Gå til innhold

Å bombe Irak løser alle problemer...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Bush er ingen maktsyk jævel, en slik mann ville aldri blitt President i ett sivilisert land som USA.

Milla

:hoho::hoho::hoho::hoho:

det land i verden hvor du trenger minst INNI hodet for å bli president er jo USA... de har jo bare "tegneseriefigurer" som presidenter.. stort sett et produkt av et voldsomt maktapparat bak seg.. og i svært liten grad spesiellt gode politikere osv..

dette må da selv du Milla være klar over (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Må bare få skrive en støtte til Betti! Kjempebra innlegg.. Du vet virkelig hva du snakker om :)

Og vedrørende Millas kommentarer (dette er ikke et personangret!)

du har etter det jeg har lest en liten evne til å se nyansert på ting og du er eksepsjonelt bastant

det er selvfølgelig svært menneskelige egenskaper som mange av oss har (deriblant meg)

men i slike saker som er så alvorlige som dette (kan utløse en verdenskrig som kan utselette hele vår verden!! :( ) så er det veldig farlig å se ting så ensidig at man gjør fatale feil bare fordi man er så arrogant at man nekter å innse at man ikke selv sitter på den hele og fulle sannhet men kun har sin egne subjektive mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et debattprogram på tv i høst var Rosemarie Køhn imot bombingen av Afghanistan. Hennes fløyelsmyke tanke var da simpelthen at det "måtte finnes en annen måte" å hanskes med terrorisme på. Jan Petersen forklarte at det ikke fantes noen annen måte, og den smilende biskopen svarte: "neivel, men jeg foretrekker å være blåøyd på det punktet."  

Jeg så det samme programmet, og kan ikke begripe at du kan komme til en slik konklusjon.

Petersen var nedlatende, arrogant, avfeide et hvert saklig argument med et flir og behandlet en av Den norske kirkes høyeste ledere som en dum liten drittunge. Da han presterte å kalle henne blåøyd, svarte hun det som du siterer.

Hun trodde hun stilte opp i en debatt. Petersen debatterte i alle fall ikke. Han bare kommenterte hvor feil hun tok, og hvor lite hun visste.

Slikt er arrogant!

Bare se på situasjonen nå: Regjeringen har kirken mot seg. De har et flertall av folket mot seg.

De har blitt nødt til å DEMPE den arrogante oppførselen som vi så i begynelsen av debatten.

Det blir tåpelig når en utenriksmenister forsøker å latterliggjøre en med fem ganger så mye utdannelse og dobbelt så mye relevant livserfaring!

(Med relevant livserfaring sikter jeg til ar Køhn har bodd i Tyskland under 2.verdenskrig og vet litt om hvordan slikt kjennes på kroppen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel ikke petersen den skarpeste kniven i skuffen heller...

den ene dagen sier condoleeza rice at usa regner med å styre irak i en periode etter å ha styrtet saddam,

den neste dagen sier petersen at han tror på en fredelig løsning i irak... enten er mannen dum som et brød, eller så driver han med bevisst feilinformasjon... vel, forsøk på feilinformasjon i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla da!!! Det er nesten så man skulle tro du mente det hele ironisk, men jeg forstår jo at du virkelig er så kontroversiell!! Du er vel ikke politiker håper jeg, men du argumenterer som en :wink:

Jeg vil først si, selvfølgelig er Saddam en trussel for verdensfreden. Han har ikke bare testet kjemiske våpen på sitt eget folk, men også på iranere under Iran/Irak krigen. (Hvem sa noe dengang?)

Visst bør landet ha en ny leder, men hvem har rett til å ta den avgjørelsen? Trusselen fra Vesten samler tvert om folket om sin nåværende leder. Skummelt ikke sant?

Dessuten er koblingen mellom Al Quaida og Saddam ikke riktig. Al Quaida ser på Saddam som en lite troende, nettop fordi de selv er så ekstreme. Men starter USA en krig, vil jo nettop en slik krig kunne samle de to parter. Uhyggelig...!!!

Allerede før den 11/9 forelå det amerikanske dokumenter som opfordret til å gå til krig mot Irak. Dette var jo hemmlige dokumenter, men en av de underskrevne sitter i dag i senatet.

