Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #1 Del Skrevet 9. november 2006 Hei. I de siste ukene har jeg hatt lyst på sjokolade konstant. Noen tips som kan få meg på andre tanker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 Uff kjenner meg så igjen. Og når man først har fått smaken på sjokolade klarer man jo ikke å stoppe. Men nå har jeg ikke spist sjokolade på en måned, og jeg savner det faktisk heller ikke. Føler nesten det er som å røyke, det er forferdelig vanskelig å slutte, men når man først har klart det så får man ikke lyst på sjokolde mer... Da jeg sluttet å spise sjokolade begynte jeg å spise masse frukt. Det hjalp på sukkersuget. Og så føler man seg så mye mer opplagt når man spiser sunt. Dette er jo selvsagt en effekt man først merker en stund uten sjokolade. Men det kan jo være en motivasjon for deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 9. november 2006 #3 Del Skrevet 9. november 2006 Kjenner også igjen det der sjokoladesuget, og har hatt i det mange år. Var flere måneder uten RIMI, Rema etc i våres, og da klarte jeg å bryte mønsteret litt. Nå er jeg inne i en periode der jeg rett og slett holder meg unna sjokolade og annet søtt, bare for at det ikke skal ta helt styringa. Det fins en egen sukkertråd her inne på KG som du kanskje kunne se på? Du er hjertlig velkommen inn der Hvis du opplever det som et problem er du i hvert fall i gang med noen forandringer, så det er bra. Hadde du tenkt deg noen råd eller erfaringer eller diagnoser eller ufarliggjøring eller hva tenker du deg? Motivasjon er vel den viktigste faktoren for å bryte ut. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. november 2006 #4 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg kjenner meg også veldig igjen Det som hjelper best for meg er å passe på å spise ofte og sunt. Hver 3-4 time + frukt innimellom. Det hjelper masse på at kroppen ikke skriker etter sukker på samme måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #5 Del Skrevet 10. november 2006 Hei. I de siste ukene har jeg hatt lyst på sjokolade konstant. Noen tips som kan få meg på andre tanker?? ← Bare de siste ukene? Får du lite dagslys? Økt apetitt og lyst på søtt er jo også et tegn på "vinterdepresjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå