Lille meg :) Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Det dukker stadig opp artikler der hudleger mener billige produkter er like bra som dyre produkter, som for eksempel denne. Hva mener du? Er det en forskjell? Eller er det å kjøpe dyre kremer som å kaste penger ut av vinduet? Og hva med andre produkter?
Chic Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg syns kremer i alle fall er bedre dyre. De varer mye lenger, man trenger ikek så mye av dem som av billigkremene. Sminke er jeg litt usikker på, men holder meg helst til dyre produkter, vet ikke hvorfor. Hårprodukter går jeg i alle fall på dyrt, fordi billig produkter er det så mye drit i, og håret ser mye penere ut av dyre produkter+ at dyre produkter trenger man ikke mye av om gangen.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Kremer og lotion kjøper jeg billig, sånne dyre kremer som liksom skal hjelpe mot rynker og jeg vet ikke hva fungerer jo ikke uansett. Billige kremer gir like mye fuktighet og det er bare det jeg vil ha. Sminke spørs det litt. Mascara f.eks syntes jeg ikke det er noe forskjell på dyrt og billig. Eyeliner, lipgloss, øyenskygge og rouge kan jeg også like greit kjøpe billig. Foundation og concealer bruker jeg gjerne mer på. Shampoo og hårprodukter kjøper jeg også ganske billig, ikke fra frisørsalong. Men det har mer med lommeboka å gjøre, skulle gjerne prøvd litt dyrere merker for å se om det gjør noe forskjell.
Lola83 Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Dyrere kremer = dyrere ingredienser i kremene Jeg har prøvd det meste av kremer, og de dyreste er best.. F.eks; La mer, La prairie, Estee lauder, Chanel, Dior osv.. Såå dyre er de ikke..
Gjest itla Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg reagerer på ganske mye, har sensitiv hud, en del eksem etc, så jeg er må rett og slett bruke dyrere produkter, fordi billigproduktene inneholder ingredienser jeg ikke tåler. Men også en del dyrere merker er utelukket, blant annet Helena Rubinstein - fikk kjempereaksjon av produktene derfra. Nå bruker jeg hudpleie fra REN, shampoo fra Davines, styling fra Bodyshop og sminke først og fremst fra ID, Chanel og Lancome. Det er ikke så ofte at jeg reagerer på sminke, men Max Factor, Nivea og Maybelline holder jeg meg langt unna.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Dyrt er OFTE best, men ikke alltid.... Noen kjempedyre kremer inneholder veldig billige fyllstoffer på lik linje med de billige.... Det er viktig å vite hva det som står på baksiden av krukkene betyr...
Lib Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg syns kremer i alle fall er bedre dyre. De varer mye lenger, man trenger ikek så mye av dem som av billigkremene. Sminke er jeg litt usikker på, men holder meg helst til dyre produkter, vet ikke hvorfor. Hårprodukter går jeg i alle fall på dyrt, fordi billig produkter er det så mye drit i, og håret ser mye penere ut av dyre produkter+ at dyre produkter trenger man ikke mye av om gangen. ← Signerer denne
Gjenglemt sykkellås Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Dyre produkter innholder mye merker som for eksempel Chanel, Dior og Redken. Dette betaler man også ekstra for.
Gjest Deception Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg tror verken det ene eller det andre, men jeg er generelt like skeptisk til parfymerimerker ala Dior, Lancome osv som jeg er til billigmerker som Nivea og L'Oreal, fordi produktene gjerne er overparfymerte og fordi produsentene ser ut til å bruke mer på reklame enn på innhold. Hvis et produkt er bra, selger det seg selv uten tv-reklame opp og i mente.
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har en temmelig kranglete hud, som kjapt slår seg vrang hvis jeg bruker feil produkter og blir like fort bra igjen hvis jeg bruker riktige. Skal ikke gre alle billigmerker over en kam, men jeg er i hvert fall utrolig misfornøyd med L'Oreal og Nivea. Litt dyrere merker som MD Formulations, Biotherm og Dermalogica gjør derimot underverker.
Gjest Gjest_nora_* Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg liker ikke parfyme i hudkremer så jeg kjøper dyre kremer, men holder meg unna Dior og andre parfymebomber. Jeg tror heller ikke at det er tilfeldig at jeg får kviser av rouge fra Maybelline og Loreal, men ikke Chanel eller Clinique.
Ciara Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg tror det finnes gode billigprodukter, og dårlige og dyre produkter - men generelt sett tror jeg de dyre er bedre. Det er i hvert fall min erfaring. Ok, så har jeg ikke fått porselenshud av dyre produkter, men jeg har i hvert fall ikke fått verre hud heller, som noen billige produkter har gitt meg. Nå bruker jeg Dr. Hauschka (forholdsvis rimelig) og Dermalogica (forholdsvis dyrt) og elsker begge deler. I tillegg kommer det jo an på hva slags hudtype man har. Det dummeste jeg vet er alle med perfekt hud i utgangspunktet som påstår billige kremer fungerer like bra som dyre
Gjest Leiababe Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har prøvd mange ulike kremer, sminkeprodukter osv.. og jeg har ikke inntrykk av at dyrest er best. De produktene jeg stort sett har gått tilbake til er i det heller rimelige prissjiktet. Men er vel individuelt hva man liker..
Najs Skrevet 30. oktober 2006 #14 Skrevet 30. oktober 2006 Min oppfatning er at ikke alle dyre produkter er gode, men de fleste gode produkter er dyre. Og det har med kvaliteten å gjøre. Men kvalitet er ikke nødvendigvis det du finner i parfymeriene (Dior, Clinique o.l.) - her betaler du ofte for merket/profilen. Jeg holder meg stort sett til merker anbefalt av hudpleier og frisør, men sminke er jeg ikke sååå nøye på (bruker heller ikke så mye mer enn mascara og lipgloss til hverdags), og det funker fint for meg. Koster gjør det, men så lenge jeg har råd til det ser jeg ingenting galt i det. Er mye annet tull jeg kunne brukt pengene på.
Gjest Tanita Skrevet 30. oktober 2006 #15 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg bruker kun det jeg selv mener er best for huden min, og bruker merker som MD, La Praire, Matis og Decleor. Man får det man betaler for, og det er lurt å forebygge hudaldring og hudproblemer (om man i utgangspunktet ikke har noen problemer) med gode produkter. Det har man så mye igjen for senere.
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 I tillegg kommer det jo an på hva slags hudtype man har. Det dummeste jeg vet er alle med perfekt hud i utgangspunktet som påstår billige kremer fungerer like bra som dyre ← Enig! Ei venninne av meg har veldig fin hud, og hun påstår at gul lanosåpe og spenol fungerer bedre enn noe annet.. men det fungerer nok dessverre ikke for meg.
SuperT Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Enig! Ei venninne av meg har veldig fin hud, og hun påstår at gul lanosåpe og spenol fungerer bedre enn noe annet.. men det fungerer nok dessverre ikke for meg. ← Hehe.. det hørtes ikke veldig bra ut for huden..
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg kjøper kremene mine på apoteket. Disse er ikke spesielt dyre, og da vel jeg at det brukes like på på forskning som på reklame. Jeg tror de dyre kremene er så dyre nettopp fordi det koster så mye å reklamere for dem.
Gjest Deception Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg kjøper kremene mine på apoteket. Disse er ikke spesielt dyre, og da vel jeg at det brukes like på på forskning som på reklame. Jeg tror de dyre kremene er så dyre nettopp fordi det koster så mye å reklamere for dem. ← Hva da med hudpleiermerker, hvor kremene ofte er knalldyre, men hvor man aldri ser en eneste reklame? Jeg håper virkelig at det er ingredienser og forskning som gjør dem dyre.
Parfumfreek Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Det finnes både rimelige og dyre produkter som er gode. Man må prøve seg litt fram, og handle etter lommeboka. Går fint å kombinere billig med dyrere produkter. Mye sminke er like bra i rimelige merker, f.eks Max Factor, Nivea og Loreal. Jeg er helt avhengig av Guerlain terracotta pudder, og velger å prioritere det. Men så varer den også i 2 år ved daglig bruk, uten at lokket faller av eller at pudderet er knust Av renseprodukter til huden, har jeg ikke merket forskjell på billig og dyrt. At produktene gjør huden ren (og ikke er for sterke), er viktigst. Heldig er de som har feilfri hud, min påvirkes lett av hormoner, kosthold, søvn osv uansett hvilke produkter jeg bruker. Av kremer må man lete seg fram, og spesielt hvis man har uren hud, er det viktig med kremer som ikke tetter porene. Kan gjerne kjøpes på apotek. Jeg spanderer heller mer penger på en god krem enn på sminke og renseprodukter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå