kozi Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 31. oktober 2006 UL er vel ultralyd. ← Pleier man å måtte ta vaginal ultralyd, ved en gyno undersøkelse?
Knøttet Skrevet 31. oktober 2006 #23 Skrevet 31. oktober 2006 Gu er ikke noe å bekymre seg over, det var ikke vondt i det hele tatt for meg- men litt ubehagelig når hun kjente på livmora ... Ifølge legen min bør man gå til gu når man har et aktivt sexliv, uavhengig om man har fylt 25 eller ikke ...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #24 Skrevet 31. oktober 2006 Pleier man å måtte ta vaginal ultralyd, ved en gyno undersøkelse? ← Nei, kun ved mistanke om cyster, og iblant under graviditet. Men det skader ikke å få det gjort når du nå er i gang, mange går med cyster uten at de vet om det, og om de da begynner på p-piller og lignende vil det ofte kunne forverre ting. Synes egentlig UL høres ut som det MINST ille ved en GU, men det det kanskje bare meg
kozi Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #25 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, kun ved mistanke om cyster, og iblant under graviditet. Men det skader ikke å få det gjort når du nå er i gang, mange går med cyster uten at de vet om det, og om de da begynner på p-piller og lignende vil det ofte kunne forverre ting. Synes egentlig UL høres ut som det MINST ille ved en GU, men det det kanskje bare meg ← Takk Takk. Vært seksuelt aktiv i 2 år nå med samme gutt, ennå ikke hatt noen time hos gynokolog, burde jeg dra snart?
Knøttet Skrevet 31. oktober 2006 #26 Skrevet 31. oktober 2006 Takk Takk. Vært seksuelt aktiv i 2 år nå med samme gutt, ennå ikke hatt noen time hos gynokolog, burde jeg dra snart? ← Iallfall ifølge legen min. Men du kan jo alltids ringe legen din og høre?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #27 Skrevet 31. oktober 2006 Ultralyden var virkelig ikke vond! Kjente ingenting av den faktisk, hadde så mye glidemiddel på at jeg merket ikke noen ting. Var litt fascinerende å se på skjermen faktisk.
kozi Skrevet 3. november 2006 Forfatter #28 Skrevet 3. november 2006 Ultralyden var virkelig ikke vond! Kjente ingenting av den faktisk, hadde så mye glidemiddel på at jeg merket ikke noen ting. Var litt fascinerende å se på skjermen faktisk. ← Jah da er det vel bare for meg å bestille time det da
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #29 Skrevet 3. januar 2007 "Enda så rart tanken kan virke på oss med "normale" jobber så er dette legens jobb og noe han er vant til.En rutine rett og slett" Tror dere virkelig en lege mister all sexualitet pga han har gått noen år på skole? Å at en mannlig lege kanskje liker litt mere å ta en GU en å sjekke en øre? Ikke det, dei fleste er vell proffesjonelle å lar ikke d gå utover jobben. Men d er jo det dei kan ha i hode som gjelder. Man lser da fra tid til annen om dei som ikke har klart å være proffesjonelle.. Best å gå til kvinnlige leger
Trampe Skrevet 3. januar 2007 #30 Skrevet 3. januar 2007 "Enda så rart tanken kan virke på oss med "normale" jobber så er dette legens jobb og noe han er vant til.En rutine rett og slett" Tror dere virkelig en lege mister all sexualitet pga han har gått noen år på skole? Å at en mannlig lege kanskje liker litt mere å ta en GU en å sjekke en øre? Ikke det, dei fleste er vell proffesjonelle å lar ikke d gå utover jobben. Men d er jo det dei kan ha i hode som gjelder. Man lser da fra tid til annen om dei som ikke har klart å være proffesjonelle.. Best å gå til kvinnlige leger ← Nei vet du hva, det innlegget der er det dummeste jeg har lest på lenge. Uprofesjonelle mennesker finner du i alle jobber. Å unngå en mannlig gynekolog er latterlig! Hva med lesbiske kvinnelige leger da? Sånn for å sette det på spissen?? Jeg har vært hos tre-fire forskjellige gynekologer, alle menn, og de har tatt veldig godt vare på meg. Jeg har gått til gynekolog siden jeg var 18, og det er helt greit. Innvendig UL finnes ikke vondt, det er en stor dildosak med kamera på tuppen, det er en merkelig oppfylt følelse den der gir Vanlige celleprøver er normalt sett smertefrie også, og de er over på kort tid. Uansett er det mye bedre å gå til legen og få bekreftet at man er frisk enn å gå og grue seg til legebesøket.
Trampe Skrevet 3. januar 2007 #31 Skrevet 3. januar 2007 Og for å legge til - man går til gynekolog av forskjellige grunner. Det stemmer at man bør ta celleprøver fra fylte 25 år, men man bør også gå til gynekolog om man er seksuelt aktiv. Er man da seksuelt akriv før fylte 25 bør man gå til gynekolog før fylte 25. Og celleprøvene kan vise skumle ting lenge før man fyller 25. Jeg var som sagt 18 første gang, og jeg hadde virusforandringer av den skumle typen allerede da. Jeg fikk tett oppfølging med kontroller hver 3. måned ei stund, som 18åring. Det har heldigvis ikke utviklet seg disse årene, men det kunnne ha gjort det, og skulle jeg da ha gått og ventet til jeg fylte 25? Det kunne ha vært for sent. Dette blir litt spekulering, men poenget mitt er at det er bedre å få sjekket at alt er i orden enn å gå og vente.
melatonin Skrevet 22. februar 2008 #32 Skrevet 22. februar 2008 vaginal ul tas hos gyn når det er misstanke om cyster eller salpingitt(egglederbetennelse), sjekke spiralposisjon og lignende. ved ul på friske eggledere så synes de ikke, men ved betennelse er de væskefylte. derfor ses det fint med ul. jeg skal snart ta vag ul selv, tror ikke det er så ille. er jo lov å ha med seg noen om man synes det er ekkelt å gå alene. :D
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 22. februar 2008 #33 Skrevet 22. februar 2008 Nei, kun ved mistanke om cyster, og iblant under graviditet. Men det skader ikke å få det gjort når du nå er i gang, mange går med cyster uten at de vet om det, og om de da begynner på p-piller og lignende vil det ofte kunne forverre ting. Synes egentlig UL høres ut som det MINST ille ved en GU, men det det kanskje bare meg Når man er seksuellt aktiv kam man få det viruset som kan føre til livmorhalskreft. Hvis jeg forstod media rett, hehe...
Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 22. februar 2008 #34 Skrevet 22. februar 2008 Legen ville undersøke meg en gang for å ta klamydiatest, men jeg ville ikke teste det på DEN måten. Han også snakket da om dette som mange forklarer her, at dette er helt vanlig for han og han har gjort det tusenvis av ganger. Så fint å vite at legen ikke har det ubehagelig da, men så er det jo ikke på hans vegne vi kvir oss Men jeg kom meg avgårde til slutt, da jeg fikk smerter ved samleie (noe som foresten skyltes p-sprøyta). Han var veldig proff, men følte meg jo passe dum der jeg lå Har vert en gang til hos en kvinne, og må si meg enig at mannen var mer forsiktig liksom..Men nå har jeg bare vert hos disse to da. hehe Mannen brukte ikke fingrer, men det gjorde kvinnen. Skjønner ikke hvorfor de har forskjellige prosedyrer. Men da jeg var hos mannen, var det ingen andre enn oss to i rommet. Kanskje assistenten var syk, og han var redd for anklager eller noe..Noen andre som har vert til gynekolog uten andre i rommet?
kospia Skrevet 22. februar 2008 #35 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har vært til gynekolog uten andre i rommet, synes det hele gikk fort og greit. Har mannelig fastlege og har overhodet ikke noen problemer med å ta celleprøver hos han.
No Shorty Skrevet 22. februar 2008 #36 Skrevet 22. februar 2008 jeg har vært hos mannelig gun. og vi var alene i rommet, men det gikk kjapt og greit, og ikke vondt i det hele tatt... klemmm...
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #37 Skrevet 22. februar 2008 Hva hvis man er 20 da, og ikke seksuelt aktiv? Når( hvor ofte) burde man da gå?
light Skrevet 14. august 2008 #38 Skrevet 14. august 2008 hvor mye koster en time, med de vanligste prøvene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå