Hu i Svingen Skrevet 30. oktober 2006 #21 Skrevet 30. oktober 2006 Kjøp deg øreklokker (sånne man bruker med motorsag/vinkelsliper etc.)
Gjest Vilja :-) Skrevet 30. oktober 2006 #22 Skrevet 30. oktober 2006 Kanskje det ja. Skrinlegge planene om å kjøpe lyslampe og heller gå for øreklokker istedetfor
Gjest Vilja :-) Skrevet 30. oktober 2006 #24 Skrevet 30. oktober 2006 Tipper det er litt teitere også Men man bo da alene, så teithets-faktoren skal ikke stoppe meg!
Gjest Vilja :-) Skrevet 30. oktober 2006 #28 Skrevet 30. oktober 2006 Har alltid hatt litt sansen for flerbruks-gjenstander Men ja, blir nok varmt nok i toppen selv uten hjelm. Men takk for tips, det er notert og blir muligens realisert
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #29 Skrevet 30. oktober 2006 Du har ikke mulighet til å reise bort da, f.eke. låne en hytte på fjellet? Da burde du jo være sikret fred og ro
zymelin Skrevet 30. oktober 2006 #30 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg hadde samme problem som deg i min forrige eksamensperiode. Da holdt huseier på å bygge ut loftet over hybelen min. Da var det bråk fra sju om morgenen til tre om ettermiddagen. Helt umulig å kunne konsentrere seg. Og siden jeg heller ikke klarer å lese på lesesal, ble det til at jeg ofte leste fra tre-tiden til ti/elleve-tiden på kvelden. Dette fungerte kjempefint for meg. Har nok mye med at jeg er B-menneske også og trives med å være oppe om kvelden. Håper det ordner seg for deg ihvertfall,husker hvor kjipt det var å ikke få lest når jeg ville. Lykke til
Respect Skrevet 30. oktober 2006 #31 Skrevet 30. oktober 2006 En bekjent av meg testa taktikken med å sitte oppe hele natta. Da eksamenen kom var det bare så vidt han klarte å holde øynene oppe, etter å ha snudd døgnet i noen uker i strekk.
*melis* Skrevet 31. oktober 2006 #32 Skrevet 31. oktober 2006 Støtter forslaget om å ikke snu døgnet helt, men bare litt. Jeg er så B-menneske som man får det, og jeg merker at jeg leser og lærer mye lettere om kvelden og natta, og som det ble sagt av noen andre så har jeg også lest at man lærer bedre om man leser før man legger seg. Jeg er også student og har problemer med å unngå å snu døgnet. Sitter ofte oppe til 3-4-tida på natta, og en periode var det så ille at jeg spiste frokost før jeg la meg. Ulempen er jo når du skal snu døgnet igjen, men det trenger ikke nødvendigvis være så veldig vanskelig. Du kan for eksempel begynde noen dager før eksamen med å tvinge deg selv opp (eller få noen til å vekke deg) tidlig om morgenen uansett hvor sent du la deg, for så å sørge for at du holder deg litt i aktivitet om dagen til du skal legge deg igjen slik at du blir trøtt. Hvis du har tilgang på sovetabletter kan du også ta en sånn i 10-11-tida om kvelden før eksamen. Dette er i alle fall noe som funker greit for meg. Lykke til!
Gjest Vilja :-) Skrevet 1. november 2006 #33 Skrevet 1. november 2006 Gjest, zymelin, StopStop og Melis, takker for svar Jeg har kommet frem til at jeg skal forsøke å innstille døgnet mitt slik at jeg legger meg kl. 19 (pensjonisttid, I know), og står opp kl. 03. Begynner lesingen kl. 04. Da får jeg mange timer på meg innen bråket her i blokka tar til utpå ettermiddagen. Tror det er det beste alternativet mtp. at man jo bør være uthvilt på selveste eksamensdagen. Vil helst unngå å måtte bruke de siste dagene før eksamen på å hente meg inn igjen etter 1 mnd med total omdreining på døgnet. 2,5 timer til sengetid!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #34 Skrevet 1. november 2006 Hvis du har tilgang på sovetabletter kan du også ta en sånn i 10-11-tida om kvelden før eksamen. Dette er i alle fall noe som funker greit for meg. Lykke til! ← Ja, det er ingenting å anbefale så lenge TS ikke kjenner virkkningen av sovetablettene på kroppen sin! Mange sovetabletter blir man kjempesløv av dagen etter. Kjipt å komme på eksamen og være omtåket av en sovepille fra kvelden før...
Gjest Vilja :-) Skrevet 1. november 2006 #35 Skrevet 1. november 2006 Akkurat sovetabletter velger jeg å styre unna i denne sammenhengen ja. Har aldri testa ut denslags tidligere. Men har generelt problemer med å holde en normal døgnrytme; kan ha det stabilt i en ukes tid, men så sklir det ut litt etter litt. Selv om jeg er stuptrøtt på kveldstid så sliter jeg med å finne roen, og når jeg først sovner så sover jeg alt for lenge. Og så er det på'n igjen med å innstille døgnet.. Så innsovningstabletter er kanskje noe jeg bør vurdere å få tak i, etter eksamen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå