Gå til innhold

Bianco og impregneringene de alltid selger.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men en ting.

Jeg kjøpte semsket sko i ifjor, og kom tik å bruke impregneringsprayen derfra på mine skinnstøvletter i år, fo rå ta på lærfett etterpå.

Var det dumt?

Har aldri vært sånn at jeg passer på og stelle med skoene mine hele tiden, men betalte mye for disse, og det var så pene at jeg vil ha dem for alltid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og får å si det sånn-det er ganske mange andre butikker som driver med vesentlig dårligere mersalg som ikke har noe med varen du kjøper å gjøre ? (Kjøper en jakke på Cubus, får spørsmål om jeg vil ha med sokker.... :overrasket: Eh...nei !)

:ler: Joda... :sjenert:

Skrevet
Den samme impregneringen har jeg tror jeg. Det er et skum som man skal pusse hvite skinnsko med. Ikke funker den, men allikevel bare måtte man ha den for ellers ble skoene mine ødelagte (de sa ikke akkurat det, men de gir det inntrykket). :sprettoy:

Høres ut som om noen butikkansatte overdriver litt ja.. Det finnes imidlertid to skum fra Bianco, en for å rense/pusse skinnsko, og en som er for å impregnere syntes sko (kunstskinn) med. Den siste funker, den første funker ikke - etter min erfaring

Skrevet
Får også anbefalt impregnering. Men den samme hver gang?.....hm....

Nei jeg får ofte anbefalt en ny en... Sist gang var det impregnering for antikk-skinn. Hæ? :klø:

Kjøpte den jeg. Yes. :sjenert:

Skrevet
Høres ut som om noen butikkansatte overdriver litt ja.. Det finnes imidlertid to skum fra Bianco, en for å rense/pusse skinnsko, og en som er for å impregnere syntes sko (kunstskinn) med. Den siste funker, den første funker ikke - etter min erfaring

Takk da vet jeg jo det. :blomst:

Skrevet
Nei jeg får ofte anbefalt en ny en... Sist gang var det impregnering for antikk-skinn. Hæ? :klø:

Kjøpte den jeg. Yes.  :sjenert:

Antikt skinn vil si at ulike farger er lagt lag-i-lag opp hverandre for å få frem en spesiell fargesjattering. Feks et par brune støvletter har sorte sjattering. Denne behandlingen gjør skinnet mer sårbart, og dermed er det større fare for at vann,slaps,snø etv ødelegger fargene i skinnet, slik at disse sjatteringene ikke kommer frem. Sprayen for antikt skinn er litt mildere enn vanlig impregnering, men beskytter i samme grad skinnet for vann. Den har også en fargeforsterkende effekt, slik at de ulike fargene i skinnet kommer frem til til tross for ytre påvirkning. Den sprayen funker faktisk. Er vel ingen hemmelighet at jeg jobber i Bianco, og har gått utallige kurs for å øke mersalget.. :ler:

Skrevet
Samme... det er bare å lukke ørene. De biancofolkene skal alltid selge mer... Hvorfor er deres liksom bedre enn andres? Selv er jeg ikke særlig fornøyd med de skoproduktene deres.... (og ikke hælene deres heller, for den saks skyld....

Så på noen småsko som riktignok var kjempesøte, men de hadde plasthæl. Jeg liker spenning i hverdagen, men glatte hæler er for skummelt. Når jeg forklarte at jeg ikke ville ha skoene pga hælen, så mente butikkdama at jeg bare kunne skifte ut hælene... Mm, jeg kjøper sko til 900 kroner for å bytte ut den billige plasthælen...

Skrevet
Antikt skinn vil si at ulike farger er lagt lag-i-lag opp hverandre for å få frem en spesiell fargesjattering. Feks et par brune støvletter har sorte sjattering. Denne behandlingen gjør skinnet mer sårbart, og dermed er det større fare for at vann,slaps,snø etv ødelegger fargene i skinnet, slik at disse sjatteringene ikke kommer frem. Sprayen for antikt skinn er litt mildere enn vanlig impregnering, men beskytter i samme grad skinnet for vann. Den har også en fargeforsterkende effekt, slik at de ulike fargene i skinnet kommer frem til til tross for ytre påvirkning. Den sprayen funker faktisk. Er vel ingen hemmelighet at jeg jobber i Bianco, og har gått utallige kurs for å øke mersalget..  :ler:

Oh...gjør du? :sjarmor:

Vel du, mens du først er her... Det står at man skal polere skoene med en våt klut for å få en blank effekt.

Vil du anbefale det eller blir de veldig blanke da?

Og hvorfor en våt klut? Ødelegger ikke det da?

Turte nemlig ikke i tilfelle et eller annet. :ler:

Skrevet
En ting jeg ikke forstår.

Hver gang jeg kjøper nye skinnsko eller støvletter i fra Bianco bare må jeg ha med denne ene impregneringen til akkurat den støvletten.

Det virker som om de altså har en impregnering for hver eneste sko eller støvlett på Bianco.

Som regel presenterer de det slik at det skinnet på den støvletten jeg kjøper kun må ha denne ene impregneringen.

Dum som jeg er kjøper jeg med disse impregneringene, og jeg har snart gått ut av tellinga på hvor mange impregneringer jeg har.

Det kan umulig stemme. Må vel finnes èn impregnering som går til de fleste skoene? :klø:

Jeg har kjøpt impregnering på Bianco, og den bruker jeg til alle skoene jeg har og når jeg kjøper nye sier jeg at jeg allerede har. De sier ikke noe på det...

Men det som er teit er at på alle 2 parene fra bianco jeg har kjøpt henger den hvitegjennomsiktige lappen på som sier at det er lurt å bytte ut hælen. Kan de ikke bare selge den med en hæl som funker?

Kjøpte meg ankelboots på Bianco i sist uke, og da fikk jeg faktisk med 2 par ekstra hæler. Synes det var kjempegreit, jeg.... :)

Skrevet

Fikk du med hæler? Frekt! Jeg vil jo å :)

Men innlegget mitt på toppen av siden er så har jeg impregnert mine skinn støvletter med ompregnerings pray for semskede sko, det gjør vel ikke noe?

Men kjente at skoene ble litt "anti-glatte" :ler:

Skrevet
Oh...gjør du?  :sjarmor:

Vel du, mens du først er her... Det står at man skal polere skoene med en våt klut for å få en blank effekt.

Vil du anbefale det eller blir de veldig blanke da?

Og hvorfor en våt klut? Ødelegger ikke det da?

Turte nemlig ikke i tilfelle et eller annet.  :ler:

Etter min erfaring er ikke en våt klut tingen, mens en tørr klut gir en fin blank overflate.

Nå regner jeg med at det er det skummet til syntet sko du mener. Du tar skummet på en tørr klut,tørkepapir, gammel t-skjorte etc., og så gnir du det inn i skoen mens du pusser med kluten liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...