Gå til innhold

Tarí sine dager og netter

Tarí Númenessë

Anbefalte innlegg

:klem:

Nå nærmer det seg mekling med stormskritt. Har bestemt meg for at jeg skal argumentere hardt på det at faren skal ha ungene mer enn hver 2. helg. Vi blir ikke boende så langt unna at det blir et problem uansett.

Har nå hatt noen "fri" dager, savner ungene allerede. Blir hardt å ikke ha dem rundt meg hver dag, men de må få være sammen med faren sin. Det er noe de trenger!

Nå har jeg forøvrig fått bestilt det jeg skal ha av møbler. Gleder meg som en unge til å flytte inn. Har også bestillt ADSL, men det ser ut som om jeg ikke får det til jeg flytter inn. Føler meg litt lompen, men jeg teller dagene til vi skal flytte. Skal bli så godt å komme i orden og få oversikt og ikke minst slippe og gå på tå hev i tilfelle faren til ungene kommer..

Selvom planen var å ha fri helt nå, så har jeg 3-4 avtaler jeg er nødt til å holde i forhold til jobben. Det er egentlig helt greit, er veldig glad i jobben min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra å høre at du har fått deg litt "fri" i det siste. Med det kjøret som du har, så er det veldig bra å få en liten timeout innimellom. Og slik situasjonen er så er det fullt forståelig at du gleder deg til å flytte og få en ny start. :)

Det erbra du har tenkt å stå på for å få faren til å skulle ha ungene litt oftere. Det er som du sier, de trenger det. Og jeg tror faren også trenger å vite at det ikke er bare å stikke ifra alt ansvar. Han bør jo kunne ofre litt selv (tenkte da på jobben..).

Håper det går bra på meklingen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rart du gleder deg til å flytte. Nå får du begynt på ditt eget liv. Er jo rart å leve i et hus der du har delt livet med mannen din når ting gikk som de gikk.

Stå på for ungenes rett til å se sin far. Han skal ikke slippe så billig unna. Det vil han nok innse selv også. Dessuten litt for lettvint at han skal ta ting etter hvordan det passer han. Du får stå på og få noen faste rammer slik at du også vet når du har ungefri slik at du kan gjøre litt på egenhånd.

Stå på, bare denne uka til du kan flytte inn. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meklingen er over, jeg er ferdig pakket og gru-gleder meg til i morra. Blir liksom en ny start..

Hvordan gikk meklingen da? Fikk du mannen til å ta ungene mer enn absolutt minimum? Masse lykke til i morgen i hvert fall, tror det blir bra jeg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avtalen er at den helgen han skal ha dem har han dem fra torsdags ettermiddag (henter dem i barnehagen) til mandag (jeg henter i barnehagen) i tillegg annenhver påske og på papiret annenhver jul/nyttår (men skal være sammen i år)

Jeg tror vi kommer til å samarbeide fint. Ingen dårlig stemning i mellom oss og begge er innstillt på at ungene ikke skal høre noe negativt om den andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det den store dagen. Er litt skremmede, men det skal jammen bli godt. Er lei av å gå på nåler og lure på når han kommer innom. Han skal i alle fall hente ungene i barnehagen i dag og ha dem til dem har lagt seg. Så får vi se hvordan vi gjør det i helga. Vil at ungene skal være en del av flytte prossesen og at dem blir med å å ordne sine rom. greit nok at Lille Tarí kanskje ikke skjønner så mye, men Mini er jo relativt oppvakt.

Ble sittende å tenke litt på Mini. Han har bursdag om ikke så lenge, han blir 6 år. Det at vi utsatte skole-starten 1 år var et bevisst valg, men jeg begynner å se at Mini ikke trives med det. håper bare vi ikke har tatt et feil valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med flyttinga :klem:

Er sikkert ålreit for mini å være med på prosessen. Ikke føle at alle avgjørelser blir tatt over hodet på ham.

Er ikke alltid like lett å si hva som er rette valget når det gjelder skolestart. Men de fleste unger vil vel heller være størst enn minst i klassen... Men kan jo hende han ikke liker å være størst i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet selv et år for tidlig på skolen, fordi jeg ville det selv. Jeg tror jeg hadde hatt bedre av å vente et år. Selv om mini nok gjerne skulle ha gått på skolen nå, tror jeg at han kanskje vil ha det bedre som en av de eldste i klassen i årene han skal gå på skolen, en som en av de yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke helt lett med dette skole-styret. I tillegg til å være født på slutten av året, sliter mini en del ifh ADHD og er velidg følsom og urolig av seg..

Flyttingen var mere jobb enn jeg trodde. Det meste av møbler kommer flatpakket og allt må vaskes.. Er støl og sliten, og absolutt ikke ferdig. Håper jeg får gjordt meg ferdig i morra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, misunner deg ikke med flyttingen! Vi flyttet her i våres, og ca 50% av alle møblene våre var flatpakket.. Og på slutten så var jeg så innmari lei av alt som skulle monteres og vaskes... men det gikk til slutt :)

Hvordan går det egentlig med deg om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter :klem:

Nå er vi i hus og vi har begynnt å falle til ro. Mini synes det er stas med 2 rom.. Lille Tarì er seg selv, ler og smiler.. Hun har vel ikke helt skjønnt hva som er skjedd :sjenert: Jeg har tatt ut permisjon ut året. Mannen synes det var en god idè og tilbydde seg å dobble bidraget ut året. Vet ikke helt hva jeg synes om det, men jeg blir jeg uansett nå.

Det jeg merker eller føler litt på om dagen (sikkert fordi jeg blir sittende å tenke en del) er at det å sitte med 1 funksjonshemmed unge og en med ADHD kommer til å bli rimelig tøft. Ikke det at ungene blir noe mere funksjonshemmed/hypre, men fordi det føles mere ensomt.

Samtidig synes jeg at jeg sutrer uten grunn, for jeg har verdens hærligste unger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og ungene har nok godt av at du har litt fri nå. Det har du fortjent.

Gjøre klart til jul og kose dere alene.

Er nok mere utfordringer med unger som har litt i bagasjen, da har en gjerne litt mer behov for forståelse av mennesker i samme situasjon. Men det er jo gjerne færre av dem... Er det ingen i samme situasjon i nærheten?

Det er lov å være litt ettertenksom i perioder. Spesielt med det du går i gjennom, klart ting virker litt mer da. Men det er nok mest denne første tiden, dere klarer dere nok kjempefint.

:klem: til deg, ha en fin dag og en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jente 26 :klem:

Okei, jeg føler meg som en elendig mor i dag! Vi skulle bake pepperkaker i dag, mini og jeg. Lille Tarí var i barnehagen og mini var hjemme. Og gjett hvem som hadde vrang-siden ut? Joda, mini hadde en sånn dag. Han rasste rundt og kjefta og ropte. Og da vi skulle bake fikk han ikke lov til å gjør det han ville (han ville ta av seg sokkene og lage "fot-pepperkaker") Så fikk han et nei, og da kaster han sin del av deigen i gulvet, jeg overser det, og da tar han å spytter i deigen "min" :overrasket: Rolig sier jeg til han at vi ikke spytter inne, og han eksplodere og løper rundt og skrike. og da gjør jeg feilen min: jeg eksploderer og roper til han at nå er det nok, og bærer han ut i gangen og smeller døra bak meg.

Jeg fatter ikke at kunne gjøre det! :tristbla: Så nå sitter jeg her med den mest elendige samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke sove.. Blir neppe gøy i morra, men det får så være. Mini og Lille Tarí sover søtt og det er så stille her. Huset er så fremmed ennå.. Rart å bo her. Fåre vel gjøre noe annet enn å sitte på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig sier jeg til han at vi ikke spytter inne, og han eksplodere og løper rundt og skrike. og da gjør jeg feilen min: jeg eksploderer og roper til han at nå er det nok, og bærer han ut i gangen og smeller døra bak meg.

Jeg fatter ikke at kunne gjøre det!  :tristbla: Så nå sitter jeg her med den mest elendige samvittighet

Det er det verste jeg har hørt en mor gjøre noen gang! :ironi:

Selv om han har ADHD må h*n jo lære seg å leve sammen med de andre og akkurat det tror jeg du får til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...