Gå til innhold

Hvem kjøper gavene?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan fordeler dere gaveinnkjøp, dere som er par? Og hva med innpakking og julekort?

Her i huset tar jeg meg av julekortene og innpakking (alt skal være i samme stil :sjenert: ) Når det gjelder gavene går vi stort sett rundt på senter sammen og ser, men "hovedansvaret" er fordelt etter kjønn. Jeg må passe på at damene får noe bra, og han tar seg av mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste gavene kjøper vi sammen. hvis ikke er det jeg som tar meg av de vi ikke får kjøpt sammen.

Julekort sender vi ikke. Og innpakkingen tar jeg meg av. Er litt perfektinist der..så liker å gjøre det selv.. han er ikke noe glad i det og er vel bare glad for at han slipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler stort sett sammen det vi har igjen i desember. Jeg liker å være tidlig ute, så har skrevet liste over hva alle skal få og rasker med meg hvis jeg plutselig kommer på noe nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gavene handler jeg alene og noen handler vi sammen. Jeg orker ikke å kjøre på "du til dine og jeg til mine"-regime. Syns det er veldig greit at den som syns det er minst "grusomt" gjør jobben, ergo blir gavene for det meste mitt ansvar, men jeg får igjen f.eks når det gjelder å skifte dekk på bil ;) Men jeg insisterer på at vi skal ha gave-idemyldring sammen i forkant i allefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler de fleste gavene sammen, men innpakkingen tar jeg meg av. Jeg synes det er koselig og han er glad for å slippe. Julekort skriver vi så godt som ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handelr de fleste gavene sammen, selv om jeg tar mest ansvret, så er han i alle fall med og bidrar med en og annen mening.

Innpakkinga tar jeg ansvaret for, jeg storkoser meg den dagen jeg setter med ned, setter på ei plate med julemusikk, finner frem julebrud, julepapir og bånd, og pakker gaver, gjerne spiser jeg julekaker også. (Vi baker julekalene litt tidelig og spiser dem i adventstiden ettersom vi ikke er hjemme i jula)

Julekortene lager stort sett jeg, men videler påå skrive dem, dvs jeg skriver til min familie, og han til sin. Det er rett og slett bare at det kan være litt koselig at vi deler på, pluss at det tar ganske lang tid, så det er greit å dele på oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke så innkjørt i "jul som par" enda, så det henger vel litt igjen at jeg tar min familie og venner, men så blir det vel til at jeg tar hans familie også tenker jeg. Eller at vi tar det sammen. Innpakning blir nok meg, jeg liker det veldig godt. Julekortene er vi enige om at jeg lager, for det synes jeg er kjempegøy, og så skriver han på de som er til hans familie og venner. Jeg elsker å ordne med juleting og er gjerne tidlig ute, så det blir neppe noe problem at jeg gjør det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det jeg som handler inn og pakker inn gavene, og som ordner og skriver julekort.

Mannen min tar seg av matinnkjøp og er kokk han :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør mye sammen. Men visst en av oss er på butikken og ser noe som passer så ringer vi og spørr og eventuelt kjøper. Er vel til at jeg pakker inn fordi jeg liker sånt. Er så kos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Stort sett er det jeg som handler de, men jeg spør som regel mannen om hva han synes så vi er enige når vi skal gi det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett jeg som ordner med gaver. Får penger av han til hans familie, og av og til får jeg lurt han med meg. Innpakking deler vi på. Ingen av oss liker å pakke inn gaver...

Julekort sender vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambo tar sin side og jeg min av familien.

Samme her!

Grunnen til at vi ble enige om å dele opp i mine og dine i år, er at jeg reiser hjem før jeg får stipend, dessuten skal jeg reise med fly, og da er det begrenset hvor mange julegaver jeg får med meg.. Så derfor kan jeg handle til mine hjemme, så handler han til sine når han reiser hjem til sin familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig en avtale om at han ordner til sine og jeg til mine, men det blir lett til at jeg tar mesteparten. Eller at vi handler sammen.

Men en av grunnene til dette er at jeg jobber i sentrum og dermed lettere kan stikke innom butikker etter jobb.

Julekort skriver vi sammen, men ofte blir det til at han skriver til sin familie/venner og jeg til min.

Innpakning tar vi sammen hvis ikke det allerede er ordnet i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg av all julegavehandel. Det tok jeg på meg frivillig da jeg og mannen hadde vært sammen i 2 år, og så hvordan han handlet julegaver, sånn for 35 kroner til ene søstra, og 1500 til ene broren, og alt derimellom til de andre. Han har null interesse av det, og endte alltid opp med innkjøp i absolutt siste liten. Dermed ble det enorme prissvinginger idet han kjente panikken bre seg. :ler:

Men vi deler på kostnadene da.

Jeg pakker inn også. Et år satt vi sammen og pakket inn, og han gjorde sitt beste. Etterpå fikk ungene komplimenter fordi de hadde vært så flinke å pakke inn og skrive på merkelappene.... :ler: Så det ga han helt opp.

Er veldig fornøyd med det jeg, liker å organisere slike ting på egenhånd. Har lister i alle retninger, og må ha orden i systemet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett handler jeg flesteparten av julegavene selv, men han er alltid med når vi skal handle julegaver til barna og foreldrene våre. Jeg er den som pakker inn alle gavene, og jeg skriver alle julekortene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg av det meste. :)

Noen gaver handler vi sammen, men jeg synes det er kjempemoro både å handle julegaver og pakke inn, så jeg gjør det gjerne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...