Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Del Skrevet 31. oktober 2006 Dere som er/var overvektige: Hva spiser dere/ spiste før dere begynte å slanke dere? Har dere peiling på ca. hvor mange kcal dere spiser/ spiste hver dag? Jeg føler at jeg spiser sunt, men er likevel overvektig (eller tjukk...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 31. oktober 2006 #2 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Alle har jo forskjellig grense på hvor mye de kan spise, og jo mer overvektig du er jo mer brenner du- en person med f.eks. 30 kg overvekt kan spise mye mer og holde vekta konstant, enn noen med 20 kg overvekt. Siden det er så individuelt må du bare bruke noen dager, gjerne en uke, på å skrive ned ALT du spiser, og regne ut kaloriene. Du kan jo bruke tjenesten til Grete Roede på vektklubben.no, den er enklere (ikke helt nøyaktig, men grei nok). Spis akkurat som normalt disse dagene, ikke kutt ned bare fordi du skal skrive opp. Siden de fleste av oss spiser mer noen dager og mindre andre synes jeg en uke er en passende tidsperiode å registrere. Etter den uken regner du ut gjennomsnittet, og dette tallet vil nok forklare hvorfor du ikke går ned, og hvor mye du bør kutte ned for å gå ned i vekt. Man kan godt bli overvektig/ikke gå ned på sunn mat også, du er nok ikke den eneste. Men du gjør likevel kroppen din en kjempetjeneste med å spise sunt. Endret 31. oktober 2006 av Quirky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 31. oktober 2006 #3 Del Skrevet 31. oktober 2006 Før spiste jeg: En skive til frokost, et stort glass juice. Det samme til lunsj, men kanskje også en smultring eller et wienerbrød. Til middag: Stort sett noe kjøtt med poteter og saus. Ikke noe ordentlig mat etter det, men det ble ofte noe godt på kvelden, f.eks. hjemmebakst av noe slag. Jeg hadde ikke noe hårreisende kosthold, men man klarer fint å legge på seg på denne måten. Jeg har aldri vært skikkelig overvektig, men har ca fem kilo for mye. Nå spiser jeg: 60 g brød til frokost, med magert pålegg. Et lite glass juice. Det samme til lunsj. Mellommåltid: En stor smoothie av banan, bær og mager yoghurt naturell. Til middag blir det 150 g fisk eller kjøtt, 100 g ris, potet eller pasta og så mye grønnsaker jeg bare orker. Til kveldsmat tar jeg en tynn skive med magert pålegg. Det viktigste er å spise ca hver tredje time, og å spise lite og sunt. Bytt ut alt i kjøleskapet med magrere varianter, og kutt ut alt av godteri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. oktober 2006 #4 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har det omvendte "problemet". I løpet av den siste måneden har jeg stresset en del, og har ikke hatt tid til trening. I tillegg har jeg spist usunt (og da mener jeg usunt!) enn hva jeg pleier, samt en del mer. Jeg veier fortsatt langt under hva jeg bør, og jeg trodde ikke gener spilte SÅ stor rolle..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Del Skrevet 1. november 2006 Alle har jo forskjellig grense på hvor mye de kan spise, og jo mer overvektig du er jo mer brenner du- en person med f.eks. 30 kg overvekt kan spise mye mer og holde vekta konstant, enn noen med 20 kg overvekt. Siden det er så individuelt må du bare bruke noen dager, gjerne en uke, på å skrive ned ALT du spiser, og regne ut kaloriene. Du kan jo bruke tjenesten til Grete Roede på vektklubben.no, den er enklere (ikke helt nøyaktig, men grei nok). Spis akkurat som normalt disse dagene, ikke kutt ned bare fordi du skal skrive opp. Siden de fleste av oss spiser mer noen dager og mindre andre synes jeg en uke er en passende tidsperiode å registrere. Etter den uken regner du ut gjennomsnittet, og dette tallet vil nok forklare hvorfor du ikke går ned, og hvor mye du bør kutte ned for å gå ned i vekt. Man kan godt bli overvektig/ikke gå ned på sunn mat også, du er nok ikke den eneste. Men du gjør likevel kroppen din en kjempetjeneste med å spise sunt. ← Dette høres litt sykt ut? Hvor mange kalorier får du i deg? Det at du la på deg før var vel ikke det at du spiste så mye (fordi det gjorde du ikke) Men heller at du la på deg pga. kroppen gikk i "sparemodus" som får kroppen til å spare på energi. Jeg vet at du vet hva jeg mener med dette siden du er klar over 3timers regelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #6 Del Skrevet 2. november 2006 Dere som er/var overvektige: Hva spiser dere/ spiste før dere begynte å slanke dere? Har dere peiling på ca. hvor mange kcal dere spiser/ spiste hver dag? Jeg føler at jeg spiser sunt, men er likevel overvektig (eller tjukk...). ← Kanskje du istedet for å fokusere på kostholdet, bør tenke på trening? Du sier jo at du føler at du spiser sunt, så så sant du har en viss peiling på kosthold så gjør du sikkert det! En kan fort bli vel opptatt av kropp og mat hvis en er "på slanker'n" og f.eks. begynner å skrive ned hver minste kalori en spiser i løpet av en dag. Hva med å heller få med en venninne, (eller sett igang alene!) på trening! Meld dere f.eks på et løp, sykkelritt, skirenn e.l, så har dere noe å trene mot. Fokuser på å komme i form, bli sterk og utholden. Meld deg på Inga Låmi (jente-skirenn, kan velge kortere eller lengre løype) og nyt følelsen av å komme i form! Så vil kroppen følge etter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 2. november 2006 #7 Del Skrevet 2. november 2006 Alle har jo forskjellig grense på hvor mye de kan spise, og jo mer overvektig du er jo mer brenner du- en person med f.eks. 30 kg overvekt kan spise mye mer og holde vekta konstant, enn noen med 20 kg overvekt. Siden det er så individuelt må du bare bruke noen dager, gjerne en uke, på å skrive ned ALT du spiser, og regne ut kaloriene. Du kan jo bruke tjenesten til Grete Roede på vektklubben.no, den er enklere (ikke helt nøyaktig, men grei nok). Spis akkurat som normalt disse dagene, ikke kutt ned bare fordi du skal skrive opp. Siden de fleste av oss spiser mer noen dager og mindre andre synes jeg en uke er en passende tidsperiode å registrere. Etter den uken regner du ut gjennomsnittet, og dette tallet vil nok forklare hvorfor du ikke går ned, og hvor mye du bør kutte ned for å gå ned i vekt. Man kan godt bli overvektig/ikke gå ned på sunn mat også, du er nok ikke den eneste. Men du gjør likevel kroppen din en kjempetjeneste med å spise sunt. ← Dette høres litt sykt ut? Hvor mange kalorier får du i deg? Det at du la på deg før var vel ikke det at du spiste så mye (fordi det gjorde du ikke) Men heller at du la på deg pga. kroppen gikk i "sparemodus" som får kroppen til å spare på energi. Jeg vet at du vet hva jeg mener med dette siden du er klar over 3timers regelen ← Svarer du meg nå? Sykt? Hva i all verden får deg til å si det du sier? Jeg har ikke sagt noe om at jeg har lagt på meg eller vært overvektig. Jeg sier ingenting om hvor mange kalorier man skal spise. Jeg skjønner ingen verdens ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå