Gå til innhold

Gi meg et svar!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fælt så pessimistisk du var da, er da mange som gjennomgår uoppdagede og ubehandlede hjerteinfarkt uten å miste livet.

Ikke hjerteinfarkt som er veldig smertefulle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange som har hatt hjerteinfarkt som ikke har blitt oppdaget før etter at det var over.

Skrevet
Fælt så pessimistisk du var da, er da mange som gjennomgår uoppdagede og ubehandlede hjerteinfarkt uten å miste livet.

Det er sant. Spesielt kvinner opplever mange ganger å ikke bli tatt alvorlig når det gjelder brystsmerter. Artikkel i aftenbladet om emnet

kan det jo imidlertid være en haug andre ting som feiler TS, men uansett hva det er, så synes jeg man kan forlange å bli møtt - og undersøkt på en ordentlig måte slik at man slipper å sitte og bekymre seg.

Nå blir det jo bare en haug synsing fra folk på et diskusjonsforum og jeg synes det er skummelt når det begynner å innebære råd om medisiner. De eneste som kan gi deg et skikkelig svar er en lege. Jeg håper at du ikke gir deg TS, og BYTT LEGE!

Skrevet
Greit nokk...

Men om man kommer til fastlegen med brystsmerter, er det dårlig å avvise passienten og bagatellisere problemet uten en gang å ha unersøkt noe som helst.

Jeg tror gjesten mente at legevaktlegen overreagerte

Hvis det var virkelig alvorlig så hadde de aldri sendt TS hjem fra legevakta!!!

Joda, for en god del hjertesymptomer får man ikke gjort noe med med en gang, dessuten er det mye som kan vente.

Jeg vet faktisk ikke om de ville holdt meg igjen der hvis det hadde vært alvorlig... Jeg dro tilbake igår fordi smertene bare blir verre og jeg får bare beskjed om og ta smertestillende som faktisk er kontraindikert når det kommer til både hjertefeil og magesår, og siden de mistenker begge deler, så begynner jeg og lure litt på om man kan bi lege via internett kurs...

Jeg blir så provosert av og ikke bli tatt seriøst!

Hvis du har fått smertestillende foreskrevet av en lege så går det nok mest sannsynlig bra. Jeg er hjertepasient og går på blodfortynnende, av den grunn er det en del bla. smertestillende jeg egentlig ikke skal bruke. Likevel, har jeg vondt og vet at en Ibux hjelper så tar jeg den Ibuxen.

Hvor står det skrevet at det er kontraindisert med smertestillende ved hjertesykdom? Aldri hørt om det før. Be heller om ny time hos fastlegen, det tar faktisk en stund å bytte, og legg problemet frem for ham/henne på nytt. For stor ventrikkel påvises ved ecco av hjertet, og det vil uansett ta en stund før du blir innkalt til undersøkelsen etter at du har levert rekvisisjonen, så ventetid må du dessverre regne med uansett.

Det står slikt i en god del pakningsvedlegg.

De smertestillende jeg har fått resept på er kontraindikert. Jeg har time hos privat hjertespesialist 4. desember. Jeg fikk nemlig rekvisisjon på røntgen og ikke ekko av fastlegen min.

Jeg kommer til og bytte til privat lege her etter, ser ingen vits i og gå offentlig lengre. Da vil jeg heller betale mer og faktsik få hjelp, enn og bli sendt ut uten noe annet enn regning.

Fint :) Er ikke så lenge til den 4. desember, og legene er gode på hjerter. Ekko er en knalløsning, så det bør du kreve.

Bare for å spørre, er det tatt blodprøver av deg? En kollega av meg fikk så innmari vondt i hjerteregionen, hadde da veldig forhøyet crp, noe som tydet på betennelse. Hun hadde skikkelig vond, svimte av bare rett som det var, men at noen tok henne alvorlig, neida :sur:

Det var først når mannen hennes virkelig satte krav til legen at noe ble gjort. Det viste seg at hun hadde betennelse bak hjertet, dette var i sommer å hun er fortsatt ikke helt bra. Hun er tilbake i jobb og det blir bedre uke for uke.

Det trenger ikke være noe "farlig", men det er litt utrivelig når det oppstår smerter i hjerteregionen. Fint du får det undersøkt , lykke til  :klem:

Jeg fikk infeksjon på hjerteklaffen og aorta (hjerteoperert fra før av). Det kunne gått skikkelig til helvete, men jeg hadde aldri brystsmerter

Skrevet
Det er sant. Spesielt kvinner opplever mange ganger å ikke bli tatt alvorlig når det gjelder brystsmerter. Artikkel i aftenbladet om emnet

kan det jo imidlertid være en haug andre ting som feiler TS, men uansett hva det er, så synes jeg man kan forlange å bli møtt - og undersøkt på en ordentlig måte slik at man slipper å sitte og bekymre seg.

Nå blir det jo bare en haug synsing fra folk på et diskusjonsforum og jeg synes det er skummelt når det begynner å innebære  råd om medisiner. De eneste som kan gi deg et skikkelig svar er en lege. Jeg håper at du ikke gir deg TS, og BYTT LEGE!

Herregud, tror kanskje TS's fastlege som kjenner personen, riskofaktorer ol er den beste til å gi diagnosen.

Skrevet
Herregud, tror kanskje TS's fastlege som kjenner personen, riskofaktorer ol er den beste til å gi diagnosen.

Det er faktisk ikke alle som kjenner fastlegen sin så godt. Selv har jeg feks ikke møtt legen min annet enn på gata så langt, og moren min som har brukt én fastlege i mange år måtte mase lenge før hun ble undersøkt for endel ganske alvorlige symptomer. Året etter ble hun diagonstisert med kreft, riktignok på grunnlag av andre symptomer, men de første plagene kunne også indikert noe tilsvarende...

Skrevet
Joda, for en god del hjertesymptomer får man ikke gjort noe med med en gang, dessuten er det mye som kan vente.

Akkurat derfor er det heller ingen hastesak!

Skrevet
Det er faktisk ikke alle som kjenner fastlegen sin så godt. Selv har jeg feks ikke møtt legen min annet enn på gata så langt, og moren min som har brukt én fastlege i mange år måtte mase lenge før hun ble undersøkt for endel ganske alvorlige symptomer. Året etter ble hun diagonstisert med kreft, riktignok på grunnlag av andre symptomer, men de første plagene kunne også indikert noe tilsvarende...

Blir forbannet, hvis du ikke tror på legen uansett hvorfor gå dit da. Og kom i allefall ikke å skyld på legen i ettertid fordi dere ikke vil gå.

Skrevet

Eh..ja.....

Som jeg sa så kan vi sitte her og synse alt vi makter, men det er kun en lege som kan gi en korrekt diagnose.

Det forandrer alikevel ikke det faktum at mange kvinner med hjerteproblemer blir avvist hos legene. Eller synes du det er for mye forlangt at man blir undersøkt hos en lege?

Skrevet
Eh..ja.....

Som jeg sa så kan vi sitte her og synse alt vi makter, men det er kun en lege som kan gi en korrekt diagnose.

Det forandrer alikevel ikke det faktum at mange kvinner med hjerteproblemer blir avvist hos legene. Eller synes du det er for mye forlangt at man blir undersøkt hos en lege?

:roll: Å herregud. Gjør oss alle en tjeneste og forsvinn helt til du har noe bedre enn bullshit å komme med.

Skrevet
:roll: Å herregud. Gjør oss alle en tjeneste og forsvinn helt til du har noe bedre enn bullshit å komme med.

Og der mistet du nettopp siste rest av saklighet. Rullemedøynenetilbaketildeg

Skrevet

Min fastlege var den som i sin tid fant ut at min mor var gravid med meg. følgelig har han kjent meg hele livet, i opp- og nedturer. Både han og legevakten klarte GJENTATTE ganger over ett år å overse mine symptomer. Jeg endte opp med med akutt kirurgi, hjertestans, koma osv.

så ikke alle som KJENNER fastlegen sin engang blir hørt.

Skrevet
Eh..ja.....

Visste du det at det ofte er en ting legen gjør kun for at pasienten skal bli fornøyd?

Hvis legen sitter med symptomene, blodprøver og EKG vil det sannsynligvis ikke komme noe mer info ved å undersøke pasienten. Men for all del placeboeffekten.

Når det er sagt så ville det nok gange både TS og h*n's lege om h*n bytter fastlege. Slitsomt både for lege og pasient dersom det ikke er noe tillit.

Skrevet
Min fastlege var den som i sin tid fant ut at min mor var gravid med meg. følgelig har han kjent meg hele livet, i opp- og nedturer. Både han og legevakten klarte GJENTATTE ganger over ett år å overse mine symptomer. Jeg endte opp med med akutt kirurgi, hjertestans, koma osv.

så ikke alle som KJENNER fastlegen sin engang blir hørt.

Nå er det slik at vanlige sykdommer er mest vanlig, leger er mennesker og det kan oppstå feil.

Det er ikke en gang slik at selv den beste legen kan finne ut det som er galt.

Skrevet
Jeg er hjertepasient og går på blodfortynnende, av den grunn er det en del bla. smertestillende jeg egentlig ikke skal bruke. Likevel, har jeg vondt og vet at en Ibux hjelper så tar jeg den Ibuxen.

Vet legen din at du bruker Ibuxen?

L17.1.1.7 Ibuprofen bla ibux er en NSAID's som ikke bør brukes sammen med aspirin hvis det er det du bruker som blodfortynnene pga fare for magesår. men kan jon hende at du bruker warfarin.

Er uansett VELDIG viktig at legen din vet om alle medisiner du tar.

Info på:

http://www.legemiddelhandboka.no

Skrevet
Selvføgelig har de gjort det.

Nei, det har de ikke gjort. Vært hos privat lege i dag. Fått time til gastroscopi, blodprøver og ny legetime!

Endelig en som faktsik tok meg seriøst!!!

Skrevet
Nå er det slik at vanlige sykdommer er mest vanlig, leger er mennesker og det kan oppstå feil.

Det er ikke en gang slik at selv den beste legen kan finne ut det som er galt.

Nå er det vanlig at hjerteklaffepasienter har en økt risiko for endokarditt og følgelig skal følges opp nøye når det er snakk om infeksjon/mistane om infeksjon. Dette ble ikke gjort.

Vet legen din at du bruker Ibuxen?

L17.1.1.7  Ibuprofen bla ibux er en NSAID's som ikke bør brukes sammen med aspirin hvis det er det du bruker som blodfortynnene pga fare for magesår. men kan jon hende at du bruker warfarin.

Er uansett VELDIG viktig at legen din vet om alle medisiner du tar.

Info på:

http://www.legemiddelhandboka.no

Jepp, det vet de. Det er ikke krise å ta en Ibux i ny og ne, men jeg kaster ikke innpå MANGE.

Jeg er i den uheldige situasjonen at jeg har leddgikt også, men er ingenting jeg kan bruke mot dette pga hjertet. Det jeg kan bruke fungerer ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...