Gjest Kinga Skrevet 31. januar 2003 #1 Del Skrevet 31. januar 2003 Overskriften på tråden er selvsagt ment ironisk. Litt videre ironisering over krigshissingen mottatt på mail: (To the tune of "If you're happy and you know it") If you cannot find Osama, bomb Iraq. If the markets are a drama, bomb Iraq. If the terrorists are frisky, Pakistan is looking shifty, North Korea is too risky, Bomb Iraq. If we have no allies with us, bomb Iraq. If we think someone has dissed us, bomb Iraq. So to hell with the inspections, Let's look tough for the elections, Close your mind and take directions, Bomb Iraq. It's "pre-emptive non-aggression", bomb Iraq. Let's prevent this mass destruction, bomb Iraq. They've got weapons we can't see, And that's good enough for me Cos it'all the proof I need Bomb Iraq. If you never were elected, bomb Iraq. If your mood is quite dejected, bomb Iraq. If you think Saddam's gone mad, With the weapons that he had, (And he tried to kill your dad), Bomb Iraq. If your corporate fraud is growin', bomb Iraq. If your ties to it are showin', bomb Iraq. If your politics are sleazy, And hiding that ain't easy, And your manhood's getting queasy, Bomb Iraq. Fall in line and follow orders, bomb Iraq. For our might knows not our borders, bomb Iraq. Disagree? We'll call it treason, Let's make war not love this season, Even if we have no reason, Bomb Iraq. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 31. januar 2003 #2 Del Skrevet 31. januar 2003 hi hi hi. noen som så 'wag the dog'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. januar 2003 #3 Del Skrevet 31. januar 2003 Den var kjempegod......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 31. januar 2003 #4 Del Skrevet 31. januar 2003 Hehe :D Det er vel det som kalles å treffe spikeren på hue, er det ikke!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gla Skrevet 31. januar 2003 #5 Del Skrevet 31. januar 2003 Ja, han Bush er ikke lite dust, da... Syns hele verden skulle vært med under valget på USA`s president, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 31. januar 2003 #6 Del Skrevet 31. januar 2003 *Lisa ler høyt og klapper i hendene* Vanvittig bra! *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psst... Skrevet 31. januar 2003 #7 Del Skrevet 31. januar 2003 Kopiert! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte Skrevet 1. februar 2003 #8 Del Skrevet 1. februar 2003 Så sant som det er skrevet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 1. februar 2003 #9 Del Skrevet 1. februar 2003 Den sangen var nærmere sannheten enn godt er! *grøsser med tanke på Bush og hans krigshisseri* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. februar 2003 #10 Del Skrevet 1. februar 2003 La noen merke til at det ble klappet for hver setning han sa når han holdt sin " and may god continue to bless America"- tale her tidligere i uken? Jeg kommer på en annen historisk leder som ble applaudert på samme måte, mens han tidvis rettet på sitt belte med en blankpolert "Got mit uns"-spenne på. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. februar 2003 #11 Del Skrevet 1. februar 2003 La noen merke til at det ble klappet for hver setning han sa når han holdt sin " and may god continue to bless America"- tale her tidligere i uken? Jeg kommer på en annen historisk leder som ble applaudert på samme måte, mens han tidvis rettet på sitt belte med en blankpolert "Got mit uns"-spenne på. Milo La merke til det ja. Ganske skumle saker spør du meg... Teksten til denne sangen gir noe til ettertanke for meg... Selv om jeg umiddelbart ser det humoristiske i den også. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. februar 2003 #12 Del Skrevet 1. februar 2003 Etter å ha lest denne debatten er jeg mer overbevist enn noen gang om at verden trenger en lov som forbyr husmødre å engasjere seg i verdenspolitikken. Verden består ikke av smilende barn i en blomstereng. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. februar 2003 #13 Del Skrevet 1. februar 2003 Etter å ha lest denne debatten er jeg mer overbevist enn noen gang om at verden trenger en lov som forbyr husmødre å engasjere seg i verdenspolitikken. Verden består ikke av smilende barn i en blomstereng. Milla Milla, fint hvis du gidder å forklare litt nærmere hva du egentlig mener ovenfor... Kan jeg tolke det sånn at du mener at Bush er ved sin fulle rett ved å angripe Irak??? Eller at vi vanlige mennesker ikke skal uttale oss om noe vi ikke har greie på??? Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. februar 2003 #14 Del Skrevet 1. februar 2003 Kan jeg tolke det sånn at du mener at Bush er ved sin fulle rett ved å angripe Irak??? Eller at vi vanlige mennesker ikke skal uttale oss om noe vi ikke har greie på??? Egentlig er det vel en miks av begge deler så la meg ta dette punkt for punkt. 1. Saddam er en stor fare for verdensfreden- kanskje enda farligere enn Hitler var i sin samtid. Han har allerede testet ut sine kjemiske våpen på sitt eget folk og han sammen med sine medsammensvorne er en farlig gruppe. 2. Vanlige mennesker har ikke noen forutsetning for å i det hele og fulle forstå hvorfor USA og England finner det nødvendig og angripe. Alt vi blir foret med er bilder av syke Irakiske barn og kvinner som bærer rundt på store bilder av sine mer eller mindre terrorister av noen sønner. 3. Bush har etter 9/11 innsett at vi ikke lenger kan sitte å se på at Saddam i samarbeid med Al Quaida stadig terroriserer verden, greit nok at de liker å bombe seg og sine i Midtøsten men når man angriper den frie verden er det ******** NOK! Mer enn nok! De skal ikke få spre faenskapet sitt til land som aktivt arbeider for fred, frihet og samarbeid. 4. Irak er flinke til å skylde på de økonomiske sansjonene som bla. USA har innført- men Saddam har selv kjørt hele Irak i grøfta. Dette vet ikke folket som kun får tilgang til Saddams versjon av "sannheten om Den Grusomme Vesten". De kaller oss vestlige for horer og vantro, men vi har medisinen som redder livene til barna deres. 5. Jeg støtter ett angrip på Irak 100%, vi kan ikke sitte å vente på at Saddam en dag angriper resten av verden med kjemisk krigføring. Denne gangen skal Saddam fjernes for godt, han skal drepes, likså med hans familie, hans barn og hans medsammensvorne. 6. Hver eneste gang er krig, en konflinkt etc. er på trappene kommer kvinnene på banen med budskap om fred og "tenk på barna" utsagn. Vel.... skulle gjerne likt å se fjesene på dem den dagen de selv blir angrepet fordi myndighetene hørte på deres "fredsbudskap". Da tenker jeg vi hadde fått høre ett unisont "Hvorfor gjorde dere ikke noe!" 7. Jeg er ikke FOR krig, krig er ett nederlag- men når det gjelder Irak og den økende terrorismen er det ingen annen løsning. Saddam har fått utallige sjanser- nå får han ikke fler. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. februar 2003 #15 Del Skrevet 1. februar 2003 Litt "intellektuell pidestalitet" over den husmorkommentaren, Milla - men du har rett i at det ikke bare er snille, rene og pene barn her i verden. Du har rett i at Saddam er en farlig og utsøkt uberegnelig fyr - men det er Bush også. En kan får inntrykk av at det kun er 4 land i verden for ham.....USA, Israel og Irak....samt resten som blir tvunget opp i å definere seg etter fullkomment svarte eller hvite kategorier definert av ham alene. Og det er litt forstemmende å se reaksjonen til han og hans administrasjon når noen stiller spørsmål ved dette....den blir nesten sutrende. Videre er det spørsmål å stille ved at man kupper Iraks rapport, eller selvangivelse, foran nesen på resten av sikkerhetsrådet, samt etterfølgende utdeling av den i kortere versjon en ukes tid etterpå. Slik sår tvil om motiver. Og hvis det er tvil, på noe som helst vis......når det gjelder det å gå til krig.....da er det etisk sett ikke tvil: man går ikke til krig. Hadde USA kjørt med fullkomment åpne kort fra den spede begynnelse..... Men Saddam er en skummel jævel. Som må vekk på sikt. Terrorfaren blir dog neppe mindre av at Irak bombes. Å få bomber i hodet, uansett hvor edle motivene måtte være fra dem som slipper dem, er meget irriterende, og kan utløse en god del nye Osamaer Jeg er åpen for at det i mitt innlegg her antagelig er en god del selvmotsigelser..... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. februar 2003 #16 Del Skrevet 1. februar 2003 Først så må vel også Milla gå under kategorien "husmor", hvis det gjelder brukerne her på KG. Nok om det.... Når det gjelder et fremtiden angrep på Sadam og Irak så tror jeg absolutt ikke at dette løser terrorproblemet. Tvert i mot mener jeg at den fremgangsmåten USA praktiserer, heller øker terrorfaren mot vestlige mål. Jeg er 100% enig i at Sadam utgjør en stor trussel og at han bør fjernes fra makten, MEN dette bør i såfall løses gjennom en FN resolusjon, ikke et angrep fra USA med Bush i front alene. Personlig mener jeg heller ikke at motivene bak USA's ønske om å være verdenspoliti og et snart forestående angrep på Irak kun skyldes ønsket om å fjerne Sadam og hans medsammensvorne. Nei, jeg tror like så mye at årsaken kan finnes i at USA ønsker å beskytte sine interesser i blant annet olje. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. februar 2003 #17 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg er ikke husmor, altså..... milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2003 #18 Del Skrevet 1. februar 2003 Etter å ha lest denne debatten er jeg mer overbevist enn noen gang om at verden trenger en lov som forbyr husmødre å engasjere seg i verdenspolitikken. Verden består ikke av smilende barn i en blomstereng. Milla Snakk om å skyte seg selv i foten....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. februar 2003 #19 Del Skrevet 1. februar 2003 Først så må vel også Milla gå under kategorien "husmor", hvis det gjelder brukerne her på KG. Nok om det.... Hva mener du med det Jen? Hvorfor skriver du ting du vet ikke er sant og som bare vil gi "Gjester" mer grunn til å komme inn å slenge dritt og spore av debatten? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. februar 2003 #20 Del Skrevet 1. februar 2003 Hva mener du med det Jen? Hvorfor skriver du ting du vet ikke er sant og som bare vil gi "Gjester" mer grunn til å komme inn å slenge dritt og spore av debatten? Milla Hvorfor? Fordi du selv skrev at etter du hadde lest igjennom tråden var du mer overbevist enn noen gang om at verden trengte en lov som forbød husmødre" å engasjere seg i debatten... Jeg tolket denne hentydningen til at du mente innleggene som var skrevet tidligere i tråden, og siden jeg var en av dem (og forøvrig ikke betrakter meg selv som den store husmoren her i verden) at det var ironisk at du selv involverte deg i debatten. Kanskje jeg misforsto??? Var forøvrig humoristisk ment... Men, nok om det. Nå sporer jeg selv av debatten... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå