aline Skrevet 3. november 2006 #21 Skrevet 3. november 2006 Var parkeringsvakt under martnan et år, jeg. Det var kaldt, det... ← martnan er alltid kald synes jeg.. og jeg synes sånn ellers at det er helt greit å gå tur i 34 minus på røros, men akkurat nå martnan.. tær som føles som istapper er noe jeg husker så altfor godt, inntil jeg lærte at sålene var viktige.. men det har vel kanskje med at man beveger seg mindre, står mer stille, får mer kontakt med bakken en om man går tur.
Gjest niomi Skrevet 3. november 2006 #22 Skrevet 3. november 2006 Jepp, lånte pappas (altfor store) termodress, naboens pelslue, og hadde ullabber utapå skoene. Skikkelig sexy! Og ja, øyenvippene fryser. Og sjerfet man har over munnen fryser til is... Ikke ofte jeg har vært ute lenge i slik kulde, altså, men da hadde jeg ikke noe valg. Tjente penger til skoletur...
Wildy Skrevet 3. november 2006 #23 Skrevet 3. november 2006 Joda , det blir kaldt på Røros om vinteren. Men det kjennes ikke så sprettkaldt ut allikevel,20 minus på Røros er adkillig mere levelig enn 20 minus i Trondheim. Mange gode tips i denne tråden, så jeg vil bare føye til: Sørg for å ha finansene i orden!! Det er så utrolig mye fint å få tak i av brukskunst og kunsthåndverk, så her går pengene fort. Har blakket meg grundig noen ganger på Røros jeg, gitt....
aline Skrevet 3. november 2006 #24 Skrevet 3. november 2006 spesiellt festlig er det når man kjenner at øyevippene henger litt sammen når man blunker... litt fuktige, begynnende isdannelse, hekter som lim.. og ja, skjerfet der man puster..
Wonders Skrevet 3. november 2006 #25 Skrevet 3. november 2006 spørs om det varme med noe heimkok attme innelommen, så frys'n itj ihjæl. Nei no lell...
aline Skrevet 3. november 2006 #26 Skrevet 3. november 2006 ja, det går fort penger. og vær obs på at minibankene rast blir tømt... det er ikke alltid lett å få ut det man trenger av penger.. (og spesiellt i og etter helgedager selvsagt)
Wonders Skrevet 3. november 2006 #27 Skrevet 3. november 2006 Tanta mi bor på Tynset, der har det vært minus 17 forje uke...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #28 Skrevet 14. november 2006 Har en drøm om å reise til Røros i desember jeg da. Ser for meg at det må være ekstremt koselig og romantisk,med bøttevis av julestemning ! Litt skomakergata.... Stemmer det?
Gjest niomi Skrevet 14. november 2006 #29 Skrevet 14. november 2006 Har en drøm om å reise til Røros i desember jeg da. Ser for meg at det må være ekstremt koselig og romantisk,med bøttevis av julestemning ! Litt skomakergata.... Stemmer det? ← Ja. Og man har blåtimen (fra blåfjell, vettu), og det er veldig pent. Jeg ville dratt i midten av desember, da burde det være ganske mye snø.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #30 Skrevet 15. november 2006 Nå er det jo mye lokalinfo her:-) Men jeg var på Martnan i år, på dagtid en ukedag, og selv da var det fullt av folk i gatene. Hadde ikke så mye penger med meg, fordi jeg ikke visste hva som var å få kjøpt der (dessuten dårlig økonomi). Mye av det som blir solgt er håndverksvarer som skinnprodukter, noe tekstil, samiske ting, matvarer, urte-såpe-helseprodukter o.l, lagd av diverse lokale "hippier, håndverkere og jegere" - hehe, jeg ble imponert over hvor mange mennesker som kan gå rundt i ulveskinnskåpe og skinnbukse i samme lille by, samme dag. Men ikke negativt ment, altså - om jeg skal dit igjen vil jeg være mer forberedt på hva jeg kan tenke meg å handle; det er mye fint og av god kvalitet, både gammelt og nytt. Det ligger ellers et militærutsalg like utafor sentrum. Og jeg ville droppet messehallen under Martnan om man ikke er totalt fri for sosialangsttendenser i fullstappede lokaler hvor man bare selger hytter, hyttebadestamper og boblebad.... Røros er en nydelig og merkelig liten by, det mest eksotiske stedet jeg har vært i Norge, tror jeg. Bor selv i Sør-Trøndelag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå