Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Sytsytsyt. Jeg føler meg ikke som menneske mer, men som robot, jeg er så utrolig lei av at jobben tar over for meg. Jobber egentlig bare 3 dager i uka, men for tiden 6 dager for å få beholde jobben (de mener jeg ikke viser nok effektivitet, den skal ligge på 75 og min var på 65 gjennomsnittlig) Så nå jobber jeg overtid, overtid og mer overtid for å vise dem at jeg faktisk vil. Kansellerer alle avtaler med venner i ukedagene fordi jeg er rett og slett redd for å gå med dem siden jeg blir så glefs av jobben. Fra 9 til 4 må jeg gå og høre på 30 år gamle skravlebøtter som avbryter meg i arbeidet for å sladre om at sjefen er utro. Jeg sa "jeg bryr meg ikke, jeg er ikke interessert i sladder, og nå vil jeg jobbe." Dette var da ei dame på, ja 30, som ble bitter fordi hun ikke fikk lov å skirve meldinger i arbeidstiden Så må jeg sitte og høre på henne slenge drit om sjefen. Etter skyllebøtta hun fikk om sladder, har hun begynt å prate om meg til andre. Jeg fatter ikke folk gidder å prate om sånt, jeg trodde det var det en gjorde på u-skolen.. I dag er det bare tirsdag, og jeg skal gå og isolere meg fram til helga. Til nøds et cafebesøk i ny og ne, men jeg føler jeg jobber for mye og mister personligheten min og blir mer og mer gneldrebikkjedame. Spør ikke om hjelp til hva jeg kan gjøre, for det er jo bare å fortsette i samme løpet, jeg vet jo det. Jeg er bare så utrolig sliten og måtte få dette ut som et sukk og akk.
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Trives du med jobben din, eller kunne du tenke deg noe annet? Hvis du kunne tenke deg noe annet, ville jeg tatt kontakt med konsulenten din, og si at denne jobben er helt grei, men kanskje ikke passer for deg i lengden. Og spør om han har noen andre jobber for tida, innen noe du kunne tenke deg. Helt vanlig at folk skifter beite ganske ofte når de jobber gjennom vikarbyrå, og jeg syns du uansett bør ha heder og ære for å holde ut i telefonsalgbransjen (har også solgt rosenrot )
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Høres ut som om du er overmoden for ny kjæreste og ny jobb :enig_anim:
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Fint du har fått deg jobb. Velkommen til den verden som finnes utenfor internett.
Belit Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, å jobbe er overhodet ikke det samme som å gå på skole. Det er ikke mange jobber idag som ikke har resultatkrav, så det er bare å bli vant til det. Fikser du ikke selve arbeidsplassen kan du jo alltids lete etter en ny jobb. det er som regel lettere å gå fra en jobb til en annen, enn fra ingen jobb til ny jobb.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 det er som regel lettere å gå fra en jobb til en annen, enn fra ingen jobb til ny jobb. ← Enig. Ja, å jobbe kan være et slit. Det er alikevel ikke sunt å være i en jobb du mistrives i. Alle kan selvfølgelig ha dårlige dager, men hvis du mistrives med jobben, de ansatte mm., ville jeg ha begynt å se meg om etter noe annet. Du trenger ikke si til noen at du ser deg om etter en annen stilling før du evt. blir lovet en posisjon et annet sted. Nevnte ikke du noe om en barnehagejobb? Hvordan gikk det med det?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Trives du med jobben din, eller kunne du tenke deg noe annet? Hvis du kunne tenke deg noe annet, ville jeg tatt kontakt med konsulenten din, og si at denne jobben er helt grei, men kanskje ikke passer for deg i lengden. Og spør om han har noen andre jobber for tida, innen noe du kunne tenke deg. Helt vanlig at folk skifter beite ganske ofte når de jobber gjennom vikarbyrå, og jeg syns du uansett bør ha heder og ære for å holde ut i telefonsalgbransjen (har også solgt rosenrot ) ← Synes det er koselige folk, og jeg har allerede fått tittel som