Gå til innhold

Mulig å go ned 2 kilo på en uke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Esiris

Hmmmmm.. er det lov å kjøre det sammen i en food prossessor etterpå? hvis jeg skal ha det med på jobb osv, så kan det være greit å ha det i litt mer drikkendes form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spaghettimann
Bare lurte har saa lyst til og begynne med den suppe dietten men maa man trene til den eller skal du bare spise suppa?

SVAAR FORT

Du skal kun spise suppen. Men det de fleste ikke vet er at man kun skal spise 1 spiseskje av den pr dag! Det er der hemmeligheten ligger. Når man kun spiser 1 spiseskje med suppen, skjer det noen spesielle kjemiske reaksjoner i kroppen som gjør at fettforbrenningen speeder skikkelig opp. =)))

Og utover dette skal du verken drikke eller spise noe. Og du skal heller ikke trene. Da risikerer du nemlig å legge på deg muskler, noe som vil gjøre at du går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil gjerne gå ned 3 kilo...og det så fort det er mulig/forsvarlig.

Jeg har ikke veldig mange overflødige kilo fra før av.

Hva gjør jeg den nærmeste uken for å gå fort ned?

Jobb hardt et par dager. Type flytting, rundvask eller annet tungt arbeid som tar hele dagen. Da snakker vi om kontinuerlig jobbing og hele dagen. Ingen pauser og spesielt ingen cola-pauser. Drikk vann og kun små måltider.

Viktig å ikke ta så hard i at du MÅ ta pause. Kluet er å holde deg i aktivitet hele dagen.

Hvis du jobber av deg kiloene mister du ikke muskler; og vil ikke legge på deg så raskt som om du slanker bort kiloiene ved å begrense matinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man går nok ikke ned 3 kg i rent fett av å trene/være aktiv. Mye (mesteparten) av de kiloene man mister av noen få superaktive dager, vil være tarminnhold og vann. Blir kaloriunderskuddet for lavt (noe det lett blir hvis man er veldig aktiv og spiser som normalt), vil du dessuten miste muskler også.

Så ja, man kan gå ned både 2 og 3 kg på en uke. Men nei, vekttapet vil ikke være varig, det vil ikke være fett man mister, og det er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

dere som sier dere har gått ned mye i vekt i løpet av få dager, merker dere det noe på klærne? At de ikke er så stramme lenger? Minsker dere også faktisk i feks livvidde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man går nok ikke ned 3 kg i rent fett av å trene/være aktiv. Mye (mesteparten) av de kiloene man mister av noen få superaktive dager, vil være tarminnhold og vann. Blir kaloriunderskuddet for lavt (noe det lett blir hvis man er veldig aktiv og spiser som normalt), vil du dessuten miste muskler også.

Så ja, man kan gå ned både 2 og 3 kg på en uke. Men nei, vekttapet vil ikke være varig, det vil ikke være fett man mister, og det er ikke sunt.

Du mister ikke så mye muskler hvis du bruker dem. Hvis du bruker musklene forbrenner kroppen heller fett, hvis du har karbohydrater nok til å forbrenne fett. Det trenges et sukkermolekyl for hvert fettmolekyl som skal forbrennes. Dersom du ikke spiser noe, vil du forbrenne muskler selv om du trener.

Hvis man vil ta av et par kg i løpet av kort tid er det viktig å ha klart for seg hvorfor. Hvis vi snakker om kg, og ikke tykkelse, er det mye raskere ta av noen kg ved å ofre muskler. Muskler er tyngere enn fett, og lagrer mer vann.

Hvis man derimot vil bli tynnere, må man ikke miste muskler fordi da går forbrenningen ned og man legger på seg.

Kroppen er laget for å spare energi og vil kvitte seg med overflødige muskler lenge før den bruker fett, dersom du ikke bruker musklene.

Altså; skal du bli tynnere eller skal du oppnå en eller annen form for vektbegrensning?

Brytere går i badstu for å ta av noen kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

jeg lurte på en ting. hva skjer hvis jeg ikke tar det ekstra...altså spiser bare suppa og drikker bare te og kaffe i 7 dager. er det sjansj for å gå enda mer ned i vekt? det er jo tross alt foskjellig fra person til person...men lurte bare på hvis man bare går på suppa at det har større effekt enn å variere!! kansje det e smak og behag av hva man orker...men just in case!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tigerpuz

Hallo,hallo:) jeg begynner på denne mirakelkuren i morgen,har lagd suppa ikveld... lukter godt da:) se om jeg klarer 4 kg på 1 uke,så er jeg fornøyd:) noen som vil prøve sammens med meg? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J er dag 1 unnagjort...ikke vært kjempesulten,men suppa er jo mer som en graut da.. tømt en liter av 2 alt,så dette blir saker i saus :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_caroline_*

hei! håper noen kan svare på spørsmålet mitt:

Jeg er på min andre dag av suppedietten,og håper på å gå ned noen kilo. Etter dietten er ferdig,hva burde jeg spise så jeg ikke fyker opp i vekt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! håper noen kan svare på spørsmålet mitt:

Jeg er på min andre dag av suppedietten,og håper på å gå ned noen kilo. Etter dietten er ferdig,hva burde jeg spise så jeg ikke fyker opp i vekt igjen?

Du må nok bare fortsette å spise suppe dersom du skal holde deg der... hørt om jojoeffekten før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bina_*

Hei!! fikk den oppskriften i dag faktisk,,venninna t mamman min;) skal begynne på den i morgen,så vi får se hva resultatet blir,,håper jeg blir fornøyd:) men lykke til alle sammen;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Loco_*

Suppa funker aldeles strålende. Og man spretter slett ikke opp i vekt uka etter, hvis man er litt vettug og ikke stapper i seg godsaker så snart man har "lov" til det.

Å gå ned 5 kilo på en uke er en glimrende inspirasjon og pangstart til "et nytt og bedre liv", og det er utrolig lettere å trene uka etterpå.

Tok kuren selv i fjor høst, målte ikke i kilo men gikk inn 8 cm i livet. Holdt størrelsen i flere måneder, bare med litt redusert snopinntak og økt aktivitetsnivå (type gå til jobben o.l.). Men ting skle litt ut i forbindelse med jula, og siden har vinteren tatt rotta på all "gå-til-jobben-motivasjon", så nå er jeg i gang med suppa igjen. Halvannen kilo på første døgnet. Funker som fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort ifra disse kiloene dere går ned som visstnok betyr mer for dere enn god helse, for jeg tviler sterkt på at kroppen får den riktige næringen den trenger med disse suppekurene.. Håper dere ellers er snille med kroppen deres, vi skal ha den resten av livet, er vi snill med den så spiller den på samme lag med oss..

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Loco_*
Sett bort ifra disse kiloene dere går ned som visstnok betyr mer for dere enn god helse, for jeg tviler sterkt på at kroppen får den riktige næringen den trenger med disse suppekurene.. Håper dere ellers er snille med kroppen deres, vi skal ha den resten av livet, er vi snill med den så spiller den på samme lag med oss..

Dietten er nokså alsidig, mye frukt og grønsaker og også proteiner i form av kjøtt eller fisk på slutten. Men man skal også ta pause med normalt kosthold noen dager dersom man ønsker å repetere kuren. Så ernæringsmessig er den uproblematisk.

Har forresten brukt en litt annen suppeoppskrift, som gjør suppa mye bedre, men fungerer like bra:

1/2 kålhode

1 kilo gulrøtter

1/2 selleribunt

1 boks brekkbønner (også laken de ligger i)

1 boks skåldede tomater (eller tilsvarende mengde ferske)

1 grønn chili

1 pose Mexicansk tomatsuppe

10 terninger grønnsaksbuljong

karri

salt

pepper

Denne suppen skal gi ca 10 liter, fyll på vann i gryten til volumet er ti liter. Kokes i noen få minutter, og settes kaldt. Gulrøttene blir for myke dersom den kokes for lenge, og man skal jo varme den opp igjen i løpet av uka, så da får de riktig konsistens.

Resten av dietten er slik som det står i startinnlegget. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Martine_*

jeg har selv tatt denne kuren kanskje 4 ganger på et år og er veldig fornøyd med å ha gått ned 12 kilo! jeg tror i tillegg til det dere har skrevet så har man ikke lov til å bruke krydder med salt i (salt binder fett). jeg har også hørt at det er bare urtete man kan drikke i tillegg til kaffe og vann! og siste dagen er det lov å drikke champange fordi man har vært flink^^ jeg anbefaler denne dietten! også veldig fin måte å teste selvkontrollen! gir deg en push til å fortsette! min mor har også prøvd denne og hun er over overgangsalderen. hun gikk bare ned 1-2 kilo og var ikke særlig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Er på 3 dagen i kuren selv :) Men lurer på om det er "lov" å bruke suketter?

Ellers Lanyah,så drikker jeg selv verken melk eller kaffe,men den kombinasjonen sammen med en sukett,er faktisk KJEMPEGODT!!! :)

Hei. Jeg er vegetarianer og lurer på om jeg bare skal droppe kjøttet eller om jeg skal finne en erstatnnig i tilegg? Eventuelt kokte sojabønner(masse protein, men også litt karbohydrater) ?? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig.

Jeg vet tråden er gammel, men er det noen som kan fortelle meg hva det er kroppen trenger som den ikke får i sge på denne dietten ?

Jeg spiser ganske lite, denne dietten er på linje med mitt normale kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_DramaQueen_*

Samboeren min gikk på denne kuren i 2 uker. Gikk ned 6 kg, fra 95 til 89 kg. Han fortsatte å trene regelmessig å spise normalt. Skeiet litt ut i helgene og koste seg både med en øl og litt snop, men var sunn i ukene og trente mye. Han har holdt vekten nede :)

Dersom han har lagt på seg et par kg, tar han en uke med kur så er han nede igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...