Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #1 Del Skrevet 8. november 2006 Til frokost spiser jeg to grove skiver med magert pålegg Til lunch, et fiberknekkebrød med magert pålegg eller youghurt med kornblandinding i. Til middag, en posjon normal mat To grove skiver til kvelds. Er dette for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 8. november 2006 #2 Del Skrevet 8. november 2006 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. november 2006 #3 Del Skrevet 8. november 2006 Synes heller det høres ganske lite ut, med mindre du er bitteliten og sitter veldig i ro hele dagen. Jeg ville spist mer til lunsj, og heller mindre til kvelds, da du allikevel ikke har noe aktivitet foran deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #4 Del Skrevet 8. november 2006 Ok. Så da plusser jeg på med et knekkebrød da eller? Jeg drikker ikke melk, så jeg burde hatt en yoghurt inni der en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. november 2006 #5 Del Skrevet 8. november 2006 Et knekkebrød ekstra er ikke nok, det tilsvarer knapt en halv brødskive. Du trenger mer næring, rett og slett. I tillegg er kostholdet for ensidig; det kan gi deg for lite proteiner, for lite fiber, for lite fett (her er planteoljer og fett fra fete fiskeslag sunt fett), for lite kalsium, og sannsynligvis altfor lite av de fleste vitaminer. Du beskriver et kosthold bortimot blottet for frukt og grønnsaker, som gir deg både vitaminer og fiber. Sunne proteiner får du fra tunfisk, kylling, belgfrukter, nøtter (som i tillegg gir sunne oljer), fete fiskeslag (som også gir omega 3-fettsyrer), og magre melkeprodukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 8. november 2006 #6 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg ville ha byttet det du spiser til lunsj med det du spiser til kvelds. Og tatt ett knekkebrød til på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #7 Del Skrevet 8. november 2006 Kan ikke bare ha et knekkebrød til kvelden for jeg går på medisiner som gjør meg supersulten. Så da vokner jeg kvalm på natta. Jeg spiser frukt og grønt, og tar trantabletter. Melk tåler jeg ikke. Skal prøve å få i meg alle de tingene som blir nevn til middag. Men i hvor store mengder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. november 2006 #8 Del Skrevet 8. november 2006 Kanskje blir du litt klokere hvis du leser inne på nettsiden til Grete Roede? Jeg tror personlig det er lurere å gå ned ved å legge inn ekstra mosjon enn ved å sette kroppen i sparemodus på den måten du beskriver. Det fører bare til varig nedsatt forbrenning, slik at du kan spise enda mindre i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #9 Del Skrevet 8. november 2006 Grete Roede gjorde meg svett. Jeg orker ikke telle gram. Jeg vet at dersom jeg slutter å spise så går jeg ned i vekt. Det har jeg prøvd. Så da må det jo gå ann å spise mindre? ARG. Dette er bare tull. Jeg prøver å spise sånn ca det jeg har skrevet pluss det du sa av sunne fornuftige ting. Lese litt rundt her på andre tråder og. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. november 2006 #10 Del Skrevet 8. november 2006 Selvsagt går det an å spise mindre, men å spise så lite som det du beskriver, kan faktisk gå på helsa løs, og det sikkert på flere måter enn de jeg skisserer. Min anbefaling er at du øker proteininntaket ditt; proteiner holder deg utrolig mett, og gir energi som frigjøres langsomt. Koble det med langsomme karbohydrater, og du er godt på vei. Frokost kan for eksempel være en omelett av to egg, og en skive veldig grovt brød. Du vil ikke bli sulten før lunsjtid, og unngår småspising. Til middag bør du spise lite av ris, pasta og poteter, og heller pøse på med kjøtt/fisk og grønnsaker. Som sagt gir belgfrukter mye proteiner, er mettende og frigjør energien langsomt. I tillegg er det billig, som også er en positiv ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #11 Del Skrevet 8. november 2006 Grete Roede skjønner jeg blir slitsomt. Anbefaler Fedon jeg! Hjalp meg godt i alle fall. Her er noen mattips du kan prøve, for å variere med knekkebrødene. *2 karbonader med valgfri salat el varme grønnsaker, evt bønner el erter i tillegg *linsesuppe med kokt egg el annen proteinkilde(du finner oppskrift her på forumet) *omelett av 2 egg, med masse grønnsaker og litt fetaost og bønner *en eller annen fiskefilet legges på grønnsaker og varmes i ovn Her går middag og lunsj om hverandre, er ikke så nøye på det jeg. Passer i hvert fall på at det ikke blir kornmat til hvert måltid. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 8. november 2006 #12 Del Skrevet 8. november 2006 Tren og bruk CLA, dette vet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #13 Del Skrevet 8. november 2006 Bra med masse tips. Spiser vist veldig feil jeg, siden jeg spiser mest potet og lite av det andre. Må lese litt mer om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluagh Skrevet 9. november 2006 #14 Del Skrevet 9. november 2006 Syns det virker som om du får i deg veldig mye karbohydrater, men det er nå min mening. Funker det for deg så er det jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 10. november 2006 #15 Del Skrevet 10. november 2006 Som Elphaba sier, mer proteiner , grønnsaker og mer fiber (bruk wasa fiber pluss som knekkebrød og mer grønnsaker). Fedon er jo et greit alternativ for de som ikke vil teller kalorier, funker for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #16 Del Skrevet 10. november 2006 Grete Roede gjorde meg svett. Jeg orker ikke telle gram. Jeg vet at dersom jeg slutter å spise så går jeg ned i vekt. Det har jeg prøvd. Så da må det jo gå ann å spise mindre? ARG. Dette er bare tull. Jeg prøver å spise sånn ca det jeg har skrevet pluss det du sa av sunne fornuftige ting. Lese litt rundt her på andre tråder og. Takk for hjelpen ← Ja, du går antageligvis ned i vekt når du spiser veldig lite. MEN da har du også fått nedsatt forbrenning, noe som gjør at du legger på deg igjen når du begynner å spise normalt igjen. Altså er det -ikke- en god plan for å gå varig ned i vekt. Du må spise til du blir mett, det er ikke bra å gå rundt sulten. Det er lurt å spise mange små måltider i stedet for få store for å holde forbrenningen oppe. Du kan jo legge inn frukt og grønnsaker som mellommåltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå