Gå til innhold

Gi meg et svar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på legevakta i går fordi jeg siden lørdag har hatt store smerter i brystet. Der møtte jeg en veldig flink, ung lege som faktisk undersøkte meg! Det pleier de stort sett ikke å gjøre. Han finner da ut etter en EKG undersøkelse at jeg har mest sannsylig for stor hjerteventrikkel, han sier at jeg må gå til fast legen min og få rekvisisjon til ultralyd på hjerte. Jeg ble dritredd! Ringte alle venninner og familie og skremte alle skikkelig :sjenert:

Men idag da jeg var hos fatlegen min, så mener hun,uten noen undersøkelser, at den første legen tok feil, men at det bare var brusk som var vondt.

Da jeg prøvde og fortelle henne om symptomene mine, fikk jeg bare beskjed om at dette var en akutttime, og da kunne vi bare prate om det som var akutt. Hvis jeg ville prate om andre ting som plagde meg, så måtte jeg sette opp en ny time til dette.

Jeg er nå sur, redd og usikker på hva som skjer fremover... Og jeg har like vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BYTT fastlege!!!! :overrasket::overrasket:

Ellers kan man også få skikkelig brystsmerter pga angst, og det høres jo ut som du har litt å ha angst for akk nå! Ring legen din i morgen og si at du vil ha henvisning til spesialist!

Og etter hun har skrevet ut den til deg, kan du slå henne hardt i hodet med en hammer!! HMF!!!!

Lykke til, det går helt sikkert bra med deg! :klem:

Skrevet

Jeg synes legen burde undersøke deg, i det minste? Når det er sagt vet jeg ikke hvordan man påviser eller mistenker for stor ventrikkel, så kanskje ikke legen der og da kunne undersøke deg. Men det blir jo en lang prosess før videre undersøkelser om hun ikke henviste deg videre til noen som kunne ta bilder e.l, da... Ville tatt kontakt med legekontoret igjen og forklart situasjonen til noen andre enn fastlegen. Evt ta kontakt med legevakta/legen som undersøkte deg og hør.

Skrevet

Bytt fastlege!!

En lege som tar så lett på ting,ville ikke jeg ha stolt på.

:klem:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Bytt fastlege! Hva som egentlig er problemet er umulig for oss å svare på, men hun skal i det minste undersøke deg.

Skrevet

Mest sannsynlig en turnuslege eller fersk lege på legevakten og de er mer skvettne enn de med mer erfaring.

Skrevet

Det er verre om det er fastlegen din som tar feil enn legevaktlegen. Så er du i tvil selv, ta utgangspunkt i at det er bedre å sjekke for mye enn for lite.

Skrevet
Mest sannsynlig en turnuslege eller fersk lege på legevakten og de er mer skvettne enn de med mer erfaring.

Greit nokk...

Men om man kommer til fastlegen med brystsmerter, er det dårlig å avvise passienten og bagatellisere problemet uten en gang å ha unersøkt noe som helst.

Skrevet
Greit nokk...

Men om man kommer til fastlegen med brystsmerter, er det dårlig å avvise passienten og bagatellisere problemet uten en gang å ha unersøkt noe som helst.

Hvis det var virkelig alvorlig så hadde de aldri sendt TS hjem fra legevakta!!!

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke om de ville holdt meg igjen der hvis det hadde vært alvorlig... Jeg dro tilbake igår fordi smertene bare blir verre og jeg får bare beskjed om og ta smertestillende som faktisk er kontraindikert når det kommer til både hjertefeil og magesår, og siden de mistenker begge deler, så begynner jeg og lure litt på om man kan bi lege via internett kurs...

Jeg blir så provosert av og ikke bli tatt seriøst!

Skrevet

Skjønner du er provosert, og ikke for å skremme deg, men det har forekommet at folk har blitt sent hjem fra legen med symptomer på hjerteproblemer og dødd av det fordi de ikke ble tatt alvorlig.

Du har ikke mulighet til å prøve å få time med en annen lege? Det er vel kanskje vanskeligere på større plasser enn her jeg bor. Men om du ikke får hjelp noen annen plass synst jeg rett og slett du skal ringe til sykehuset og kreve at noe blir gjort. Kanskje de kan legge deg inn og gi deg en undersøkelse?

Skrevet
Skjønner du er provosert, og ikke for å skremme deg, men det har forekommet at folk har blitt sent hjem fra legen med symptomer på hjerteproblemer og dødd av det fordi de ikke ble tatt alvorlig.

Du har ikke mulighet til å prøve å få time med en annen lege? Det er vel kanskje vanskeligere på større plasser enn her jeg bor. Men om du ikke får hjelp noen annen plass synst jeg rett og slett du skal ringe til sykehuset og kreve at noe blir gjort. Kanskje de kan legge deg inn og gi deg en undersøkelse?

Det er akkurat derfor jeg blir skremt av det her... Jeg får hele tiden beskjed om at hjerteproblemer ikke gjør noe vondt, men jeg har vondt, jeg har dritvondt og da kunne de kanskje sjekket hvorfor jeg har vondt... Om det bare er psykisk, så er det fortsatt en sykdom, som jeg trenger hjelp til og behandle...

Skrevet

Dra til legevakten igjen i kveld.....

Til slutt må de da ta deg seriøst!!

Dette hørtes ikke bra ut!!!

Ta vare på deg selv!

Skrevet

Hvor står det skrevet at det er kontraindisert med smertestillende ved hjertesykdom? Aldri hørt om det før. Be heller om ny time hos fastlegen, det tar faktisk en stund å bytte, og legg problemet frem for ham/henne på nytt. For stor ventrikkel påvises ved ecco av hjertet, og det vil uansett ta en stund før du blir innkalt til undersøkelsen etter at du har levert rekvisisjonen, så ventetid må du dessverre regne med uansett.

Skrevet
Hvor står det skrevet at det er kontraindisert med smertestillende ved hjertesykdom? Aldri hørt om det før. Be heller om ny time hos fastlegen, det tar faktisk en stund å bytte, og legg problemet frem for ham/henne på nytt. For stor ventrikkel påvises ved ecco av hjertet, og det vil uansett ta en stund før du blir innkalt til undersøkelsen etter at du har levert rekvisisjonen, så ventetid må du dessverre regne med uansett.

De smertestillende jeg har fått resept på er kontraindikert. Jeg har time hos privat hjertespesialist 4. desember. Jeg fikk nemlig rekvisisjon på røntgen og ikke ekko av fastlegen min.

Jeg kommer til og bytte til privat lege her etter, ser ingen vits i og gå offentlig lengre. Da vil jeg heller betale mer og faktsik få hjelp, enn og bli sendt ut uten noe annet enn regning.

Skrevet

Du skal ikke ta smertestillende for symptomer på hjerteproblem, og heller ikke magesmerter. Det fordi det da tar bort smertene, men problemet, som kan vere veldig alvorlig fortsatt er der. Har du en diagnose så er det okey å ta smertestillende for det, men har du ikke skal du ikke gjøre det.

Skrevet

Bare for å spørre, er det tatt blodprøver av deg? En kollega av meg fikk så innmari vondt i hjerteregionen, hadde da veldig forhøyet crp, noe som tydet på betennelse. Hun hadde skikkelig vond, svimte av bare rett som det var, men at noen tok henne alvorlig, neida :sur:

Det var først når mannen hennes virkelig satte krav til legen at noe ble gjort. Det viste seg at hun hadde betennelse bak hjertet, dette var i sommer å hun er fortsatt ikke helt bra. Hun er tilbake i jobb og det blir bedre uke for uke.

Det trenger ikke være noe "farlig", men det er litt utrivelig når det oppstår smerter i hjerteregionen. Fint du får det undersøkt , lykke til :klem:

Skrevet
Bare for å spørre, er det tatt blodprøver av deg? En kollega av meg fikk så innmari vondt i hjerteregionen, hadde da veldig forhøyet crp, noe som tydet på betennelse. Hun hadde skikkelig vond, svimte av bare rett som det var, men at noen tok henne alvorlig, neida :sur:

Det var først når mannen hennes virkelig satte krav til legen at noe ble gjort. Det viste seg at hun hadde betennelse bak hjertet, dette var i sommer å hun er fortsatt ikke helt bra. Hun er tilbake i jobb og det blir bedre uke for uke.

Det trenger ikke være noe "farlig", men det er litt utrivelig når det oppstår smerter i hjerteregionen. Fint du får det undersøkt , lykke til  :klem:

Selvføgelig har de gjort det.

Skrevet
Jeg var på legevakta i går fordi jeg siden lørdag har hatt store smerter i brystet. Der møtte jeg en veldig flink, ung lege som faktisk undersøkte meg! Det pleier de stort sett ikke å gjøre. Han finner da ut etter en EKG undersøkelse at jeg har mest sannsylig for stor hjerteventrikkel, han sier at jeg må gå til fast legen min og få rekvisisjon til ultralyd på hjerte. Jeg ble dritredd! Ringte alle venninner og familie og skremte alle skikkelig :sjenert:

Men idag da jeg var hos fatlegen min, så mener hun,uten noen undersøkelser, at den første legen tok feil, men at det bare var brusk som var vondt.

Da jeg prøvde og fortelle henne om symptomene mine, fikk jeg bare beskjed om at dette var en akutttime, og da kunne vi bare prate om det som var akutt. Hvis jeg ville prate om andre ting som plagde meg, så måtte jeg sette opp en ny time til dette.

Jeg er nå sur, redd og usikker på hva som skjer fremover... Og jeg har like vondt...

Hadde du hatt hjerteinfarkt sa hadde du vart dod na!!

Stor hjerteventrikkel gir heller ikke smerter over natten.

Skrevet
Hadde du hatt hjerteinfarkt sa hadde du vart dod na!!

Stor hjerteventrikkel gir heller ikke smerter over natten.

Fælt så pessimistisk du var da, er da mange som gjennomgår uoppdagede og ubehandlede hjerteinfarkt uten å miste livet.

Ikke det at jeg tror det er det som feiler deg, ts. Leit at du får et så dårlig møte med helsevesenet. Men det er mange forskjellige leger der ute, og forskjellene ligger nødvendigvis ikke i skillet mellom det offentlige og private.

Og så tviler jeg på at det er de EKG-funnene som legen gjorde som forårsaker disse smertene hos deg, årsakene kan være så mange. Men jeg håper du snart er på bedringens vei. Lykke til med utredninga hos spesialist.

Og sist men ikke minst: hva med å ringe legevakta og forhør deg ang. de medisinene. For du skal selvfølgelig slippe å gå å ha vondt når det finnes smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...