Og Milla, hva var det som hendte 9/11, er det noe jeg har gått glipp av? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Og Milla, hva var det som hendte 9/11, er det noe jeg har gått glipp av?  :wink:

I USA blir 11 September omtalt som 9/11 fordi det gjenspeiler det landsdekkende nødnummeret landet har: 911

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge Nettavisen innrømmes det at Blair´s Irak-rapport baserer seg på gamle opplysninger... 13 sider skal være direkte avskrift av en gammel studentrapport...!!!

Den inneholder til og med samme trykkfeil og gramatiske feil som orginalen...

Colin Powells henviste i sin tale onsdag til denne britiske rapport som inneholdt "nye" opplysniger om det irakiske sikkerhetsapparatet...

Det var en avsløring som ville noe, hva...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Sannheten er at USA trenger krig for å holde sin økonmi på fote fordi de har ingen sivil økonomi. Alt er basert på d militærindustrielle kompleks. Og for å holde produksjonen i gang er de hele tiden nødt til å holde fiendebilde ISLAM oppe.

Hadde jeg vært amerikaner hadde jeg skjemtest. Ikke d at d å være nordmann er så mye likere til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Er det noen som betviler at Islam og dens fundamentalister er en stor fare for verden?

Milla

Tror ikke Islam er noen fare for oss nei. Denne frykten er skapt av mediene som er nyttige idioter for makthaverne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er bare ikke så lett å følge med. i det ene øyeblikket sponser usa disse despotene, og sikrer at de forsatt styrer, og i det neste øyeblikk er de bitre fiender. prøver de å rydde opp i gamle fadeser her?

gangsynet virker ikke imponerende.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan godt diskutere Islam, men det er vel en egen diskusjon i seg selv. Jeg for min del tror ikke Islam er den største trussel. Islam oppfordrer faktisk til at man skal ta for seg av det som er godt, og forkaste det som er dårlig.

Norge har hundre tusen muslimer, så det er kanskje på tide vi ikke er så fordømmende og diskriminerende 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Vel, jeg er jo egentlig amerikaner selv.

Milla

Milla!

Bør du elske Amerika??

USAs president og regjering snakker høyt om menneskerettigheter, men bryter menneskerettighetene hver eneste dag, år etter år. De lovpriser frihet, men stjeler friheten fra millioner av mennesker. De advarer, ofte under trusler, andre land mot restriksjoner på internasjonal handel, men bryter selv hensynsløst internasjonale handelslover.

USA har ført og fører en politikk som er konsistent i sin illegitimitet og overbevisende i sin kynisme. Om landet dømmes av internasjonale domstoler, for sin handelspraksis eller krig, synes amerikanerne ikke å ha evne til å ta slike domfellelser inn over seg.

Det er umulig å forstå USAs politiske veier uten først å akseptere en grunnleggende realitet. USA har ikke som andre land en normal, sivil økonomi. USAs eksistens hviler på en krigsøkonomi. Med andre ord: landet holdes oppe ved at krigsindustriens hjul går. USA er avhengig av å ha fiender. Hvis disse fiender ikke finnes, må de skapes. Før var d sosialismen og nu er d Islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Milla!

Bør du elske Amerika??

Amerika er mitt opprinnelige hjemland- ja jeg elsker Amerika.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og selvfølgelig elsker vi våre hjemland, - vi er alle patrioter når det kommer til stykket... Jeg elsker Norge, Milla elsker USA, og irakere elsker Irak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Amerika er mitt opprinnelige hjemland- ja jeg elsker Amerika.

Milla

Jeg forstår godt at du er glade i Statene i og med d at du har bodd der, men d er ikke spesielt lurt og forgude Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og selvfølgelig elsker vi våre hjemland' date=' - vi er alle patrioter når det kommer til stykket... Jeg elsker Norge, Milla elsker USA, og irakere elsker Irak...[/quote']

Enig, Miranda, men man behøver ikke søtte opp om alle beslutninger som blir vedtatt av det landet man elsker. Er da veldig glad i gamlelandet jeg også, men kan fortsatt se store feil og mangler ved den måten Norge blir styrt på allikevel.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...