Gå til innhold

Å bombe Irak løser alle problemer...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

"Husmor-debatt" betyr ikke nødvedigvis at det er husmødre som debatterer. Det betyr rett og slett kvinner som tenker mest på barn og blomster og har ett utrolg naivistisk syn på verden. Å si at "vi kan ikke gå til krig mot Irak, tenk på barna"- er naivt og korttenkt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, Milla hvis det var det du mente så... Men jeg vil fortsatt hevde at det finnes plenty av andre enn husmødre som tenker på annet enn barnas beste som mener at det ikke er noen god ide å bombe et helt land pga lederen og styreformen. Men ja, det finnes sivilie, uskyldige mennesker i Irak også (Både menn, kvinner og barn).Like så mye som de menneskene som mistet livet den 11. september i WTC var sivilie, uskylige mennesker. Et angrep på Irak vil etter min mening i beste tilfelle løse et problem (Sadams eventuelle fall), men derimot antageligvis bare gjøre den muslimske verdens hat mot den vestlige verden enda større (om mulig) enn det er i dag.

Så var debatten tilbake på det rette spor tror jeg :D

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Vil bare legge til at jeg ikke gidder å svare på hvorvidt min def. av husmor-debatt er riktig eller ikke. Alle vet hva jeg mener når jeg bruker det uttrykket.

Milla

Innlegget er endret. - Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Et angrep på Irak vil etter min mening i beste tilfelle løse et problem (Sadams eventuelle fall)' date=' men derimot antageligvis bare gjøre den muslimske verdens hat mot den vestlige verden enda større (om mulig) enn det er i dag.[/quote']

Nøkkelen til den muslimske verden er opplysning, men de må få det av sine egne. Jeg har derimot tro på de kommende generasjonene.

Men muslimene har på mange måter gravet sin egen grav også, med sin kvinnehatende fundamentalisme og tåpelige oppførsel eller 9/11 med feiring i gatene og ros til Al Quaida og Bin Laden for "heroisk oppførsel".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at jeg ikke gidder å svare på hvorvidt min def. av husmor-debatt er riktig eller ikke. Alle vet hva jeg mener når jeg bruker det uttrykket.

Milla

Du er så voldsom Milla :ler: Jeg synes det er litt morsomt at du selv reagerer så voldsomt på at jeg setter et lite ironisk spørsmålstegn ved ditt husmor begrep, når man tar i betraktning de kraftutsagnene du bruker her på KG. Men diskutere... Det vil jeg gjerne...

Er forøvrig enig med deg i at innbyggerne i Irak trenger opplysning gjennom medier som ikke er like filtrerte som det de får i dag, men tror uansett ikke at vi kan "utrydde" terrorisme av den grunn. Fundamentalisme vil alltid eksistere, om det er av den ene eller andre typen.

Jennifer

innlegget er endret fordi det refererer til noe som er slettet. - Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du er så voldsom Milla :ler:

Jeg har vært på KG så lenge at jeg forlengst har skjønt at skal man komme seg fremover må man banke inn poengene skikkelig, blankt avvise kverulanter og Gjester samt holde stø kurs gjennom stormen.

"Tenk kor godt det skal bli i himmelen!" synger Kaizers, jeg tror jammen de har rett :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote="Milla Quincampoix

Jeg har vært på KG så lenge at jeg forlengst har skjønt at skal man komme seg fremover må man banke inn poengene skikkelig, blankt avvise kverulanter og Gjester samt holde stø kurs gjennom stormen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Bare husk at selv om man motsier eller stiller spørsmålstegn til dine argumenter' date=' så betyr det ikke nødvendigvis at man er kverulant av den grunn[/quote']

Motsi gjerne og argumenter til du tar krampe av det, ikke bare sett inn ett digert :hoho: og skrive "ja ja Milla nå har du skutt deg selv i foten" etc. logget inn som Gjest.

Det er nemlig ikke debattering.

Milla

Innlegget er endret. - Lionda mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla; Hva mener du foressten om Bush og USA's måte å prøve å styre verden på? Er du totalt uenig i at Bush er en maktsyk person, som bruker "enhver mulighet" til å bombe tusenvis av uskyldige mennesker? For meg virker det som om han ønsker å avslutte det hans far aldri fikk gjennomført, med eller uten FN's aksept.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bush er ingen maktsyk jævel, en slik mann ville aldri blitt President i ett sivilisert land som USA. Han liker heller ikke å bombe tusenvis av uskyldige mennesker men husk på dette: Han er sjef for ett land som fortsatt er skaket av 9/11, terrorvirksomheten er økende og alle vet at det er USA som er målet.

Jeg har full forståelse for at Bush nå endelig vil fjerne Saddam en gang for alle.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha opplevd en tragedie som 11. september er det klart at den vanlige mann i gata føler et behov for å ta igjen. Ta igjen betyr da å gå inn å bombe et land blant annet fordi man tror at en gal mann skjuler seg oppe i fjellene. Jeg har ingen tvil om at Bush er ute etter å vise hvilken enorm makt han har, samtidig som har må ha noe å fikse stemmer med i neste valg omgang, da han ikke akkurat kan skryte av å ha fått amerikansk økonomi opp å kjøre igjen etter 11. september. At Bush i hovedsak kun har blikket rettet innad mot eget land og bryr seg fint lite om hva andre mener kom jo frem allerede før han ble president. At han er krigersk og maktsyk synes jeg ikke jeg behøver å komme med eksempler på en gang. Og utrydde terrorisme ved å styrte Sadam, nei det har jeg fortsatt ingen tro på...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har vel mer tiltro til USA enn deg Jen, det ser uansett ikke ut til at vi blir enige. Du velger å tro på det europeiske medier serverer. Jeg er nok mer kritisk til slike lette konklusjoner som de trekker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel mer tiltro til USA enn deg Jen, det ser uansett ikke ut til at vi blir enige. Du velger å tro på det europeiske medier serverer. Jeg er nok mer kritisk til slike lette konklusjoner som de trekker.

Milla

At vi ikke blir enige her er det vel ikke noen tvil om. Takker dessuten for krediteringen for å rått sluke alt det europeiske medier serverer.... Vet ikke hvordan det står til i gamlelandet om dagen, men jeg synes ikke mediedekningen her i Danmark er så entydig. Har faktisk gjort meg opp en mening selv, ikke kopiert mediernes. Som vanlig prøver du å få det siste lille stikker her ser jeg... Også velger du velger å tro på det Bush serverer....

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Akter Lionda og være slike kjapp med sletteknappen her tro? Eller gjør hun som det passer henne best (nok en gang) og lar det stå?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Som vanlig prøver du å få det siste lille stikker her ser jeg...

Du kjenner jo meg :blunke:

Jeg sluker ikke alt fra Bush, men i dette saken har han rett, vi må angripe.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte det jeg også, etter jeg så innlegget over og løp av sted for å slette også gikk det helt galt her. Dreit meg ut. Sorry!

Jennifer

(innrømmer sine feil :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...