Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. oktober 2006 #21 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tror jeg også. Og risken er vel større for at hun blir dumpet enn at de blir såret. Og hva får jeg til å tro at JEG er så himla interessert i å bli såra, da? Såklart skal man ta sjanser for å finne den rette, men man kan jo prøve å unngå de verste fellene. Og i mitt hode er det å ligge med diverse tilfeldig, der-og-da interesserte folk fordi kanskje muligens det funker, en ganske åpenbar felle å gå i. Forhold først, så sex. Ja, jeg er prippen så det holder nå, men hvis dette er å være prippen håper jeg faktisk jeg fortsetter å være det, fordi jeg syntes det er en ganske ålreit holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. oktober 2006 #22 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ja, enkelte kan finne den perfekte match med denne ene partneren, og da er vel kanskje du en av de. Enig i det, sant? Hvis du er happy og alt det der er vel ingenting bedre. Jeg har ikke funnet den perfekte match med en partner. Desverre. Ikke særlig happy over det og ting kunne absolutt være bedre Men du spør etter en forklaring på hvorfor mange, eldre enn meg, svarer at de bare har ligget med 1-2 stykker. Ja da er det vel fordi de har noe lignende min holdning da? At de ikke benytter enhver sjanse til sex, men istedet ventet til de fant en de faktisk var interessert i å dele livet med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. oktober 2006 #23 Del Skrevet 29. oktober 2006 Sant nok, men allikevel...fortsatt mange her med få partnere. Skjønner heller ikke at det er så farlig å skrive at man har ligget med f.eks 10 stk. "Alle" vet jo at "alle" gjør det. ← joa, er vel til dels enig.. og det er vel ikke nødvendigvis det at det er så farlig å skrive hvor mange man har liggi med, det kan vel bare være at det ikke er så fryktelig interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #24 Del Skrevet 29. oktober 2006 For jeg lurer... hvordan kan dere med èn sexpartner vite hva som er god sex? Selvfølgfølig kan dere kjenne at det er godt hvis det er godt, men for alt du vet kan det finnes så mye bedre. ← Det beste er da bra nok. Om du fortsatt lurer på om det er noe der ute som er bedre betyr det kanskje at du aldri har hatt virkelig god sex? Og om du aldri har hatt virkelig god sex så har du kanskje aldri virkelig elsket noen? Veldig enig med Norwegian Blue jeg. Og det verste av det hele er at jeg er dobbelt så gammel. Så om prippen, blueferdig, snerpete osv. er vår tids verste skjeldsord så er vel min skam større enn hennes kanskje? Og om det gjør at du sover bedre om natten må du gjerne tro at mangelen på sexuelle erfaringer skyldes mangel på tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 29. oktober 2006 #25 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er enig med Snasen C jeg, at det er veldig mange som har hatt sex med veldig få. Og at det er litt rart. Kanskje folk jeg kjenner er mer promiskuøse enn andre, men det er da få som har hatt sex med mindre enn 5 stykker? Og de par jeg kjenner som har det har nettopp vært i ett langt forhold fra de var 16 til i dag. Men det er da et lite mindretall som er i den situasjonen? Jeg mener ikke at det er noe mål å ha hatt sex med mange, og skjønner godt de som "ikke vil ha sex med flere til de er 80" som Norwegian Blue skriver. Men hvis man ikke lever i et monogamt forhold fra man er 16 til man er 80 hva da? Det er ikke noe mål å ha hatt sex med veldig få heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #26 Del Skrevet 29. oktober 2006 Prevensjon kan svikte, abort er ikke noe jeg ønsker å utsette meg for om jeg på noen måte kan unngå det, og da tar jeg konsekvensen av det. Skal jeg ha sex (i betydningen samleie) med noen, så må jeg kunne føle meg trygg på at jeg kan samarbeide med han om et eventuelt barn. Når det gjelder annen sex enn samleie har det egentlig mest med faren for sykdommer (spesielt HPV og herpes, umulig å kurere permanent, og ikke noe som frister) og at det ene kan ta det andre og så ender det opp med samleie selv om det egentlig ikke var noe jeg ønsket. Så jo da, jeg er kresen på hvem jeg ligger med, og det har resultert i at jeg kun har funnet en som oppfyller de kravene til nå, selv om jeg er godt i gang med 20 årene. Hvem vet, om det blir slutt mellom oss blir det kanskje flere, men jeg håper jeg ikke senker kravene ovenfor meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 29. oktober 2006 #27 Del Skrevet 29. oktober 2006 For jeg lurer... hvordan kan dere med èn sexpartner vite hva som er god sex? Selvfølgfølig kan dere kjenne at det er godt hvis det er godt, men for alt du vet kan det finnes så mye bedre. ← Om du har sex med hundre så kan nummer 101 være bedre enn de andre. Om man hele tiden skal lure på om ting kan bli bedre tror jeg aldri man blir fornøyd. Jeg har bare hatt sex med mannen min. Norweigan skrev det jeg selv tenker. Sex er personlig, sex er intimt, det er ikke noe jeg vil gjøre bare for å gjøre det. Jeg er storfornøyd med det sexlivet jeg har og da ser jeg ingen grunn til å ønske noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #28 Del Skrevet 29. oktober 2006 Prevensjon kan svikte, abort er ikke noe jeg ønsker å utsette meg for om jeg på noen måte kan unngå det, og da tar jeg konsekvensen av det. Skal jeg ha sex (i betydningen samleie) med noen, så må jeg kunne føle meg trygg på at jeg kan samarbeide med han om et eventuelt barn. Når det gjelder annen sex enn samleie har det egentlig mest med faren for sykdommer (spesielt HPV og herpes, umulig å kurere permanent, og ikke noe som frister) og at det ene kan ta det andre og så ender det opp med samleie selv om det egentlig ikke var noe jeg ønsket. Så jo da, jeg er kresen på hvem jeg ligger med, og det har resultert i at jeg kun har funnet en som oppfyller de kravene til nå, selv om jeg er godt i gang med 20 årene. Hvem vet, om det blir slutt mellom oss blir det kanskje flere, men jeg håper jeg ikke senker kravene ovenfor meg selv. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. oktober 2006 #29 Del Skrevet 29. oktober 2006 Prevensjon kan svikte, abort er ikke noe jeg ønsker å utsette meg for om jeg på noen måte kan unngå det, og da tar jeg konsekvensen av det. Skal jeg ha sex (i betydningen samleie) med noen, så må jeg kunne føle meg trygg på at jeg kan samarbeide med han om et eventuelt barn. Når det gjelder annen sex enn samleie har det egentlig mest med faren for sykdommer (spesielt HPV og herpes, umulig å kurere permanent, og ikke noe som frister) og at det ene kan ta det andre og så ender det opp med samleie selv om det egentlig ikke var noe jeg ønsket. Så jo da, jeg er kresen på hvem jeg ligger med, og det har resultert i at jeg kun har funnet en som oppfyller de kravene til nå, selv om jeg er godt i gang med 20 årene. Hvem vet, om det blir slutt mellom oss blir det kanskje flere, men jeg håper jeg ikke senker kravene ovenfor meg selv. veldig enig! Spesielt viktig poeng det du tar opp om at sex faktisk er forplantning og at man bør ikke ha sex med noen man ikke kunne tenke seg å ha barn med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 29. oktober 2006 #30 Del Skrevet 29. oktober 2006 Spesielt viktig poeng det du tar opp om at sex faktisk er forplantning og at man bør ikke ha sex med noen man ikke kunne tenke seg å ha barn med. ← Nja, det er jeg ikke enig i. Skal man se sex og forplantning i sammenheng, bør man da heller ikke ha sex før man er klar for å få barn. Og da kan man like gjerne putte sex tilbake i ekteskapet. Jeg har stor respekt for argumentene deres om at sex er noe så intimt og personlig at dere bare vil ha det med kjærester (selv om det kan bli mer enn 2-3 etterhvert også....). Men at man skal legge så store bånd på seg selv at man ikke har sex selv om man har lyst, på grunn av risikoen for graviditet og kjønnssykdommer, skjønner jeg ikke. Bruk dobbel prevensjon på riktig måte, så ordner det seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. oktober 2006 #31 Del Skrevet 29. oktober 2006 Statistikken blant venninnene mine stemmer ikke overens med statistikken blant KG-damer, så da blir det vel til at de med litt erfaring bare lar være å svare på slike tråder. Folk her inne har jo lett for å kategorisere, og mange, inkludert meg selv, har rett og slett ikke interesse av å svare på slike spørsmål. Man vet jo aldri hvem som leser svarene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. oktober 2006 #32 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er det så "gale" her inne at det er til å reagere på da? Mener ikke å ha lagt merke til at "alle" her inne har bare hatt sex med 2-3stykker egentlig. Heller motsatt, virker som mange har veldig mye erfaring. Nja, det er jeg ikke enig i. Skal man se sex og forplantning i sammenheng, bør man da heller ikke ha sex før man er klar for å få barn. Og da kan man like gjerne putte sex tilbake i ekteskapet. Man trenger vel ikke å se så svart/hvitt på det? Kan man da nyte sexen, men samtidig ha i bakhodet at graviditet kan være en mulig konsekvens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DapperBloke Skrevet 29. oktober 2006 #33 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) *** Endret 14. desember 2006 av DapperBloke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #34 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nja, det er jeg ikke enig i. Skal man se sex og forplantning i sammenheng, bør man da heller ikke ha sex før man er klar for å få barn. Og da kan man like gjerne putte sex tilbake i ekteskapet. Jeg har stor respekt for argumentene deres om at sex er noe så intimt og personlig at dere bare vil ha det med kjærester (selv om det kan bli mer enn 2-3 etterhvert også....). Men at man skal legge så store bånd på seg selv at man ikke har sex selv om man har lyst, på grunn av risikoen for graviditet og kjønnssykdommer, skjønner jeg ikke. Bruk dobbel prevensjon på riktig måte, så ordner det seg! ← Dobbel prevensjon gir en stor sikkerhet (tror det er rundt 1:1000 til 1:5000 som blir gravid pr år?), men for meg er det faktisk verken tilstrekkelig eller mulig. Grunnen til det er at samboeren tåler ikke kondomer særlig bra, jeg tåler ikke p-piller og er skeptisk til sæddrepende middel. Det som da er igjen er spiral, som ikke er særlig sikkert, og har en mengde faremomenter. Så da ble mitt valg at samleie ble utsatt til vil hadde vært sammen såpass lenge at barn var akseptabelt og jeg var rimelig sikker på når jeg hadde eggløsning. Vi prøver ikke å få barn, men vi vet at om det skjer, så takler vi det på et eller annet vis. At andre velger å stole på prevensjon tidligere i forholdet er opp til de, selv om jeg ikke forstår den tankegangen fullt ut. Men må alle forstå alle? Stort sett så holder det å respektere at andre tenker annerledes, så lenge det ikke skader andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 29. oktober 2006 #35 Del Skrevet 29. oktober 2006 Spesielt viktig poeng det du tar opp om at sex faktisk er forplantning og at man bør ikke ha sex med noen man ikke kunne tenke seg å ha barn med. ← Man trenger vel ikke å se så svart/hvitt på det? Kan man da nyte sexen, men samtidig ha i bakhodet at graviditet kan være en mulig konsekvens. ← Selvsagt (derfor bruker man også prevensjon), men bør man ikke ha sex med noen man ikke kunne tenke seg å ha barn med, bør man heller ikke ha sex før man kunne tenke seg å få barn generelt. Og da tror jeg debutalderen hadde gått kraftig opp, og ekteskapsalderen kraftig ned (spesielt det siste er ikke noe mål....). Dobbel prevensjon gir en stor sikkerhet (tror det er rundt 1:1000 til 1:5000 som blir gravid pr år?), men for meg er det faktisk verken tilstrekkelig eller mulig. Grunnen til det er at samboeren tåler ikke kondomer særlig bra, jeg tåler ikke p-piller og er skeptisk til sæddrepende middel. Det som da er igjen er spiral, som ikke er særlig sikkert, og har en mengde faremomenter. Så da ble mitt valg at samleie ble utsatt til vil hadde vært sammen såpass lenge at barn var akseptabelt og jeg var rimelig sikker på når jeg hadde eggløsning. Vi prøver ikke å få barn, men vi vet at om det skjer, så takler vi det på et eller annet vis. At andre velger å stole på prevensjon tidligere i forholdet er opp til de, selv om jeg ikke forstår den tankegangen fullt ut. Men må alle forstå alle? Stort sett så holder det å respektere at andre tenker annerledes, så lenge det ikke skader andre ← Det er jeg enig i Og hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg også vært mer usikker! Men når både jeg og samboeren tåler alt slikt, virker det sikkert nok med et stykk prevensjon hvis jeg er sikker, og to stykk hvis jeg av en eller annen grunn er litt usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #36 Del Skrevet 29. oktober 2006 (Det er forresten ingenting som beskytter mot HPV, det smitter ved hudkontakt, så kondom hjelper ikke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #37 Del Skrevet 30. oktober 2006 http://www.fhi.no/dav/2A6412F37BE145EBA15FC68D39EED13C.pdf Faktisk overrasket over hvor vanlig det er å ha 1-2 sexpartnere. Kanskje jeg ikke er SÅ sær som mange i omgangskretsen påstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #38 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har også lagt merke til at det er veldig mange her inne med få partnere men jeg tror aline er inne på noe. Ellers enig med LilSweetie. Jeg har ikke "høvlet over" mange tror jeg, men har da litt erfaring og ser ikke på det som en negativ ting i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #39 Del Skrevet 30. oktober 2006 Min mening er at kvantitet betyr langt mindre enn kvalitet. At du har drasset med deg mange ulike mennesker i senga (eller hvor enn det nå måtte foregå), gjør deg ikke nødvendigvis til noen bedre elsker. Det er vel ikke det noen her påstår, er det? :klø: Trodde det var snakk om at man heller fikk erfaring og fikk vite hva man selv ville ha jeg. Jeg tror heller ikke at enkelte mennesker er født dårlige elskere, de mangler bare den treningen og den selvtilliten som skal til for å gi av seg selv. For at sex skal være god, så må man ha evnen til å formidle sine ønsker, og man må også kunne imøtekomme ønsker fra partnerens side. Dette lærer man ikke med mengdetrening, men med kvalitetstrening. Man trenger noen man kan stole på for å kunne bygge opp de egenskapene som trengs for å kunne ha god sex. Enig. Jeg har hatt seksualpartnere som har hatt mange tidligere, og seksualpartnere som har hatt få. Min erfaring er at det ikke er noen sammenheng mellom dette og hvor god sexen har vært. ← Nei men ingen mener vel at det er sånn? God sex kommer hvis kjemien er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 30. oktober 2006 #40 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) For meg er det egentlig vanskelig å forestille meg at jeg skal ha fantastisk sex med en jeg for det første ikke har sterke følelser for, og for det andre føler meg veldig trygg på. Derfor tror jeg ikke at jeg vil få så mye erfaring av å hoppe til sengs med mange. Men å hoppe til sengs mange ganger med en jeg føler slik for, DET tror jeg gir meg masse erfaring på hva jeg liker og ikke liker. Tror faktisk man lærer det mye bedre av en over tid, enn man gjør med mange forskjellige. Kan selvfølgelig sikkert skje at man har en helt fantastisk opplevelse uten følelser og trygghet, men det har altså ikke jeg. Endret 30. oktober 2006 av Chrizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå