Gå til innhold

Møtt noen nettpersonligheter

BergensAnd

Anbefalte innlegg

Har vært medlem av nettby.no en stund, men i dag slettet jeg signaturen min. Jeg møtte, i jobbsammenheng, en av personene der, en av de som har bilde og som jeg kjente igjen. Og det var rett og slett ekkelt! Fordi det var jobb kunne jeg ikke si noe. Det føltes ikke bra i det hele tatt. Jeg er glad jeg ikke hadde lagt ut bilde av meg sjøl!

Sett bort fra at dette var jobb, da er de fleste av oss proffe, men at du møtte en på byen som du kjente igjen fra nettsammenheng, gjerne litt sånn personlig/halv privat fora, hadde det vært helt greit for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor var det ekkelt? Var han ekkel?

For å svare på spørsmålet: Hadde vært greit for meg det. (Med mindre h*n hadde skrevet at h*n pulte på svigermora eller noe, det hadde blitt litt for mye info. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

:ler:

Hadde en gang en profil ett eller annet sted, og møtte like etterpå en jeg hadde hatt kontakt med på forelesning. Vi hadde tilfeldigvis valgt samme emne samme semester. Begge kjente hverandre igjen, jeg turte ikke ta kontakt, men heldigvis kom han løpende etter meg etter en forelesning. Det var bare morsomt, han var kjekk som bare rakkern :-D

Endret av KATTAstrofe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hvorfor var det ekkelt? Var han ekkel?

For å svare på spørsmålet: Hadde vært greit for meg det. (Med mindre h*n hadde skrevet at h*n pulte på svigermora eller noe, det hadde blitt litt for mye info.  :ler: )

Enig. Ser ikke problemet med å kjenne igjen folk på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter da ganske mange nettpersoner jeg kjenner igjen, når jeg er på jobb. Både i forsvaret og i døren. Gjør meg ikke en dings, så hemmelig er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet liksom? Du hadde ikke engang lagt ut bilde av deg selv, sier du, så ingen ville vel ha kjent deg igjen uansett. Trodde du at det ikke var ordentlige mennesker som logget seg på nettet du?

Hva gjør det vel om man kjenner noen fra nettet igjen i reallife. Er vel ikke annerledes å se noen ukjente personer på nett enn det er å se noen ukjente personer på kafe vel. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at det ble litt rart. Jeg ville nok blitt brydd hvis noen jeg treffer i jobbsammenheng plutselig materialiserte seg som en eller annen KG-profil. Ikke fordi jeg skriver noe hemmelig, men vet ikke, det blir på en måte å blande to verdener eller noe lignende. Tror jeg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør det vel om man kjenner noen fra nettet igjen i reallife. Er vel ikke annerledes å se noen ukjente personer på nett enn det er å se noen ukjente personer på kafe vel.  :klø:

Man kan da ikke gjenkjenne en ukjent person ;)

Jeg har gjenkjent igjen en seminarleder fra et diskusjonsforum a la Kvinneguiden. Det var vanskelig/umulig å respektere han pga hans fremtoning på nettstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert noe særlig. For det første skriver jeg selv ikke noe som jeg ikke står for irl. For det andre er det så utrolig mange som er på nett og har profiler at jeg syns det er rarere at jeg ikke skulle slumpe borti noen som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke noe ille det?

Ville reagert mer å treffe en på jobb som jeg i helgen så drite seg ut noe veldig i fylla på byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i jobb sammenheng møt personer som hadde svært private opplysninger om meg, noe jeg opplevde som svært ubehagelig og som gjrde at jeg hadde mest lyst til å :flau: synke i jorden, men det kunne jeg ikke og heldigvis er jo de fleste menneskene taktfulle.

Jeg vil værne om meg selv og passe meg for å utlever for private opplysninger om meg selv. Jeg tror også at det kan være smart å slette seg selv og sine spor på steder som KG med jevne mellomrom slik at det er begrenset hvor mye noen her inne vet om en slik at man ikke kommer i situasjoner der noen man møter irl plutselig vet private og intime detaljer om deg og din familie. Alternativt kan man bare utale seg helt overfladisk om alt og aldri vise noe av sin egen erfaring innen for de taemaene som en velger å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Sniglå her inne kjente jo meg igjen da jeg var på Kvadrat :ler:

Synes ikke det var videre ekkelt eller noe, hvorfor skulle det være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trésor, godt å høre at andre også er litt små(sunn) paranoid. Som jeg føler meg når jeg leser alle svarene i denne tråden. En ting er som sagt jobben, det er ikke morsomt å treffe "pasientene" sine på nettet :sjenert:

Men jeg er nok litt redd for å utlevere meg generelt, så det er sikkert det det er uttrykk for. Jeg syns det blir ubehagelig å kjenne til fremmede folks private tanker og innerste følelser, og syns det er greit jeg, BergensAnd, er silt gjennom et filter til fremmede der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva trådstarter mener.

Jeg så ei på Ikea en gang som hadde lagt ut adressa til hjemmesiden til henne og mannen mens de ventet barn, der det var bilder av både dem,magen og svæææært intime og detaljerte bilder av fødselen til ungen.

Og jeg synes faktisk det var litt ekkelt.

Der satt hun på Ikea å spiste kjøttboller og dulla med ungen sin mens jeg satt 3 bord bortenfor og hadde sett musa hennes liksom :roll:

Jeg vet ikke helt hvem som hadde blitt mest pinlig berørt om jeg hadde gått bort og hilst på jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ei på Ikea en gang som hadde lagt ut adressa til hjemmesiden til henne og mannen mens de ventet barn, der det var bilder av både dem,magen og  svæææært intime og detaljerte bilder av fødselen til ungen.

:overrasket:

Utrolig hva folk legger ut på nettet.

Blir sikkert moro for ungen når den begynner på skolen og klassekameratene finner disse bildene. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og.

Har hatt opplevelser der jeg har truffet folk jeg har kjent igjen fra fora pga bilder og andre opplysninger. Det har skjedd at disse personene har hatt en oppførsel på nett som ikke samsvarer med den fremtoning de har irl, men likevel klarer jeg ikke løsrive dem fra nettpersonen. Da har nettversjonen av dem vært mye mer utagerende enn den de er irl. Har også opplevd det motsatte. Der en person som virker fornuftig og reflektert på nett i virkeligheten er det helt motsatte :overrasket: Derfor holder jeg meg nå unna å hilse på, treffe eller på noen måte assosieres med forumfolk.

Jeg har også selv sluttet å ha bilde i avatar, endrer opplysninger om barnas alder etc. når jeg spør om noe fordi jeg har hatt "gleden" av at en fant ut hvem jeg var og faktisk drev med forfølgelse av meg. Ikke at det lå ute noe spesielt sensitivt, men det ga meg en oppvekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...