Gå til innhold

Barna mine krangler sånn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heihei! Litt søskenkrangling hører barndommen til, men av erfaring så vet jeg at det kan gå oss foreldre på nervene til de grader også. Er mor til en gutt på 8 og ei jente på 6, som tydeligvis har gjort sport av å krangle og få mamma og pappa ut av fatning :kjempesinna: Min erfaring er at man må være veldig konsekvent på hva man aksepterer av handlinger og språkbruk av de "søte" små. Tydelige regler, såkalt grensesetting, på hva som er akseptabel adferd er nødvendig i vår hverdag i hvertfall, og regelbryting på dette området får klare, tydelige og forutsigbare konsekvenser. Belønningssystem for en periode har også vært nyttig for å finne fram til levelige relasjonsforhold mellom våre barn. Det er krevende hele tiden å være på vakt for å kunne å forutse hver situasjon som kan føre til krangling/slossing mellom "krapylene", men det er bedre enn å konstant leve med unger som konkurrerer og er i tottene på hverandre.....sååååå slitsomt, slitsomt å være sint hele tiden også. Er det noe som virkelig tar energien ut av meg så er det "knoll og tott" i krangelvoren stemning.....jeg skulle ha den nå, nå er det min tur, der skal jeg sitte, du juksa, osv osv osv osv osv :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...