Gå til innhold

hopp-på turer

Gla'jenta

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen erfaring med slike turer hvor du bestiller reisen rett før en drar, og ikke har spesifisert bosted? er det da stor sjanse for å havne i et rottereir, eller går det greit?

har lyst til å ta en tur til hellas til sommeren, men har ikke akkurat særlig god råd...hvor mye koster i såfall en slik tur? noen som vet? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det finnes stadig vekk turer i området 1500-2500.. Des fler krav (tidspunkt, land osv) du har til høyere må du sannsynligvis..

Hellas er nok ikke nødv. det billigste..

Og klart at du kan havne hvor som helst.. Bra, middels, på grensen til dårlig.. Men husk at du kan jo ofte finne deg et annet hotell selv etter at du har kommet fram.. litt ekstra penger blir det jo.. men er det virkelig ille, så kan det kanskje være verd det?

selv elsker jeg billigturer.. jeg vil ut og se og bryr meg veldig lite om standard på hotell osv..

når jeg kommer et sted reiser jeg gjerne litt rundt og bor på ulike hoteller uansett.. så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv veldig god erfaring med hopp-på-turer. Det er en del innlegg om dette her fra før, søker du på "hopp-på-tur" eller "uspesifisert" regner jeg med du finner noe.

Skal du reise i fellesferien er det liten mulighet til å finne billige turer, de billigste billettene kommer når det er lite folk som reiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til Hellas for noen år siden. Kjøpte bare flybillett, bestilte ingen overnatting. Overnatting fikset vi selv da vi kom fram - ikke noe problem.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Hvor bør en eventuelt bestille en slik tur,og når på året er det lettest å få et brukbart hotell? i juni- juli er det vel kanskje vanskelig? det er nemlig da sambo har fri så vi kan ta en ferie...har tenkt å bruke max 3000 på hotell og reise (uten lommepenger da selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med reisebyråene. De har også oversikt over hva som er vanlig pris for overnatting man fikser selv. På nettet finner du også mange linker om du søker f.eks. på øyhopping, hellas.

Vibs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hellas bør du uansett ikke bestille hotell på forhånd, med mindre du har med små barn eller resier midt i den travleste sesongen. Blir både billigere og bedre om du ordner det når du kommer frem, og da er det jo heller ingen problem å få se rommet først eller flytte etter en natt dersom ting ikke er som de skal. Men man må jo prute da..det er forresten veldig morsom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren for to år siden hoppet jeg og ei venninne på en tur til ei gresk øy. :briller: Dette var i juli og vi bestilte billletten bare 3-4 dager før avreise.

Hotellet var sånn midt på treet, men det er fullt mulig å bytte (mot et mellomlegg) dersom det er ledig på andre hotell. Turen vår kostet rundt 3000,- inkl. hotell fra Oslo. For meg spiller ikke hotellstandarden så stor rolle siden jeg liker å reise litt rundt og tilbringer lite tid på rommet, men dersom dere helst vil ha litt bra standard kan det nok være lurt å se etter hotell selv. Private personer leier også ut små hus/leiligheter noen steder, og de KAN være riktig så koselige. Kan kanskje være litt vanskelig å søke etter disse på nett, men når dere kommer frem er det bare å høre i turistinformasjonen. Kommer nok til å hoppe på flere turer da jeg synes det er bedre å spare penger på reisen/hotellet for å heller kunne bruke dem på opplevelse på feriestedet :D

Lykke til!!

Tigerpia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis du har ferie i slutten av juli og begynnelsen av august tror jeg det er en fordel å bestille hotell på forhånd. Da har Grekerne selv ferie og det er ganske fult menge steder.

For en del år siden reiste jeg og noen venner på øyhopping i Hellas. Vi reiste i mai, og hadde det supert. Vi ble møtt på kaia av utleiere, og det var bare å vrake og velge.

Samme år reiste ei annen vennine også på øyhopping i Hellas, de reiste i august. Hun har en helt annen historie å fortelle. De fant nesten ikke noe sted å bo, trasket rundt i timesvis. Det var fult og køer overalt også på spisesteder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan som regel oppgradere bosted og område.

Prisen som står i avisa e.l. er grunnprisen. Du vet ikke hvor du havner og du kan risikere å få bosted uten eget bad.

Hvis du betaler litt ekstra er du garantert å få eget bad, betaler du mer er du garnatert å få leilighet (ikke vanlig hotellrom), betaler du enda mer er du garantert å havne i et bestemt område.. osv.

Min erfaring er at du ikke sparer mye på dette, hvis du velger å oppgradere. Å havne på et sted uten eget bad/toalett er dessuten en sjeldenhet.

Det er heller ikke mye å spare på kun fly (finne bosted selv) hvis du ikke har skikkelig flaks. Sjekket dette når vi bestilte ferien vår og flyturen kostet det samme som halve ferien.. det ville blitt dyrere for vår del.

Vi snakket med noen som hadde tatt en hoppe-på-tur samtidig som vi dro. De hadde betalt 1500 mindre enn oss for 2 uker og bodde ikke særlig sentralt. De hadde også mindre bosted og dårligere standard. Men dette varierer sikkert fra sted til sted og etter "flaksen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...