Lizz Skrevet 7. november 2006 #1 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg langrenn ski - og lurer på hva jeg bør se etter. Skal bruke de til vanlig turgåing. Hvilke sko og staver anbefales? Ser også at de forskjellige sportsbutikkene selger pakke med ski, sko og binding. Noen dere kan anbefale? Endret 7. november 2006 av Lizz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 7. november 2006 #2 Del Skrevet 7. november 2006 Kjøpte meg en slik pakke for 2-3.000 på XXL for et par år siden, og jeg er veldig fornøyd med de. I forhold til min fars konkurranseski har de litt dårlig glid, men så bruker jeg de til å gå turer og trene på, ikke til å gå skiløp. Dessuten blir de mindre bakglatte... Stavene mine har jeg sikkert hatt i ti år - aluminiumsstaver fra Swix. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Del Skrevet 7. november 2006 Vet ikke hva du ønsker, med vanlig turgåing, mener du i løyper eller f.eks små fjellturer utenom løypene? Det er i alle fall slik at mørk såle under skien gir bedre gli enn lys såle. Smørefrie ski glir best i mildvær, mens ski som smøres glir bedre hvis snøen er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå