og ikke er det spesielt godt heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. november 2006 #15 Del Skrevet 14. november 2006 Selv om kalorimengden er den samme, så er det jo mye sunnere med juice, da. Nå vet jeg ikke hvor mye juice det er snakk om her, men et glass til frokost bør du kunne unne deg med god samvittighet. Man må ikke bli helt fanatisk heller, og du trenger c-vitaminer. Forresten, så er det ikke bra for tennene å drikke alt for mye appelsinjuice pga. syreinnholdet. Man bør egentlig kun drikke juice i forbindelse med måltider, og ikke pusse tennene rett etter at man har drukket appelsinjuice. Dette var litt på siden, men jeg kom til å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå