Gå til innhold

Mulig å go ned 2 kilo på en uke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne gå ned 3 kilo...og det så fort det er mulig/forsvarlig.

Jeg har ikke veldig mange overflødige kilo fra før av.

Hva gjør jeg den nærmeste uken for å gå fort ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Suppedietten!! har forsøkt den selv. Funket bra. Tok med suppe i termos på jobben. Jeg gikk ned 4kg på en uke.

Denne dietten kommer fra et sykehus i USA, der den brukes for pasienter som behøver å gå raskt ned i vekt før hjerte/kar-opr.

Hovedingrediensen er grønnsakssuppe, som spises hver dag og så mye du vil. Du behøver altså ikke å være sulten. Minst 1 tallerken om dagen. Jo mer suppe du spiser, desto mer går du ned i vekt. Dessuten kan du drikke ubegrenset med vann, kaffe og usøtet te.

Under behandlingen skal (kan?) du kunne gå ned 3-9 kg i uken.

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

Suppe:

1/2 kål

1/2 bunt stangselleri

1 grønn paprika

3 løk

2-3 tomater

persille

1,5-2 liter vann

3 terninger grønnsaksbuljong

krydder av eget valg

Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak.

Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan)

Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter)

Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker

Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk

Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater

Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker

Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man raskt ned i vekt, legger man som regel raskt på seg igjen. Det er fult mulig å gå ned to kg på en uke, men da vil man som regel gå opp igjen uken etter, når man går tilbake til sitt sedvanlige spisemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lion Queen_*

Suppedietten høres ganske ufarlig og spennende ut.

Tror jeg kanskje skal prøve,den var jo ganske variert

tross alt,med både proteiner,carbo,fiber men lite fett.

Slett ikke en slankekur for varig vektnedgang

(da bør vel livsstilen forandres varig..?)

Det høres ut som om den også kan virke rensende

på kroppen (selvom jeg langt fra har no særlig

peiling på ernæringssfysiologi...)

Kanskje best for en "akutt" slankekur hvis en f.eks.

mååå inn i en kjole som har "krympet" litt i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å gå ned en kilo i uke, men ikke mer. Og det må skje pga kostomlegging og trening. Da vil det vare. Vil anbefale å sjekke ut den vektklubben de har på vg. Veldig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om den også kan virke rensende

på kroppen (selvom jeg langt fra har no særlig

peiling på ernæringssfysiologi...)

Det stemmer det! Du vil merke at kroppen jobber, at du må oftere på do og at det lukter litt mer av svetten din. Du kan ta det som en ukes kur (for å komme inn i en kjole f.eks) eller som en "rensekur" i forkant av at du skal endre kostholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor mye du veier i utgangspunktet da. Er du en mann på 130 kg så er ikke 9 kg så mye som for en dame på 65 kg.

Her er det snakk om at man blir kvitt vann og slaggstoffer i kroppen. Og man skal ikke ta denne kuren i mer enn en uke.

Som sagt gikk jeg ned 4 kg i løpet av denne kuren. (fra 75 til 71 kg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du skrev på dagene Lizzee, må du spise\drikke det?, foreksempel så drikker jeg ikke kaffe...?, alternativ til bakt potet?

Altså kan jeg drikke vanlig te, uten sukker?, òg MYE vann?

Savner kjøtt i suppen, er det det som er en del av poenget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Er på 3 dagen i kuren selv :) Men lurer på om det er "lov" å bruke suketter?

Ellers Lanyah,så drikker jeg selv verken melk eller kaffe,men den kombinasjonen sammen med en sukett,er faktisk KJEMPEGODT!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror poenget med dietten er å følge den slik den er satt opp uten tillegg. Dette fordi sammensetningen og rekkefølgen gjør noe med forbrenning og mage... Jeg er ikke noen erneringsspesialist - har fått oppskriften av en sykepleier-venninne som anbefalte at man fulgte dietten akkurat slik den var satt opp.

Drikk vanlig te og kaffe - men uten sukker. (ville droppet suketten tror jeg)

Vann drikker du så mye du orker av.

lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Jeg kan gå ned 2 kilo i løpet av en dag. Folk har veldig ulik forbrenning, så slike "vidunderkurer" kan funke drastisk på noen, men få lite resultater for andre. Bare sånn apropos ;) Beste måten å få ned vekten er vel egentlig så lett som å å ikke spise noe særlig, ikke at jeg anbefaller det. Små, faste, hyppige måltider er mitt tips. Uansett hvordan du velger å slanke deg, husk å få i deg nok vitaminer og nok vann, sånn at du overlever ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Det var da som pokker....te uten suketter? :grine: Jaja..Men føler dere andre at kuren er temmelig utrensende?Gjør ikke annet enn nr 1 og 2 hele dagen og kvelden,jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag begynner jeg denne dietten! :) Blir spennende! Jeg elsker suppe!, håper jeg ikke går altfor lei nå da! :ler:

Jeg er ògså av den typen som kan gå ned 2 kg. på en dag, så det blir spennende å se hvor mye jeg går ned! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Dette minte veldig om 'Rikshospitaldietten', man sier at den kommer fra et sykehus for da virker det seriøst. At man plutselig en dag ikke kan spise bønner, og en annen dag skal ha i seg bananer og lettmelk virker helt fjernt.

Man går nok ned i vekt. Men man må ikke innbille seg at den vekten forblir borte av seg selv.

Og man blir nok veeeldig lei kålsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Ramboline_*

Jeg bare lurer på hva som er vitsen?

Man går sikkert ned i vekt, men sikkert like fort opp igjen når man spiser som normalt igjen. Og kan et par kilo være så himla viktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hva som er vitsen?

Man går sikkert ned i vekt, men sikkert like fort opp igjen når man spiser som normalt igjen. Og kan et par kilo være så himla viktig da?

Jepp, for når jeg 60 kg, er jeg glad og fornøyd! :ler:

Men, det er sikkert sant det at en går fort opp igjen, men da får jeg meg til å bli enda flinkere å passe på hva jeg putter i meg, når jeg vet at jeg står da på målet mitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg inn i en bestemt vektklasse på en uke og gjennomførte kuren på 7 dager og gikk ned 5 kg. Dette er ikke noe for de uten stålvilje og selv ble jeg sur som fa****!

Og utrolig lei av kålsuppe! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg begynt! Suppen var nydlig god! :) Vil ha mer hele tiden! :ler: Frem til nå, har jeg spist en skål suppe, òg 1 appelsin!

Synst suppen fikk enormt mye innhold, ble mye for 2 liter vann, skal den være så "full"?...

Annet jeg lurer på er om jeg MÅ drikke kaffe og te hver dag?..., siden det står...! Vil helst ikke drikke det i det hele tatt...! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...