Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Del Skrevet 3. november 2006 Er det noen som jogger vinterstid, som kan fortelle meg hvordan dere klarer å holde dere på beina? Fins det joggesko med god demping, som er egnet på glatta? Jeg begynte å jogge i vår, og har kommet så godt i gang - så kom vinteren... (her i Trøndelag ihvertfall) :klø: Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #2 Del Skrevet 3. november 2006 DET lurer jeg også på. Vinters er orntli kjipern når det gjelder løping.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 4. november 2006 #3 Del Skrevet 4. november 2006 Er det noen som jogger vinterstid, som kan fortelle meg hvordan dere klarer å holde dere på beina? Fins det joggesko med god demping, som er egnet på glatta? Jeg begynte å jogge i vår, og har kommet så godt i gang - så kom vinteren... (her i Trøndelag ihvertfall) :klø: Takker for svar! ← Icebug, et svensk skomerke, har utviklet løpesko som egner seg for isete underlag. Løplabbet selger disse. Har et par selv, fjorårets modell, men har ikke testa de ut til løp, kun gange. Har aldri sklidd eller falt med de på beina, selv på skikkelig hålkeføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #4 Del Skrevet 4. november 2006 Uff ja, vinteren er ikke noe særlig når man har kommet godt igang med løpinga. Jeg løp hele vinteren ifjor med vanlige joggesko, men bor i sentrum av Oslo så det er jo ikke så voldsomt glatt. Det er ikke skiføre der du bor da? Skigåing er veldig bra trim og mye mer skånsomt for leggene. Hvis man løper mye på is og hardt underlag ber man jo nesten om å få problemer med beinhinnene osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #5 Del Skrevet 4. november 2006 Trådstarter her: Tuuuusen takk, Vilja! Disse må prøves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #6 Del Skrevet 4. november 2006 Det er ikke skiføre der du bor da? Skigåing er veldig bra trim og mye mer skånsomt for leggene. Hvis man løper mye på is og hardt underlag ber man jo nesten om å få problemer med beinhinnene osv... ← Trådstarter igjen: Enig med deg, men jeg er ikke sååå flink til å gå på ski... Det er liksom så mye lettere å bare slenge seg ut døra etter jobb/ på en lørdagsmorra, enn å sjekke gradestokken, smøre skia og kjøre til ei lysløype Men - har tenkt masse på å investere i gode ski, og lange ut! Har en toåring som sikkert hadde kosa seg i pulk - og er vel stor nok til snart å begynne å leke seg med ski og staver selv! Skia mine er 15 år gamle og relativt lite brukt. Får vel gjøre noe med det også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 4. november 2006 #7 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har også nylig blitt bitt av løpebasillen, men det er enda ikke veldig kaldt der jeg bor. Men når det blir minusgrader - hva kler dere på dere for å løpe? Flere lag, spesielle klær, lue, hansker? Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #8 Del Skrevet 4. november 2006 Trådstarter igjen: Enig med deg, men jeg er ikke sååå flink til å gå på ski... Det er liksom så mye lettere å bare slenge seg ut døra etter jobb/ på en lørdagsmorra, enn å sjekke gradestokken, smøre skia og kjøre til ei lysløype Men - har tenkt masse på å investere i gode ski, og lange ut! Har en toåring som sikkert hadde kosa seg i pulk - og er vel stor nok til snart å begynne å leke seg med ski og staver selv! Skia mine er 15 år gamle og relativt lite brukt. Får vel gjøre noe med det også... ← Man trenger jo ikke så svanaserte ski da. Jeg hadde opprinnelig noen ski fra 80-tallet, men for noen år siden kjøpte jeg skipakke (ski, støvler, bindinger) til en tusenlapp. Disse er så absolutt gode nok når man skal gå i preparerte løyper. Og prisen er jo ikke mer enn for et par joggesko. Men du bær trene opp triceps med manualer før du begir deg ut på skitur, jeg er iallefall selv altfor svak i denne muskelen uten å ha trent målbevisst før skisesongen. Jeg har også nylig blitt bitt av løpebasillen, men det er enda ikke veldig kaldt der jeg bor. Men når det blir minusgrader - hva kler dere på dere for å løpe? Flere lag, spesielle klær, lue, hansker? Tips mottas med takk! ← Man trenger jo ikke kle på seg all verden, siden man jo forhåpentligvis blir varm i løpet av ture. Nå vet jeg jo heller ikke hvor du bor, så litt vanskelig å gi råd da. Selv bor jeg i Oslo sentrum, og her er det alltid mye varmere enn ute i marka pga all eksosen osv. Jeg pleier å bruke løpetights , høyhalset genser og collegegenser, i tillegg bruker jeg lue eller pannebånd. Jeg bruker aldri hansker, trekker bare genseren ned over hendene hvis det blir veldig kaldt. Det kan i tillegg være lurt å investere i en refleksvest så du synes for biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg har nettopp kjøpt meg en sånn tights som har vindtett stoff på framsiden av lårene (over knehøyde) Suuuper på høstdager med sur vind, har enda ikke prøvd den i minusgrader. (Ja det ser teit ut med sånn løpetights, men det er funksjonelt) Kjøpte meg en Bavac langermet trøye til å ha under en tynn fleece jakke fra Nike - og har tynn vindtett jakke over denne igjen dersom mye vind. Skal kjøpe meg sånne Icebugs Venter på å investere i lett fleece lue og evt leggvarmere... Må nok revurdere buksa når det blir noen minusgrader, kanskje kjøpe meg en pustende (?) fôret vindtett joggebukse - skal spørre folk med peiling f.eks på Løplabbet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #10 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg bruker brodder. Sånne som er som er som en slags plastsåle du bare trer utenpå skoene. Funker ikke når det bare er glatt. Bør helst ha noe snø å løpe på så det ikke blir så hard for bena. O Fungerer veldig fint for meg, og koster så mye gjør det heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 10. november 2006 #11 Del Skrevet 10. november 2006 Noen sportsbutikker setter pigger i joggeskoene for deg, samme type som på piggdekk. Da får du i alle fall utmerket feste, men det er ikke godt på asfalt uten is/snø! Klær for løping vinterstid: Jeg foretrekker superundertøy (bukse og genser) under vindtett treningsdress, hansker og pannebånd. Jeg har også en vintertights (tykkere og vindtett foran), men synes ikke den holder når det blir skikkelig vinter. Refleksvest er en selvfølge hvis det er mørkt. Blir det veldig kaldt bruker jeg selvsagt lue i stedet for pannebåndet, tykkere hansker og skjerf/hals, og gjerne en tykkere jakke og/eller en fleece. Og ullsokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå