Gå til innhold

19 år - Forelsket i 42-årig sjef!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jente19

Hei Dina 19.

Hadde først tenkt å la være å svare, men da jeg selv har vært i samme situasjon så føler jeg at jeg kan ha noe å si her.

Da jeg var 18 så gjorde jeg samme "tabbe", jeg falt for en godt voksen mann (50+), han var gift og hadde barnmen. Han forførte meg med glans. Han fortalte hvor spesiell jeg jeg var, at dette hadde han aldri følt tidligere, at hadde han vært 30 år yngre så ville han giftet seg med meg osv. Jeg hadde lenge sett for meg han, og ble jo opp i skyene glad da han kom med slike uttalelser, og ellers andre pene ord om meg.

Vi innledet et forhold... Og jeg fikk selvsagt mine erfaringer med dette, noen av disse vil jeg kort ramse opp:

* Han har mye å gi deg av den sexuelle glede, men du må belage deg på å alltid leve på hans premisser. Han vil aldri forlate kona, og det vil alltid forbli skjult!

* Mannen er egoistisk, han tenker ikke på konsekvensene. Han tenker kun på seg selv (vet du ikke tror det, men slik er det) Dine følelser vil bli såret, det samme vil hans families - og eventuelle venner. Blir det kjent vil han bli støtt ut (!!!)

* Jo mer dere møtes, jo tettere blir du knyttet til han. Dette vil hemme dine prestasjoner på skole/studier, dine troverdighet blant venner og famile - HUSK: du kan aldri fortelle dette til noen. Familie og venner må aldri vite, og du vil leve på løgn hele tiden. Er det det du ønsker, å måtte lyve til alle, ikke kunne fortelle hva om mannen du føler så sterkt for?

Etter et lengre forhold som gikk alt for langt fra mitt synspunkt, klarte jeg omsider å bryte med denne mannen. Jeg føler meg nesten hjernevasket i ettertid. Han gikk så langt at han ønsket å bryte med kona for min del, men da gikk det opp for meg at jeg ikke skulle la fremtiden min bli ødelagt på grunn av han. Er du bundet til han, så vil du ikke holde øynene oppe for fremtidige kjærester. Da sitter du omsider alene med kjærlighetssorg for en mann som høyst sannsynlig har brutt pga sin samvittighet for familie. For tro du meg, samvittigheten vil komme, og han vil få kalde føtter (ja, jeg har flere erfaringer med eldre - hvor dette har hendt.)

Da er det ikke du som må si opp jobben, men det er han som må be deg gå.

Jeg vet hva du føler, jeg har følt det selv. Det er frustrerende, og lett å falle for fristelsen. Både du og jeg vet at du vil la deg forføre om han kommer med flere tilnærmelser, derfor bør du unngå dette. Helst bør du si opp jobben, men om du føler det ikke er riktig så må du holde AVSTAND.

Jeg har hatt mine kjærlighetssorger for eldre menn, jeg trodde en periode at jeg kun kunne falle for disse. En har jeg elsket av hele mitt hjerte, jeg er kjeme glad i han enda - men jeg mener han gjorde en "forbrytelse" med å dra meg inn i noe han ikke kunne stå for siden. Per i dag er vi gode venner, vi begge har gått med på premissene om at vi aldri skal komme nær igjen. Ikke fordi vi ikke vil, men fordi det er galt både for han og meg. Vi møtes ikke, vi skriver kun til hverandre.

Etter en tyngre tid kom jeg meg over dette, og jeg har omsider funnet meg en kjærest som ikke er mer enn 8 år eldre enn meg.

Nå i ettertid skulle jeg faktisk ønske jeg hadde alt unnagjort, jeg har ødelagt mye av forholdet til mine venner og min familie. nettopp på grunn av løyner, og tanker jeg ikke kunne fortalt. Jeg ble innesluttet og hemmelighetsfull, jeg mistet helt kontakten. Dette har heldigvis rettet seg opp nå, men jeg har lovet meg selv aldri å innlede forhold til gifte eldre menn igjen. Selv om jeg vet fristelsen kan komme, så skal jeg motstå den.

Mitt enenste og desidert riktige råd til deg, må være at du skal holde deg langt unna denne mannen. Kjære vene, tro på meg - jeg som har erfart - du vil ende opp såret. Du vil miste mye av det du har i dag. Du vil komme til å angre. Det vonde vil overveie den kortvarige gleden du får med dette. Slutt jobben din, ikke frist deg selv eller han. Han vil såre deg.

Jeg vet du sier at han ikke er som de andre, men det er bare tull. En gift mann er en gift mann. Og en på 42 år vil aldri velge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Selv i 2003 lar jenter seg lure av voksne menn med både familie og forpliktelser. Man kan begynne å lure på oppdragelsen til disse jentene, og ikke minst vettet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, det er faktisk veldig mange som ikke tenker konsekvenser og fornuftige leveregler når de er tenåringer (som man faktisk er når man er 19.)

Det er på en måte ikke meningen at man skal behøve å være like voksen og fornuftig når man er 19 som når man blir eldre. selv om vi lever i 2003, så håper jeg virkelig ikke det medfører at tenåringer må oppføre seg og være som 30-40 åringer!!! Å miste ungdomstiden er noe ingen fortjener!

Dina19:

Det er overhode ikke rart at du føler du faller for denne mannen, det er vel en litt typisk følelse, å bli begeistret for kjekke, voksne menn. Jeg mener, hvor mange har ikke opplevd forelskelse i lærer, trener eller annen voksen, kjempegrei person?

DU gjør på en måte ikke noe unormalt ved at du liker den oppmerksomheten han viser deg, det at du faller for dette er det mange før deg som har gjort.

Men han, på den annen side, er som Vibeke og mange andre sier, ikke like "uskyldig"! Les siste svaret fra Vibeke, hun skriver godt hvordan de aller aller aller fleste voksne menn fungerer i forhold til 19 år gamle, deilige piker! Han VET hvordan han skal få deg på kroken, og det er DET han gjør! Nettopp ved å spille, late som han sliter, være skrekkelig forsiktig, komme med akkurat rette mengden tilsnakk. Og han kommer til å fortsette med dette, han kommer ant. til å prøve å føre det videre! Så dersom du lar han styre det, så havner du veldig raskt i samme situasjon som jente 19år over her!!

Verden roterer mye rundt en selv og ens egne oppfatninger når man er 19, de fleste av oss har enda ikke utviklet oss til å se ting fra ett større perspektiv. det er en del av det å være ung, og en del av det å utvikle seg og bli voksen (noe som absolutt kommer fort nok, så ikke strev etter det!). Dump kjæresten dersom du ikke føler du kan jobbe med det forholdet og dine følelser for ham, men hold deg unna sjefen din om du vil fortsette å gi deg selv frihet og ungdom, du mister begge deler om du lar ham komme inn i hjertet ditt! Og du vil bli såret, som flere sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i 2003 lar jenter seg lure av voksne menn med både familie og forpliktelser. Man kan begynne å lure på oppdragelsen til disse jentene, og ikke minst vettet.

Milla

Kjære vene, la nå jenta få slippe det frøken-bedre-viter crap`et ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dina19!

Tvilte lenge på om jeg skulle svare, men siden jeg har vært i en relativt lik situasjon....Da jeg var 16 år ble jeg fryktelig betatt av en mann som var 34 - dvs 18 år eldre enn meg. Klarte ikke å la være å tenke på han, og han brukte omtrent samme "framgansmåte" som sjefen din. Det skal nevnes at han var gift og hadde tre barn da jeg traff han.

Lenge flørta vi med hverandre, og til slutt innledet vi et forhold til hverandre. Han måtte holde det skjult, men ung som jeg var var jo dette spennende.... Jeg lurte aldri på om det var noen som helst "baktanke" med dette - at han ville i trusene på meg eller noe for jeg var skikkelig forelska jeg. Vi snakka om alt, og ble verdens beste venner. Vi hadde den beste sexen og alt var bare rosenrødt.

Da jeg ble 17 år forlot han kona si fordi han ikke ville holde det skjult lenger. Jeg ble presentert for foreldrene hans og han for mine (som steila big time). Jeg fikk møte ungene hans, som er tre, fem og sju år yngre enn meg. Vi ble heldigvis gode venner og alt dette gikk smertefritt. Vi hadde det kjempefint sammen......

Vi var sammen i tre år og det fungerte kjempebra til tross for aldersforskjellen. Vi tenkte aldri på hverandre som "ung" eller "gammel" når vi var sammen. Men etter tre år traff jeg min nåværende samboer, som er 10 år yngre enn min ex....og da skar det seg.

Likevel er vi fortsatt verdens beste venner, vi mailer og ringer og treffes ganske ofte. Nå har han flere barn i alderen 23 år til 3 mnd og barnebarn attpåtil. Vi snakker ofte om at "om det hadde blitt oss hadde jeg vært "bestemor" nå jeg". Nå er han 44 og jeg 26, og selv om alderen ikke har plaga oss nevneverdig nå kan man jo tenke seg 20 år fram i tid - når jeg er 40 er han 58 !?! Da kan det oppstå problemer.

Så kjære, Dina19, om du vurderer dette seriøst skal du tenke deg GODT om. Jeg fordømmer ikke dette fordi det er faktisk ikke dømt til å ikke fungere....Jeg synes du skal stole på deg selv jeg og la folk mene hva de vil - enten det er positivt eller negativt. Det kan ende som en smertefull erfaring eller det kan faktisk bli noe bra utav det. Det er det bare dere som vet.....Lykke til uansett hva som skjer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden mener du med det? Er man en hore fordi man er så uheldig å bli forelsket i en eldre, gift mann nå da??? (nytt for meg...) Er enig i at det er store muligheter for at mannen bare leker med henne, men synes faktisk litt synd på jenta. Har selv vært i en lignende situasjon for 6-7 år siden, uten at det heldigvis ikke utviklet seg noe mer enn litt kysseri en gang. Dette pga at jeg selv følte at jeg bare ville ende opp med å bli såret hvis jeg førte det videre.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære deg, kort og brutalt - han vil BARE ha deg i senga!

Hva kan en 19- årig jente ha å tilføre en 42 -årig mann? Sex så KLART.

Hverken mer eller mindre.

Kan du nøye deg med det? Det tror jeg ikke.

Og HAN kan i allefall IKKE nøye seg med det. Han vil forvente seg og kreve mer etterhvert. Krav du neppe kan innfri, ung og uerfaren som du er:::::::::::

Og da kommer jeg tilbake til hovedspørsmålet mitt. Hva har DU å bidra med ovenfor en 42 -årig mann?

Svaret er: LITE! Bare sex!!!!!!!!!!

Dette forholdet er dømt på forhånd. Det er helt dødfødt.

Og dessuten er dere vel opptatt på hver deres kant?

Sats på forholdet med kjæresten din.

Eller aller helst bryt med han, da jeg mener at han fortjener bedre!

Si opp jobben din, eller sørg for at dere aldri har de samme vaktene.

Vær så snill, for din egen skyld: La deg ikke lure av han. Han er BARE ute etter kroppen din. Behold din selvrespekt, la deg ikke lure av denne "sleske" mannen!!!!!!!!!!!!!

Lykke til jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg syns debatten rundt dette tema er naivt unyansert og ensporet. Faktum er at vi har en unge kvinne, fysisk sett på sitt desidert optimale (altså hva kropp angår) som er forelsket i en gift mann. Javel - hva er det du lurer på?

Det er altså snakk om en (patetisk) mann i midtlivskrisen, ikkesant - oppsternasige, krevende unger, sur og sliten kone som begynner å falme, husarbeid, kjedelig sex hver lørdag.

Joda, hvis du smiler og lar ham forstå at du ser på ham som stor og sterk og en drøm av en mann, så er det vel ikke fritt for at han (patetisk og stakkarslig som han er), blir en smule sjarmert og begynner å fantasere om et liv fritt for kjas og mas om kjøring til fotballtreninga og hvem sin tur det er til å lage middag.. Nei, livet med en naiv, beundrende 19 åring som ikke har andre krav enn deilig (forbudt) sex 7 dager i uken, det hadde vært noe det - drømmer denne dusten av en mann.

Ikke vet jeg, men det er slike tanker jeg får av denne historien.

Poenget for diskusjonen må vel for h###### bli: Bør man legge seg etter gifte menn (og det at han "innrømmer" at han liker denne jenta har da vel ikke noe å si for saken)!! , Er det OK å førte/forføre menn som er gift/har barn?

For det er vel det du, jente på 19 egentlig lurer på, slik jeg har forstått det - om hvorvidt du skal hoppe i høyet med denne fantastiske karikaturen av en fjompenisse?!

Jeg vil si: Syns du det hadde vært gøy hvis pappan din hadde fått seg en elskerinne på 19 år?

Bruk hodet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Mye moralistiske pekefingre her.

Hvorfor så ensidig negative? Hvis hun har glede av å være sammen med ham og han har glede av henne, hva kan være bedre? Jeg ser problemet med kone og barn, men:

Fra dette forholdet kan han få tilbake litt av livsgnisten - å finne tilbake til ungdommen gjennom en ungdom. Hva er galt med det?

Hun kan få en erfaren mann som kan lære henne mangt om livet.

Hun kan få god sex fra en erfaren mann. Hun kan modnes som menneske og som kvinne. Hun kan få bedre selvtillit. Hun kan utveksle erfaringer og meninger med et menneske som har mye mer livserfaring.

Hva er så galt med dette?

Hva er galt med at han ønsker å få impulser fra et yngre menneske? Hva er galt med at han begjærer en ung kvinne som ikke begynner å falme, men som er i sin ungdoms blomst?

Dere vil kanskje si at hun vil stå tilbake såret.

Vel, hvilke forhold er det som går i vasken der ingen blir såret?! Det har da ingen verdens ting å gjøre med hvor gamle menneskene som er involvert er!

Det går an å sette dette litt i perspektiv og ikke komme med pekefingeren bare fordi han er midt i livet og hun er ung!

Men til syvende og sist er det kanskje hensynet til mannens familie som må avgjøre. Er du villig til å risikere å ødelegge dette?

Tenk deg godt om. Du kan lære mye av ham. Han kan lære mye av deg. Du kan ha glede av hans modenhet og livserfaring. Han kan ha glede av din ungdommelighet, både fysisk og psykisk.

Men det er andre parter med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabriel

Jeg vil skille mellom to faktorer her: det at han er gift og aldersforskjellen.

Jeg synes som de øvrige at menn i etablerte forhold skal du holde

deg unna. Det skaper mye problemer. Du bør av hensyn til deg selv

trekke deg unna (skifte jobb) og forsøke å glemme han. Da kan du lettere

komme i et forhold med en mann du har bedre forutsetning for å

fungere sammen med.

Å forsøke å ikke utvikle forholdet mens du er sammen med

han vil være en stor følsesmessig langpining og utsette deg for stadige

fristelser. Alle uskyldige tilfeldige og ikke tilfeldige berøringer vil være

en følsesmessig belastning.

Hvis man merker at man er interessert i en person man ikke burde

utvikle et forhold til så er første regel at man ikke forteller noe

som helst om dette til den det gjelder. Hvilken hensikt har det?

Det er bare noe man gjør hvis man vil fiske/invitere den andre.

Han burde tatt ansvaret for å avslutte dette selv/holde det for seg selv

og ikke overføre det til deg.

Flere snakker om aldersforskjellen og noen er negative til menn på 42år.

Her deler jeg ikke helt alles oppfatning. Jeg har selv ambisjoner om

å bli 42år en gang og jeg tror og håper at livet mitt da ikke vil

være slik enkelte beskriver det for 42årige menn. Ut fra mine følelser

hittill så er det svært lite sannsynlig at jeg vil falle for ei dame som er

så mye yngre når jeg blir 42. Men å si at en 42årig mann ikke

kan se noe annet positivt i ei jente på 18år enn sex er jeg ikke enig i.

Jeg synes det blir å undervurdere 18årige jenter. 18åringer er langt

mer enn en ung og pen kropp. Selv om jeg nok selv vil foretrekke

noe eldre damer så vil jeg nok ikke se på eventuelle

kamerater som foretrekker yngre damer som patetiske m.m.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gabriel
Når du er 30 er han 63. Say no more

Hvordan får du til det?

Hvis hun er 19år nå så er det 11 år til hun er 30år.

Om 11år er han 53år.

Er dette en regnefeil eller ligger det en dypere symbolikk i det

som jeg ikke forstår?

Fysisk er en mann på 50år ikke spesielt svekket i forhold til en på 30år.

Mentalt sett tror jeg forskjellen bare blir mindre og mindre etter hvert

som en blir eldre.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dina.

Det er vanskelig å gi råd i slike situasjoner - nettopp fordi èn ting er å være fornuftig skriftlig - en annen ting er hva som faktisk skjer i virkeligheten.

Derfor er det så viktig å tenke nøye gjennom dette selv - og komme frem til hva man SKAL gjøre. Ikke hva man burde, eller ikke burde, men hva DU skal gjøre med situasjonen. Helt konkret.

Vi to er omtrent like gamle, og det er derfor jeg velger å svare på denne tråden - jeg kan se dette fra ditt ståsted.

Og, her er hva jeg ville spurt meg selv om:

¤ Er det denne mannen - eller er det mest situasjonen, som er spennende?

¤ Hva mangler jeg i forholdet mitt, som denne mannen kan gi meg?

¤ Hva mangler kjæresten min, som denne mannen har?

¤ Er denne mannen villig til å gi meg dette?

¤ Hva mangler jeg, siden jeg blir så glad når jeg får oppmerksomhet fra ham?

¤ Er jeg villig til å bruke tid på en mann som har sin familie (som han aldri kommer til å gi slipp på - tro meg), og som kun kan være sammen med meg når det passer ham?

¤ Har jeg lyst på en 42-årig mann? Jeg er 19 år, og både ser og føler meg slik... Skal jeg bruke - kanskje flere år - på en mann jeg aldri får?

I tillegg noen greie fakta:

Han begynner å dra på åra, og synes du er vakker. Vakker fordi du er ung, sprek og "lite brukt" (sorry, men slik er det).

Han vil ha deg til sengs, få tilfredsstilt både egen selvtillit og andre ting (teste potensen, kanskje...). Kanskje èn gang, kanskje flere.

Men - glem aldri at det er kroppen din han vil ha. Og et uskyldig sinn, som ikke setter ham på plass - det får han jo så mye av hjemme...

- Vær forberedt på en lang historie om hvor fælt han har det hjemme, hvor kald kona hans er... Hvor lite varme han får - "før jeg møtte deg, da"...

En sjef skal opptre profesjonelt, og denne sjefen har tråkket utrolig hardt i salaten nå.

Ingenting galt med å ha et godt forhold til sjefen, men du trenger ikke bli hans lille sexleketøy av den grunn.

Det er så mange vakre gutter/menn i 20-åra, vet du. Like spreke som deg, og som er voksne i hodet (de finnes faktisk) - som ikke har en familie på slep, ikke minst.

Hva tenker du om dette?

Jeg vil kalle denne mannen svak, og jeg hater svake menn.

For meg er svake, voksne menn det minst attraktive jeg kan tenke meg.

Kanskje du ikke er enig - kanskje du liker menn som rømmer fra den harde hverdagen, og liker å styrke selvfølelsen med unge lam som oss to.

Da er det fritt frem - men mindre du tenker på dette:

- Du vet han kommer til å dumpe deg (eller tror du oppriktig at han er glad i deg?). Han har en familie. Barn. Tenk på faren din, og lag et tankekart oppi hodet ditt utifra det. Tenk konsekvenser.

Dina, om du tenker over alt dette - som du sikkert også har gjort - hva sier hodet ditt? Hva sier hjertet?

Har du kommet frem til hva du konkret vil gjøre?

Det virker selvsagt som om ingen av oss som svarer, "skjønner noen ting". Og - det er iallefall annerledes i dette tilfellet... Det føles sikkert slik?

Bare husk på at dette ikke er et sjeldent tilfelle.

Det er vanlig.

Jeg kaller det desperasjon.

Har du tenkt?

Hva kom du frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil kalle denne mannen svak, og jeg hater svake menn.

For meg er svake, voksne menn det minst attraktive jeg kan tenke meg.

Sannsynligvis mener du alle menn er svake. For maken til politisk korrekt tullprat skal man lete lenge etter.

Selvsagt er han ute etter kroppen hennes. Selvsagt er han ute etter ungdommen hennes. Men hvis han føler seg bra i hennes selskap og hun i hans, hva er problemet? De kan begge ha glede av hverandre, og det er ikke til tross for aldersforskjellen, men på grunn av den.

(Problemet er nok at du frykter at din make skal finne seg en ung, deilig jente når du er gammel og utbrukt.)

Skal man bruke tid på en mann man aldri får? Når man er så ung, vil forhold som regel ta slutt uansett! Og det gjør like vondt om han er 19 selv eller om han er dobbelt så gammel. Med en mer moden mann får man i det minste med andre impulser på "kjøpet". Når det er forskjell på to personer lærer man noe av hverandre. Og det er dette livet handler om.

Tenk så mye man kan lære av en som har levd lenge. Tenk hvordan han vil gjøre alt for at hun skal føle seg vel.

Er det noe galt i å begjære ungdom eller modenhet?

Tiqa kaller det desperasjon. Jeg kaller det begjær. Hvilken mann vil ikke begjære en ung, vakker kvinne? Hvis han ikke gjør det, er han ingen mann lenger uansett.

Så la det politisk korrekte drittpreiket ligge på do sammen med Se&Hør, og se på realitetene.

Han kan få glede av å gjenoppdage sin ungdom gjennom henne, og hun kan få glede av hans livserfaring og modenhet.

Hva er så ille med det?

Bortsett fra familien hans, selvsagt, men det er ikke den Tiqa fokuserer på. Hun er mer opptatt av å være politisk korrekt og fordømme menn fordi de er menn.

Men det finnes jo nok av mannshatere i dette forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære anonyme gjest...

Sannsynligvis mener du alle menn er svake.

Absolutt ikke. Ingen av mine kamerater er svake (poeng: jeg vet godt at det finnes mange "sterke" menn rundt omkring). De er sterke, oppegående, og har fine meninger som de tør å stå for.

Sterke menn er klar over sine sterke OG svake sider - og innrømmer også dette for seg selv.

Selvsagt er han ute etter kroppen hennes. Selvsagt er han ute etter ungdommen hennes. Men hvis han føler seg bra i hennes selskap og hun i hans, hva er problemet? De kan begge ha glede av hverandre, og det er ikke til tross for aldersforskjellen, men på grunn av den.

Problemet med dette, kjære deg, er at han oppfører seg falskt overfor henne.

Han spiller ikke med åpne kort - han forteller henne ikke at det er kroppen hennes han vil ha. Da blir det med en gang veldig, veldig feil.

Han føler seg bra i hennes selskap pga alle de tingene jeg nevnte i mitt forrige innlegg - hun føler seg bra fordi hun tror hun får oppriktig oppmerksomhet for sin person!

All respekt til en mann som klart sier ifra at han vil ha sex med en annen person - men å innynde seg ved å spille uskyldig - det er svakt.

(Problemet er nok at du frykter at din make skal finne seg en ung, deilig jente når du er gammel og utbrukt.)

*ler* Det er det mest saklige jeg har sett på ganske lenge.

Om "min make" skulle ty til slike desperate forsøk, er det ham det er synd på. Det er ganske svakt av deg å bruke min person til å argumentere mot meg. Spesielt siden du ikke kjenner meg.

Hold deg til saken, eller finn på noe annet.

Når man er så ung, vil forhold som regel ta slutt uansett! Og det gjør like vondt om han er 19 selv eller om han er dobbelt så gammel. Med en mer moden mann får man i det minste med andre impulser på "kjøpet".

Poenget mitt er, som sagt, eldre (mer eller mindre) menn, som LURER unge jenter - tar i bruk alle de triksene de har lært (som de samler opp til dette du kaller så fint for "erfaring"), og bruker de til de grader. MISbruker.

Ja, det er selvsagt greit med en eldre mann om begge er klar over hva dette innebærer. Det er null problem for meg.

Men igjen: falskhet er svakt, og svakt er lite imponerende.

Ikke kom med at "det er dette livet handler om" - dette handler ikke stort om livet, men om en middelaldrende mann som er ute etter lammekjøtt.

Tenk hvordan han vil gjøre alt for at hun skal føle seg vel.

For en utrolig naiv ting å si. Eller manipulerende.

Tenk hvordan han vil gjøre alt for at hun skal føle seg vel - så han får det han vil ha, og stikker! Herlig, så sjarmerende.

Tiqa kaller det desperasjon. Jeg kaller det begjær. Hvilken mann vil ikke begjære en ung, vakker kvinne? Hvis han ikke gjør det, er han ingen mann lenger uansett.

Det er greit, men som sagt; profesjonelle/oppegående mennesker klarer faktisk å kontrollere seg nogenlunde. Ikke skyld på "begjær".

Det er så klart begjær, men det er det da vitterlig ingen som har tvilt på her inne heller.

Begjær fra hans side, beundring fra hennes. DET er en svært dårlig kombinasjon!

Så la det politisk korrekte drittpreiket ligge på do sammen med Se&Hør, og se på realitetene.

Det er nettopp realitetene jeg har sett på nå, gjennom to innlegg.

Det du snakker om, er Barbara Cartland-preik, og hører over hodet ikke hjemme i denne diskusjonen.

Kall meg politisk korrekt så mye du vil, jeg firer ikke en tomme av den grunn.

Er sannheten politisk korrekt, er det lite å gjøre med det.

Hva er så ille med det?

Har du skjønt poenget mitt nå, eller trekker du bare ut enkelte ting som passer inn i din verden?

Tiqa fokuserer på. Hun er mer opptatt av å være politisk korrekt og fordømme menn fordi de er menn.

Jeg må flire litt av deg. :ler: Ang. å være pol. korrekt har jeg allerede svart på - men å fordømme menn fordi de er menn.... *ler*

Det jeg gjør, er å fordømme de menn som ikke klarer å oppføre seg som menn, men som stakkarslige guttevalper.

Men det finnes jo nok av mannshatere i dette forumet...

Hehe. Ja, man er mannshater om man gjennomskuer enkel, banal taktikk.

Å kalle meg mannshater må du gjerne - det er jo godt at jeg selv holder styr på realitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest idag

I utgangspunktet vil jeg advare deg Dina, til å gå inn i et forhold med en gift mann. Uansett hva han føler for deg, og hvor fint dere har det sammen, er det et faktum at han har familie. Vil du ha en mann som går bak ryggen på familien sin? Hva tilsier i såfall at han ikke kommer til å føre deg bak lyset?

Men samtidig vil jeg komme med et lite apropos ang. aldersforskjell!

Jeg er sammen med en mann som er 25 år eldre enn meg. Jeg var også 19 år da jeg traff ham, men han var både ugift og barnløs. Det var veldig tøft i begynnelsen. All fornuft tilsa at dette forholdet ikke ville vare, og vi var begge tilbakeholdende. Men det er ikke alltid fornuften veier tyngst når man er forelsket...Vi fortsatte forholdet, men måtte tåle en haug med kritikk, rykter, hemlighold osv. Nå har vi vært sammen i mange år, og forholdet blir bare bedre og bedre. Rykter og sladder slutter etterhvert, og folk begynner å akseptere forholdet. Vi lot oss aldri knekke av sånt, og det å takle det vanskelige sammen, styrket forholdet vårt.

Aldersforskjellen er ikke noe stort samtaleemne hos oss. Det som er viktig i forholdet er jo at vi trives sammen og har det bra! Selvsagt må man tenke gjennom hva en slik aldersforskjell vil bety i framtida. Dette med å få barn sammen, at han er pensjonert når jeg er i "min beste alder" osv. Poenget er at alderen blir underordnet andre, mer viktige ting, hvis forholdet fungerer.

Til slutt et svar til alle som snakker til Dina om mannens ønske om sex, smygepikker og andre morsomheter: Det er jo opp til Dina selv å bestemme når hun vil ha sex med denne mannen. Hvis han mener alvor med henne, vil han forhåpentligvis vente til hun evt. er klar til det! Ellers er han jo ikke noe å samle på likevel. Det er jo ikke en selvfølge at Dina vil hoppe til køys ved første anledning!

Mitt tips til Dina:Hvis du velger å ha et forhold til denne mannen (noe jeg ikke håper du gjør fordi han er gift!), bør du kanskje vente og ikke forhaste deg når det gjelder sex. Se hvor mye han respekterer deg, så får du svar om han er oppriktig i sine tilnærmelser...

Lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabriel

I tillegg noen greie fakta:

Han begynner å dra på åra, og synes du er vakker. Vakker fordi du er ung, sprek og "lite brukt" (sorry, men slik er det).  

Han vil ha deg til sengs, få tilfredsstilt både egen selvtillit og andre ting (teste potensen, kanskje...). Kanskje èn gang, kanskje flere.

Men - glem aldri at det er kroppen din han vil ha.

Du skriver å "dra på åra" om en mann som er omtrent midt i livet.

Jeg forbinder uttrykket mere om en som minst har kommet inn i

den siste fjerdedelen, men dette er mer språkelig finurligheter...

Du snakker også om å "teste potensen". Jeg tror at potensproblemer

ikke er spesielt utbredt i denne aldergruppen. Dette kommer vel først

og fremst en del år senere.

Men så til hovedpoenget: Du skriver at han "vil ha deg til sengs, få tilfredstilt både egen selvtillit og andre ting" og videre "glem aldri

at det er kroppen din han vil ha." For å rapportere fra manneverdenen:

Det å få kvinner en er interessert til sengs er et populært ønske ikke

bare for 42åringer men for menn i en relativt stor andel av mannens levetid. Dette gjelder også menn på 19år!

Når det gjelder å bare være interessert i sex og ikke i personen

så tror jeg det er adskillig mer vanlig for yngre aldersgrupper av

menn enn for eldre. Mange gutter i 16-17års alderen er så kåte

at bare de finner seg en dame som de kan pule så er de fornøyd med det nesten uavhengig av damas personlige egenskaper. Etterhvert som menn blir eldre så får damas personlige egenskaper større betydning mens sex

for mindre betydning. Slik fortsetter det med alderen. Så å beskrive en 42åring som en som bare tenker sex mens guttene på 19år nærmest bare

tenker personlighet blir for meg feil. Det motsatte er ikke riktig heller

men jeg tror det er nærmere sannheten.

Ellers må jeg si jeg har litt problemer med å delta i denne debatten

fordi jeg er fullstendig enig i at man skal holde seg unna gifte menn og

at man skal tenke seg omhyggelig om før man velger en partner

med stor aldersforskjell. Jeg hadde heller ikke trodd at jeg skulle

bli "de eldres forsvarer". Men det får være grenser for å førtidspansjonere

menn i midten av livet og å tillegge menn i denne aldersgruppen negative

karaktertrekk.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gabriel!

Jeg ventet på en slik reaksjon - på at jeg "førtidspensjonerte" denne 42-årige mannen.

Dette gjorde jeg bevisst.

Jeg skrev innlegget til Dina19 - ikke til alle andre. I forhold til Dina begynner mannen å dra på årene.

Men, jeg vil gjerne understreke at jeg ikke er en "så-lik-alder-som-mulig"-forkjemper.

Det jeg er "forkjemper" for, er at folk skal være oppriktige, så alle stiller likt.

Slik jeg ser det med Dina og sjefen hennes, spiller de med ulike reglene.

Han med sin erfaring, hun med sin naivitet. Det stemmer dårlig overens - er du ikke enig..?

Dette med potens, var kun en overdrivelse - mine gener stammer muligens nordfra :roll: , og var selvsagt ikke spesielt seriøst ment.

Og ja - jeg er klar over at dette med å få kvinner til sengs er en "sport" blant menn i alle aldersgrupper.

Men jeg kan da ikke utelukke å nevne dette når det gjelder en 42-åring heller? Det er jo opplagt hva han vil.

Så Gabriel - intensjonen min har aldri vært å mistenkeliggjøre alle 40-åringer. Ei heller 19-åringer.

Mitt poeng er å peke på hva som er realitet og hva som ikke er det - så Dina kan stille likt med denne mannen hva gjelder nivå på deres forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...