Gå til innhold

Jeg har gjort noe dumt,

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden giftet søstera mi seg med en mann jeg ikke likte.

Jeg kuttet kontakten med henne, og ga beskjed at jeg ikke ville vite av henne så lenge hun var gift med han.

For et par mnd siden døde hennes mann. Jeg var ikke i begravelsen.

Tok kontakt med henne etterpå og ba om tilgivelse.

Fikk beskjed at så lenge hun ikke var god nok når hun var gift, så var hun heller ikke god nok som enke.

Og hun sa også at noe kontakt kom det aldri til å bli mellom oss igjen.

Jeg angrer bittert og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ikke likte ved hennes mann. Kanskje var rett og slett at jeg ikke likte at hun var lykkelig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår søsteren din godt, og dette er nok bare noe du må lære deg til å leve med.

Og likte du ikke mannen hennes fordi han gjorde henne lykkelig, da har jeg faktisk ikke ord for hva jeg mener om deg.

Du tok ditt valg, så lær deg å leve med det.

Skrevet

Oj oj oj. Må si jeg skjønner søstra di godt. Det var da en merkelig holdning? Å kutte kontakten med ei søster fordi man "ikke liker" mannen hennes... :overrasket: Sannelig ikke godt å si hva du skal gjøre for å rette opp noe sånt. Tida leger alle sår forhåpentligvis.

Skrevet
Forstår søsteren din godt, og dette er nok bare noe du må lære deg til å leve med.

Og likte du ikke mannen hennes fordi han gjorde henne lykkelig, da har jeg faktisk ikke ord for hva jeg mener om deg.

Du tok ditt valg, så lær deg å leve med det.

Enig.

Synd du ikke tok til vett tidligere.

Skrevet
Enig.

Synd du ikke tok til vett tidligere.

Meg dette. Var vist utlogga.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Piper. TS får ingen sympati fra meg i hvert fall.

Gjest Gjest_Ramboline_*
Skrevet

Du tok et valg og nå må du leve med det. Syns ikke synd på deg og forstår godt søsteren din.

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Tenker på søstra di. Helt sikkert vanskelig for henne å tilgi deg midt i sin egen sorgprosess. Det må virke litt falskt når du kommer sånn i ettertid og ber om tilgivelse, hun har sikkert ingenting å gi for øyeblikket. Du får nok ta tida til hjelp, en fin tanke hvis du ved å bli kjent med mannen hennes hadde kunne hjelpe henne gjennom sorgen, minnene.

Hvorfor sier hun forresten at hun ikke er god nok - var det ikke mannen hennes du hadde dårlig kjemi med ?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvorfor sier hun forresten at hun ikke er god nok -  var det ikke mannen hennes du hadde dårlig kjemi med ?

Sikkert fordi ts ikke hadde kontakt med henne da, men vil det nå.

Skrevet
Tenker på søstra di. Helt sikkert vanskelig for henne å tilgi deg midt i sin egen sorgprosess. Det må virke litt falskt når du kommer sånn i ettertid og ber om tilgivelse, hun har sikkert ingenting å gi for øyeblikket. Du får nok ta tida til hjelp, en fin tanke hvis du ved å bli kjent med mannen hennes hadde kunne hjelpe henne gjennom sorgen, minnene.

Hvorfor sier hun forresten at hun ikke er god nok -  var det ikke mannen hennes du hadde dårlig kjemi med ?

Søsteren var jo tydeligvis ikke god nok å ha kontakt med, siden hun hadde en mann TS ikke likte.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet i alle fall en ting - midt i sorgen er dette helt feil ting.

Du får vente en stund og prøve på nytt.

Med mindre din søster var gift med en konemishandler, svindler, tyv, eller annet som kunne gå ut over din familie fatter jeg ikke holdningen din. At man ikke liker sin svoger kan hende selv den beste. Men man trenger jo ikke gå ned dørene til hverandre av den grunn. Det er temmelig dramatisk å si det du gjorde. En annen ting er at dersom du virkelig brydde deg om henne burde du faktisk ha gått i begravelsen.

Hvis det virkelig er sånn at du ikke en gang vet hvorfor du ikke likte mannen hennes så kan jeg heller ikke forstå hvorfor hun skulle tilgi deg i dag.

Skrevet

Hvis hun er i stor sorg etter å ha mistet mannen sin, skjønner jeg godt at hun ikke har noe behov for å omgås deg akkurat nå.

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Tenkte muligens at ts hadde vært klar nok overfor søsteren sin at det ikke var hun som var problemet med mannen hennes. Søsteren hennes må selv sagt føles seg undervurdert eller mindreverdig på grunn av mannen hun har valgt.

Ellers kunne man jo tenke at her lå det mere bak - søsterrivalisering eller noe lignende. Vanligvis kutter man ikke kontakten på grunn av mannen. Man forsetter jo å snakke med sin egne søsken likevel - om enn litt amputert.

Skrevet
Tenkte muligens at ts hadde vært klar nok overfor søsteren sin at det ikke var hun som var problemet med mannen hennes. Søsteren hennes må selv sagt føles seg undervurdert eller mindreverdig på grunn av mannen hun har valgt.

Ellers kunne man jo tenke at her lå det mere bak -  søsterrivalisering eller noe lignende. Vanligvis kutter man ikke kontakten på grunn av mannen. Man forsetter jo å snakke med sin egne søsken likevel - om enn litt amputert.

Søsteren kan jo ikke ha vært god nok, siden hun også ble valgt bort på grunn av mannen hun giftet seg med.

Jeg personlig tror at TS liker når søsteren har det vondt, og derfor passer det fint å ha kontakt med henne nå. For bare det å si at hun kanskje ikke likte mannen fordi han gjorde søsteren lykkelig, sier jo utrolig mye om TS som person. Så ja det ligger nok mer bak enn det vi vet, men jeg forstår godt at søsteren ikke ønsker kontakt.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jepp.

Jeg vet i alle fall en ting - midt i sorgen er dette helt feil ting.

Du får vente en stund og prøve på nytt.

Med mindre din søster var gift med en konemishandler, svindler, tyv, eller annet som kunne gå ut over din familie fatter jeg ikke holdningen din. At man ikke liker sin svoger kan hende selv den beste. Men man trenger jo ikke gå ned dørene til hverandre av den grunn. Det er temmelig dramatisk å si det du gjorde. En annen ting er at dersom du virkelig brydde deg om henne burde du faktisk ha gått i begravelsen.

Hvis det virkelig er sånn at du ikke en gang vet hvorfor du ikke likte mannen hennes så kan jeg heller ikke forstå hvorfor hun skulle tilgi deg i dag.

Han var svigerforeldrenes største drøm. Alle forgudet han, bare ikke jeg.

Søsteren kan jo ikke ha vært god nok, siden hun også ble valgt bort på grunn av mannen hun giftet seg med.

Jeg personlig tror at TS liker når søsteren har det vondt, og derfor passer det fint å ha kontakt med henne nå. For bare det å si at hun kanskje ikke likte mannen fordi han gjorde søsteren lykkelig, sier jo utrolig mye om TS som person. Så ja det ligger nok mer bak enn det vi vet, men jeg forstår godt at søsteren ikke ønsker kontakt.

Jeg var og er ikke lykkelig selv. Så jeg vil vel ikke at andre skal være lykkelig.

Gjest beekeeper
Skrevet
Dette må være en tulletråd.  ;)

Hvorfor sier du det? Det er da alldeles ikke sikkert?

Uansett kan hun godt få råd, i tilfelle hun er i den situasjonen hun beskriver.

Skrevet
En annen ting er at dersom du virkelig brydde deg om henne burde du faktisk ha gått i begravelsen.

min første tanke også, det MINSTE du kunne gjort var å gå i begravelsen.

OM man er glad i noen, så er man der for de når de har det vondt, søsteren her hadde det helt garantert vondt når hennes mann, som tydeligvis gjorde henne lykkelig, døde fra henne.

at søstern ikke engang gidder være der for henne i begravelsen, så hadde døren vært lukket for gjenforening for lang tid fremover for min del og.

skjønner godt at hun ikke er interessert, og det ER faktisk ikke ett krav å bli tilgitt når man har oppført seg direkte stygt, det er ikke alt som kan tilgies før en evt skulle være klar for det selv.

og du har ikke gjort noe dumt, du har gjort noe forferdelig egoistisk og stygt mot neon som sikkert var glad i deg og som du dyttet vekk.

lev med det og håp at hun tilgir på ett senere tidspunkt, men du bør ALDRI forvente at hun gjør det, du kan bare håpe.

Skrevet

om noen ga meg valget mellom ei dame eller familien ville den som ga valget tapt, du har ingen respekt for andre om du gir et slik valg.

Skrevet

Jeg skjønner søsteren din godt, å bli valgt bort fordi noen ikke likte mannen min, for så å ta kontakt så fort han er død, det hadde jeg aldri tilgitt.

Det er rett og slett så vanvittig respektløst at jeg har ikke ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...