Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #21 Skrevet 13. november 2006 Samme her! Tok 3-årige utdanning og jobber nå i en mindre kommune som ingeniør. Er kjempefornøyd med lønnen, de betaler det samme til meg som nyutdannet som de gjør til folk som har jobbet i flere år og også med lengre utdanning enn meg ← Skjønner at du er fornøyd... ikke sikkert at de som har jobbet der i X antall år er like fornøyd med at erfaringen de har opparbeidet blir så lite verdsatt... Men det merker du jo selv når du har jobba der ei stund.
Tarí Númenessë Skrevet 15. november 2006 #22 Skrevet 15. november 2006 Jeg er klinisk sosionom. Jeg elsker jobben min Det er mye man kan jobbe med, men jeg jobber som samtale terapaut og har noen ekstravakter på psykiatrisk avdelig (natt) Det eneste negative, etter min mening, er at det kan være tunge tak rent psykisk. Man møter mange triste og syke personer med vonde historier i bagasjen
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #23 Skrevet 15. november 2006 Jeg er klinisk sosionom. Jeg elsker jobben min Det er mye man kan jobbe med, men jeg jobber som samtale terapaut og har noen ekstravakter på psykiatrisk avdelig (natt) Det eneste negative, etter min mening, er at det kan være tunge tak rent psykisk. Man møter mange triste og syke personer med vonde historier i bagasjen ← Hvordan blir man klinisk sosionom?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #24 Skrevet 15. november 2006 Jeg jobber i blomsterbutikk og har gjort det i 6 år,så sier seg vel selv at jeg trives med det. Går på skolen nå for å bli blomsterdekoratør. Synes dette er spennende, kan jobbe selvstendig,være kreativ,møte mange forskjellige mennesker og nye utfordringer hver dag:) Lønnen er vel sånn midt på treet.....men tror det varierer mye på hvor man jobber! Jeg jobber i kjede,så da er det også gode utviklingsmuligheter
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #25 Skrevet 15. november 2006 Jeg er klinisk sosionom. Jeg elsker jobben min Det er mye man kan jobbe med, men jeg jobber som samtale terapaut og har noen ekstravakter på psykiatrisk avdelig (natt) Det eneste negative, etter min mening, er at det kan være tunge tak rent psykisk. Man møter mange triste og syke personer med vonde historier i bagasjen ← Høres veldig interessant ut. Samboeren min er sosionom, og har lyst til å videreutdanne seg inn i psykiatrien etter hvert. Enn så lenge håper jeg han finner en jobb som miljøterapeut, foreløpig jobber han med attføring. Vet du om det er vanskelig å få miljøterapeutjobber? Noen sier mange tidl. miljøterapeutjobber er omgjort til vernepleierstillinger, stemmer dette? Selv er jeg selvstendig næringsdrivende omtrent i samme baner som frilansere. Jeg elsker jobben min, men det er både opp- og nedturer; går det noen uker uten oppdrag blir det lite penger og lett å tvile på om man gjør det rette. Men det er veldig stas å lykkes...
Champagnepiken Skrevet 15. november 2006 #26 Skrevet 15. november 2006 Hvor lang utdanning er det da? Hvilke skoler er bra og hvor mye koster utdanningen? Høres spennende ut å være journalist, men er det ikke veldig få jobber? ← Jeg får svare, siden den andre journalisten ikke gjorde det. Det kreves ingen formell kompetanse for å bli journalist - men veldig mange har journalistutdanning. Den er treårig, og offentlig utdanning finnes ved Høgskolen i Oslo, Høgskolen i Volda, Høgskolen i Bodø, Universitetet i Stavanger, Universitetet i Bergen og på Gimlekollen i Kristiansand. I tillegg er det privat, NOKUT-godkjent utdanning på BI i Oslo. Alle disse har mer eller mindre godt rykte i bransjen. Folkeuniversitetet m.fl. tilbyr også en form for journalistutdanning, men den vil jeg ikke nødvendigvis anbefale. Det er spennende å være journalist, men også krevende. Det er ikke nødvendigvis få jobber, men det er kamp om de gode jobbene. Flere av de store konsernene og bedriftene har nedbemannet de siste årene. Samtidig vokser bransjen innen ukeblad og på nett/multimedia, så det er alltid muligheter for flinke folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå