Gå til innhold

Hvorfor ser folk i taket når de kjører heis?

Totalya

Anbefalte innlegg

Satt og så House på tv'n nå, på slutten tok de heis, og alle sto og så i taket. Når jeg tenker meg om, har jeg sett mange som gjør dette, både på tv og i virkeligheten, hva er grunnen til dette? Tror ikke jeg gjør dette selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel for å ha et sted å feste blikket? Jeg ser gjerne i taket hvis jeg står i en liten heis sammen med mange fremmede mennesker. Hvor ellers skal jeg se, liksom - rett i ansiktet på en av de fremmede? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Jeg tror det er fordi man står tett på mennesker man ikke kjenner. Det kan da være ubehagelig å møte blikket (eller man er redd for at noen skal tro man stirrer), og man ser en annen vei. En annen vei i en heis blir gjerne i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så farlig å se på andre mennesker. Da må man kanskje smile til dem - og det er helt grusomt, kanskje gjør man noens dag hyggeligere med et smil - og det må jo for all del unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og all snakking opphører så fort man går inn i en heis.

Noe som er mer irriterende: Du venter på heisen og har selvsagt trykt på knappen for lengst. Før heisen når etasjen du står i, kommer det flere til som også skal ta heisen samme vei som deg - og alle trykker på knappen selv om de ser at den allerede er trygt på. Utrolig irriterende. Tror de heisen kommer raskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du står i, kommer det flere til som også skal ta heisen samme vei som deg - og alle trykker på knappen selv om de ser at den allerede er trygt på. Utrolig irriterende. Tror de heisen kommer raskere?

:ler: Kanskje de tror de må trykke for billett?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og all snakking opphører så fort man går inn i en heis.

Noe som er mer irriterende: Du venter på heisen og har selvsagt trykt på knappen for lengst. Før heisen når etasjen du står i, kommer det flere til som også skal ta heisen samme vei som deg - og alle trykker på knappen selv om de ser at den allerede er trygt på. Utrolig irriterende. Tror de heisen kommer raskere?

Kjenner denne igjen. Det verste var en gang på IKEA da jeg stod alene med handlevogn og skulle ta heis ned i 1. etasje. Uvisst av hvilken årsak tok det sin tid. I mellomtiden kom det ei dame og hysterisk og brutalt dytta å meg og vogna bort så jeg nesten falt i golvet med et smell, fordi hun skulle trykke på knappen. Som allerede lyste. Jeg ble forbanna og sa "unnskyld meg, jeg har allerede trykt!". Og dama svarte: "Åja, jeg trodde du bare stod der".

Rett foran en heis med full handlevogn, stirrende på heisdøra? :overrasket: Jeg er ikke redd for å si i fra til folk, men tåler mye før det sprekker. Men da altså. :frustrert: Jeg rett og slett glefsa om hun var så dum at hun trodde noen bare står å ser på ei heisdør med heisknappen som lyser, klar med handlevogna for moro skyld. Om hun trodde jeg stod der å drømte uten å se meg for slik hun tydeligvis gjorde siden hun ikke så at heisknappen lyste. Heldigvis tok hun poenget. Hadde ikke blitt så sint om hun ikke hadde vært så brutal når hun dytta meg.

Ellers pleier jeg å se på heisdøra når jeg kjører heis. Eller på displayet over døra om det er et digitalt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heisatur

Fluktmuligheter! Har du aldri sett actionfilmer hvor de klarer å rømme ut av heisen gjennom en luke i taket på heisen?

Vet jo aldri når en heis stopper, eller om det er heismontørstreik og vi blir sittende fast. Å se i taket på heisen er ren og skjær overlevelsestaktikk, "hm.. undrer meg på om det er en takluke her hvis jeg skulle bli stående fast?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg selv, fisker litt på sminken eller håret.

Eller så hvis meg å sambo er de enestwe tar vi oss en heftig klinerunde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hedda Gabler

Jeg glor på de andre menneskene i heisen. De er heldigvis høflige og later som ingenting. :)

Endret av Hedda Gabler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida

Vanligvis gjør jeg som Hedda. Men av og til slår jeg blikket konsekvent ned, rett og slett for at ingen andre skal se at jeg ikke har fjernet hårene i nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nappe nesehårene for å kunne se i taket på heisen .. vel jeg ser mange bedre grunner for å pine meg selv gitt.. :sjenert:

WesenSteen (tror jeg det var) (Rolv Wesenlund og Harald Heide Steen) - hadde i sin tid en heis-sketsj om dette at alle MÅ trykke på heisknappen type "har de trykket?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hopeful
:ler: Genialt spørsmål!!! når jeg tenker over et så gjør jo nesten alle det!! JEg kommer til å le godt neste gang jeg tar en heis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...