Gå til innhold

Forelska i fastlegen...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er ulykkelig forelska i fastlegen min.

Hvorfor? Vel, han er snill og har en utstråling som bare får meg helt varm.

Men jeg kan jo ikke si at jeg er interessert i han, jeg kjenner han ikke

privat. Har bare blitt så betatt av han. Jeg skjemmes her jeg sitter i slutten

av 20-årene som en tenåring og drømmer om mannen og ser for meg hvor fint vi kunne hatt det sammen. :sjenert:

Hvordan skal jeg få til å glemme han? Tror ikke han er interessert i en som meg. Jeg vet jo ikke engang om han er singel. Har ikke sett noen ring, men det trenger ikke å bety noe...

For han så er jeg nok en helt vanlig pasient med sine problemer...

Huff. Jeg må nok bare glemme han så fort som mulig. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lege-pasient forhold er ikke lov...

men det kan jo skje.

var på en legevakt en gang- mamma dro meg med siden jeg ikke klarte å svelge mitt eget spytt. han tok seg god tid og vi snakka om løst og fast(sikkert hans måte å behandle pasientene på,men...) og jeg kjente en kjemi mellom oss-jeg kjente meg tiltrukket av han. jeg er i midten av 20 årene og har beina godt planta på jorda så jeg syntes det var en søt opplevelse... men mammaen min konstaterte at, "du, han legen likte nok deg litt-jeg så det på blikket hans!"

med denne lille fjollete historien vil jeg si: det er mulig! og sikkert ikke første gang det skjer at en lege og en pasient liker hverandre... og det er sikkert mange som har blitt par også!

(men ikke vi,jeg traff en annen like etterpå... men om ikke... så skulle jeg dratt en tur til legevakta-uten mamma på slep ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg følt at han hadde hatt SÅNN interesse for meg tilbake, hadde jeg selvsagt byttet fastlege. Men hvis han ikke har lov, så vil han sikkert ikke vise det på noen måte heller.

Enn om jeg tilfeldigvis møter han en helg jeg er på et utested...(nå vet jeg ikke om han har noe forhold og om han i det hele tatt går ut)...kan vi da hilse på hverandre og snakke som to privatpersoner? Eller er jeg fremdeles hans pasient da også?

Jeg har jo full forståelse at han eller jeg ikke kan sjekke hverandre når jeg kommer i arbeidstiden hans som pasient.

Sukk, det er bare det at jeg har så lyst til å bli bedre kjent med han. Han virker så ordentlig, snill og intelligent. Det er vanskelig å finne slike menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Det er jo en sjanse for at han føler noe for deg, men det har han rett og slett ikke lov til å leve ut så lenge du er hans pasient. Dette gjelder også om du skulle møte ham på byen. I så fall må pasientforholdet opphøre, og ideelt sett bør det vel gå en tid etter at dette er avsluttet. En lege vil være i en maktposisjon i forhold til en pasient. Men har også hørt om et par som traff hverandre på denne måten (de innledet et forhold etter at de avsluttet pasientforholdet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da like langt samme hvordan jeg ser på denne saken, fordi han ikke kan si noe. Jeg vil jo ikke avslutte pasientforholdet fordi jeg er interessert i han. Det hadde vært noe annet hvis han hadde gitt meg et hint om det. Men jeg blir bare forvirra. Tror ikke at han føler på det på den måten for meg, har ikke merket en sånn gnist mellom oss. Det er bare jeg som falt for han og drømmer og drømmer...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ei som pleide å ha fastlegen sin på vorspiel. Blir jo ikke det samme, men han var jo en sjarmis og la ned en del jenter. Ikke alle leger tar all etikk like alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om man er gift eller sammen med en lege, har man ikke lov til å bli behandlet av ektefellen/samboer/kjæreste da?

:riste:

Og akkurat det å bli forelsket/betatt av legen sin er ikke akkurat uvanlig. En lege er en person som er betalt for å vise omsorg, lytte og hjelpe. En lege er ofte en man betror intime, personlige ting til (som et ledd i en behandling).

Og å møte forståelse hos et menneske er noe man kanskje savner i sitt liv.

Men man må ikke glemme at legen er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke uvanlig å bli forelsket/betatt av legen sin, nettopp pga han lytter og viser omsorg, men et pasient/lege-forhold er ulovlig, legen kan risikere å miste autorisasjonen og bevilgningen sin. Og hvis en allerede er sammen med en lege så bør ikke han verken behandle sin partner, barn eller familiemedlemmer pga det kan bli etterspill, f.eks med forsikring

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hur gick det? Jeg er i lignende situation :) 

Anonymkode: a75f9...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hur gick det? Jeg er i lignende situation :) 

Anonymkode: a75f9...592

Du gir ikke opp? 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frkwitch skrev:

Du gir ikke opp? 🙄

Aldrig :) 

Anonymkode: a75f9...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2006 den 20.28, Gjest Gjest skrev:

Jeg er ulykkelig forelska i fastlegen min.

Hvorfor? Vel, han er snill og har en utstråling som bare får meg helt varm.

Men jeg kan jo ikke si at jeg er interessert i han, jeg kjenner han ikke

privat. Har bare blitt så betatt av han. Jeg skjemmes her jeg sitter i slutten

av 20-årene som en tenåring og drømmer om mannen og ser for meg hvor fint vi kunne hatt det sammen. :sjenert:

 

Hvordan skal jeg få til å glemme han? Tror ikke han er interessert i en som meg. Jeg vet jo ikke engang om han er singel. Har ikke sett noen ring, men det trenger ikke å bety noe...

 

For han så er jeg nok en helt vanlig pasient med sine problemer...

 

Huff. Jeg må nok bare glemme han så fort som mulig. :grine:

Neida, du bare tar kontakt på privaten. Blir det noe mellom dere, så bytter du lege. Intet problem :)

Anonymkode: 8ed83...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida, du bare tar kontakt på privaten. Blir det noe mellom dere, så bytter du lege. Intet problem :)

Anonymkode: 8ed83...94b

Snakker du av egen erfaring? :) 

Anonymkode: a75f9...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du av egen erfaring? :) 

Anonymkode: a75f9...592

Nei, men ser at tråden er tolv år gammel. Ho ho. Ja, hvordan gikk det, mon tro...

Anonymkode: 8ed83...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hur gick det? Jeg er i lignende situation :) 

Anonymkode: a75f9...592

Er det du som er så forelska i legen/tideligere legen din at det er SKUMMELT? 

Helt alvorlig? Du må no få hjelp. At du er så opphengt i en mann er direkte helsefarlig! Du ødelegger deg (og hans liv om du velger å gå videre) ..

Se no til å ta kontakt med han så du blir avvist en gang for alle, for det vil du garantert bli!!!!!! 

Makan......

Anonymkode: 9f479...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som er så forelska i legen/tideligere legen din at det er SKUMMELT? 

Helt alvorlig? Du må no få hjelp. At du er så opphengt i en mann er direkte helsefarlig! Du ødelegger deg (og hans liv om du velger å gå videre) ..

Se no til å ta kontakt med han så du blir avvist en gang for alle, for det vil du garantert bli!!!!!! 

Makan......

Anonymkode: 9f479...838

Dette problemet er legens skyld og ansvar, og han bør avskiltes når han forårsaker slike problemer hos en pasient. Leger skal gjøre pasientene friske og ikke syke.

Anonymkode: 3b967...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...