humørspreder der, så det er jo utrolig gøy å gå der pga dem, men det er jo de som skal være "pausevenner", ikke i jobbetimene. Da er det det slitsomme kommer, spesielt når pausefolka sitter og forstyrrer meg. Da jeg fikk beskjeden at jeg måtte skjerpe meg for å beholde plassen når manpowertida var over, snakket jeg med han som hadde fikset meg jobben, og han sa jeg burde prøve videre og alle sa det. Så det er tydelig at de vil beholde meg der, men hvor gøy er det når jeg overarbeider meg selv? Takk for heder og ære :-) Enten er de ikke interessert ellers er de impotent og jeg må høre hele historien
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, å jobbe er overhodet ikke det samme som å gå på skole. Det er ikke mange jobber idag som ikke har resultatkrav, så det er bare å bli vant til det. Fikser du ikke selve arbeidsplassen kan du jo alltids lete etter en ny jobb. det er som regel lettere å gå fra en jobb til en annen, enn fra ingen jobb til ny jobb. ← Nå er ikke jeg en person som gir meg så lett da. Jeg har så vidt jobbet der 2 måneder, og jeg skal ikke slutte. Alt jeg ville var bare å få lettet trykket, orker ikke plage venner i det virkelige liv med å være den som sitter og henger over ølen sin og syter over jobb
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Enig. Ja, å jobbe kan være et slit. Det er alikevel ikke sunt å være i en jobb du mistrives i. Alle kan selvfølgelig ha dårlige dager, men hvis du mistrives med jobben, de ansatte mm., ville jeg ha begynt å se meg om etter noe annet. Du trenger ikke si til noen at du ser deg om etter en annen stilling før du evt. blir lovet en posisjon et annet sted. Nevnte ikke du noe om en barnehagejobb? Hvordan gikk det med det? ← Tror alt jeg trengte var en fridag egentlig. I dag var jeg den eneste som skulle jobbe ekstra, og det var helt fullt så jeg møtte heller noen venninner for en kaffe og fikk slappet av og er i mye bedre humør nå :-) Barnehagejobben gikk ikke siden jeg måtte forandre 99% av hvordan jeg ser ut, og det vil jeg ikke. Da ringer jeg heller rundt og selger ting jeg hehe. Nei, jeg får heller bare tenke positivt og tenke på lønnslippen som kommer annenhver uke med 7000 spenn på! Den hjelper veldig! Endret 31. oktober 2006 av Ferskvannsblekksprut
Gjest Tweek Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, vi er penge damene!! Med unntak at jeg får 7000 kr på en mnd ikke 2 uker Men hvis du ikke liker drittsjefene som er på telesalg jobbene, så kan du jo se på jobber mens du har jobb Jeg gjør det.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Ja, vi er penge damene!! Med unntak at jeg får 7000 kr på en mnd ikke 2 uker Men hvis du ikke liker drittsjefene som er på telesalg jobbene, så kan du jo se på jobber mens du har jobb Jeg gjør det. ← Neinei, jeg er glad i sjefene! Det er bare de medansatte skravlebøttene jeg ikke orker
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Først så tenke jeg JA, når man jobber så er man ofte sliten kl fem og orker ikke cafe, sånn er det. Men så forsto jeg at du jobber som telefonselger... Er du sikker på at denne jobben din er noe for deg, må da være bedre jobber der ute som gir hyggligere arbeidsforhold og mer tilfresdtillende oppgaver? Når du nå ikke trives så synes jeg du kan tenke på å bytte, for telefonselger er da ingen jobb hvor man skal holde ut det første året for å posisjonere seg på arbeidsplassen og bygge karriere (med mindre du har store planer om akkurat det da)
AlmaCity Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Kjenner meg litt igjen i greia, selv om det er en helt annen type jobb jeg har. Jeg tenker helt anderledes, og er mye sliten. Det går utover det sosiale med vennene, for jeg har fått et enormt behov for å være for meg selv på fritiden. Blitt asosial faktsik. Kjenner ikke igjen meg selv jeg...
Lurvina Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Litt off topic, men jeg ser at du skrev at du ikke kunne jobbe i en barnehage, fordi da måtte du forandre så mye på deg selv. Hvorfor det? Går du så utfordrende kledd at arbeidsgiver er redd for at du kan skremme barna?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Hold ut. Du har vel ikke tenkt å drive med dette resten av livet uansett. Kanskje du kan ta videreutdannelse til neste år.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 Litt off topic, men jeg ser at du skrev at du ikke kunne jobbe i en barnehage, fordi da måtte du forandre så mye på deg selv. Hvorfor det? Går du så utfordrende kledd at arbeidsgiver er redd for at du kan skremme barna? ← Brune dreads og piercinger i ansiktet er farlig det Pluss tatoveringen av en plantesak jeg har på beinet (ja hun spurte om den og. Når skal jeg blotte bein i barnehage??) Kledd i dag med jeans, strikke tskjorte-kjole som er blå og en grønn genser under. Satan kjæme no :O
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 Først så tenke jeg JA, når man jobber så er man ofte sliten kl fem og orker ikke cafe, sånn er det. Men så forsto jeg at du jobber som telefonselger... Er du sikker på at denne jobben din er noe for deg, må da være bedre jobber der ute som gir hyggligere arbeidsforhold og mer tilfresdtillende oppgaver? Når du nå ikke trives så synes jeg du kan tenke på å bytte, for telefonselger er da ingen jobb hvor man skal holde ut det første året for å posisjonere seg på arbeidsplassen og bygge karriere (med mindre du har store planer om akkurat det da) ← Det er ikke det, men nå er jeg forferdelig sta også, og vil ikke gi meg med det første. Får se om jeg får beholde jobben, og hvis ikke erdet ikke verdens undergang. Jeg finner alltids noe bedre :-) Kjenner meg litt igjen i greia, selv om det er en helt annen type jobb jeg har. Jeg tenker helt anderledes, og er mye sliten. Det går utover det sosiale med vennene, for jeg har fått et enormt behov for å være for meg selv på fritiden. Blitt asosial faktsik. Kjenner ikke igjen meg selv jeg... ← Skjønner deg utrolig godt (sikkert siden du kjente deg igjen i det jeg skrev ) Skulle ønske det var noe å gjøre med. Dagen i dag er ikke så ille da, fikk masse skryt, og skal være med en kollega hjem og slappe av med xbox og popcorn :-)
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 Hold ut. Du har vel ikke tenkt å drive med dette resten av livet uansett. Kanskje du kan ta videreutdannelse til neste år. ← Kanskje, kanskje ikke. Skole er jeg ganske ferdig med tenker jeg, da alle 15 år jeg har gått har vært mindre hyggelige. Men jeg skal holde ut, og jeg skal få meg en bedre jobb :-)
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Glemte å si dette her; Hun sladrekona jeg skrev om måtte jeg klage på etterhvert. Det at hun prater drit om sjefen om han er utro sammen med en kollega og at hun er ei hore orker jeg ikek høre på og jeg fortalte henne at jeg skulle si ifra hvis hun ikke stoppet. Hun stoppet ikke og jeg sa ifra. Hun fikk sparken i dag. Jeg sitter med litt dårlig samvittighet samtidig som jeg er lettet. Endelig en sladderfri arbeidsplass!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Kanskje, kanskje ikke. Skole er jeg ganske ferdig med tenker jeg, da alle 15 år jeg har gått har vært mindre hyggelige. Men jeg skal holde ut, og jeg skal få meg en bedre jobb :-) ← Ok. Jepp, det er selvsagt ditt valg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå